Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 325892 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1050 Dátum: 2014.07.26 16:04:18 »

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Yaris HSD
« Válasz #1051 Dátum: 2014.07.26 17:34:40 »
Majd ha egy teljes tankra lesz ennyi.... :devil: Niconak most 4,4 körül van úgy, hogy én időnként elrontom az átlagát. :innocent:
Nem lesz. Bő 100 km-t ment vele és máris 4.2-n áll  :ph34r:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1052 Dátum: 2014.07.26 18:19:39 »
máris 4.2-n áll 
Múltkor nem bírtam 6-8 km-es távokon (sík terepen) 5,4 alá vinni. Kihegyezett, érzékeny szerkezet, sokszor simogatni kell a jó fogyasztásért, máskor meg dinamikusan haladva elképesztően alacsony értéket produkál.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Yaris HSD
« Válasz #1053 Dátum: 2014.07.26 21:27:18 »
Bő egy hete tankolás után mentem ~6 km-t, azt sikerült 2.8-as átlaggal abszolválni.
Eddig ez volt a legjobb kijelzett érték  :clap:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1054 Dátum: 2014.07.27 06:59:56 »
És akkor miért, máskor meg miért nincs a közelében sem a fogyi akár ua. útvonalon hasonló körülmények között?
Erre még mindig nem tudom a választ, pedig már több mint 5e km Torque naplózásom van.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.27 07:03:52 írta Agyarka »

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Yaris HSD
« Válasz #1055 Dátum: 2014.07.27 15:43:17 »
Azt vettem észre, hogyha a benzinmotort beröffenti valamiért (töltés, klíma, melegítés), akkor nagyon elszáll az átlag.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1056 Dátum: 2014.07.28 22:57:12 »
a benzinmotort beröffenti valamiért (töltés, klíma, melegítés), akkor nagyon elszáll az átlag.
A szükségtelen bekapcsolások idejét és számát igyekszem mérsékelni, de kiküszöbölni nem lehet.
Még előmelegített motorral is lefuttatja a kb. 1 perces bemelegítési első ciklust. A teljes ciklus időtartamát azonban lehet rövidíteni az előmelegítésen kívül a hűtőtakarással, illetve lehetőseg szerint az útvonalválasztással. Próbálok úgy útvonalat választani, illetve közlekedni, hogy az üzemi hőfok eléréséig folyamatosan haladjak és lehetőleg járó benzinmotorral.
A klímától én megbetegszem, de nyáron, nagy melegben az akkuk szellőztetési igénye miatt (utastérből vannak levegővel kondícionálva) használom, télen ue. okból az utasteret is fűteni kell.
A töltési igény sajnos szintén nem elhanyagolható, de gyorsításkor megfelelően intenzív gázadással, elektromos haladáskor az MG2 +/-4Nm közötti értéken tartásával, a dombok és a lejtők hosszának bekalkulásával, hosszabb dugó előtti mozgásban történő előtöltéssel a benzinmotor használati igénye csökkenthető.
Amire még nem jöttem rá, hogy milyen intenzitású gyorsításnál (HSI power mező 1/3 rész?) / fékezésnél a legnagyobb a betáplálás hatékonysága.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Yaris HSD
« Válasz #1057 Dátum: 2014.07.29 12:26:16 »
Azt nem tudom, hogy a 12V-os akku töltése hogyan történik. Előfordult, hogy pirosnál álltunk hosszabb ideig, szólt a zene, ment a szellőzőventillátor és egyszer csak beröffent a motor. Majd kb fél perc után leállt. Én ezt a 12V akku töltésének tudtam be  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #1058 Dátum: 2014.07.30 07:23:53 »
Szervusztok!

Ahogy prius-szal rendelkezo tanarom mondta, az elejen meg probaltam megfejteni, hogy mikor es miert kapcsol be a benzinmotor, ezt ma mar feladtam  [rohog]. Pedig nem kicsit ert a dolgokhoz.
Nekem az eddigi atlagom (~1300 km ota nem volt reset), legfokeppen varosban es igen rovid tavokon es nagyon megpakolva, illetve 1-2 nagyobb uttal, most 4,8 liternel allok. Ahogy en tapasztaltam nalam kb. 4000 ezer km-nel kezdett esni a fogyasztas, illetve foleg azutan, hogy a tankleszivos mizzeria utan kutat valtottunk  :censored:

Varosban klimat nem hasznalok, mert szerintem 10 km alatti utaknal barmilyen autoban is utazunk, teljesen felesleges es meg eco modban is lezabalja az akksit. Viszont hosszabb utaknal mindig bekapcsolom es max 10 fok kulonbsegre allitom a kinti homerseklethez kepest, vagy meg ettol is kevesebbre (franc se akar hosokkot kapni, mikor kiszall), rovid tavokon boven eleg ha lehuzza az ember az ablakot. Persze hosszabb tavon es varoson kivul mar boven megeri a klima, de most ultem a masik kocsiban is edesanyammal, aki allandoan klimazik es megmondom oszinten, baromira elszoktam a kocsiban valo klimazastol, meg faztam is, pedig edesanyam se hut brutalisan  ::)

Cirka 7 ezer egyutt toltott km utan mondhatom egyebkent nagyon bevallt az picike, es kibirt egy koltozest is, meglepodtem, hogy mennyi minden tud beferni a kocsiba ha akarja az ember  :clap: Nekunk igy a ket toyota (yaris + aygo) fogyasztasa, szervizelese es egyeb koltsegei egyutt se teszik ki az elozo egy autonk koltsegeit, ha meg hozzaveszem azt is, hogy jobban is tartja az arat a hibrid (aygo nemtudom, mennyire fogja), akkor a leheto legjobb vetel volt, amellett, hogy elozeskor 2x meg kell gondolni, hogy mikor, mekkora lendulettel stb. indulunk neki, ez azert a turbos (benzin) lanciaval kb. soha nem volt gond es mivel az eleg sok evig nalunk volt, neha volt 1-2 erdekes elozesem autopalyan is  :D (nem nagyon viselik jol az emberek ha egy kicsikocsi lehagyja oket, es szeretnek odalepni....) Ilyen helyzetekben azert jol jonne meg plussz 40-100 loero, viszont varosban az elektromotor azonnali nyomatekaval meg nem nagyon veszik fel a versenyt, meg akkor se, ha igyekszek power zona max 1/3-at hasznalni.  ;)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #1059 Dátum: 2014.07.30 15:29:10 »
nem tudom, hogy a 12V-os akku töltése hogyan történik.
Emlékezetes kérdés.:-) Ezt is használtam amikor szerelőt kerestem az immo beépítésére. Mások vagy maguk által szakértőnek kikiáltott urak véreztek el rajta, pedig nem bonyolult. A kis akku a hybrid rendszer felélesztése után rögtön kapja a töltőfeszt. Először a 14,4-et, ill. erősen  lemerült állapot esetén kicsit magasabbat, majd a full töltöttség elérésétől beáll 13,6V-ra.
Szóval amíg a meghajtó akkuban van kellő szufla, addig kapja a töltést álló benzinmotor esetén is.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.30 15:36:29 írta Agyarka »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Yaris HSD
« Válasz #1060 Dátum: 2014.07.30 16:54:19 »
http://ww2.autoscout24.de/erster-test/toyota-yaris-facelift/neuer-look-alter-streit/4589/428563/

érdekes összehasonlítás, megpróbálták megállapítani, hogy a hibrid a jobb vagy a dízel. nemigen sikerült :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1061 Dátum: 2014.07.30 20:12:26 »
megpróbálták megállapítani, hogy a hibrid a jobb vagy a dízel. nemigen sikerült :D
Aki nem megy sokat autópályán, annak egyértelműen a HSD a jobb választás. A 365e Ft felárért egy jóval kulturáltabb, automata váltós, relaxációs autót kapunk (igaz itt már nincs plusszba extravagánsabb külső mint a ráncfelvarrás előtt).
Én már nehezen tudom elképzelni, hogy saját autónak dízelt válasszak.

A ránc felvarrott 1,5-ös motorja Euro6-os lett. Lassan annyit reszelgetik az egykori PII hajtásrendszert, hogy megközelíti az 1,8-as PIII hatékonyságát.
A PIII tagadhatatlan előnye van a YHSD-hez képest. Nem tudom rendesen bejáratott állapotban és az autóval összeszokva mit tudok később produkálni a Yarissal, de rövid távon a PIII kipufogó hővisszanyerős bemelegítése nagyon hiányzik belőle. Jelenleg hosszú távon, nagyobb sebességgel utazva sem tudom kihozni belőle azt az alacsonyabb fogyasztást, amit a keskenyebb/ kisebb homlokfelület, méretben 2 kategóriával vékonyabb gumik, rosszabb menettulajdonságok és kisebb önsúly indokolna (és a különleges, méregdrága gyertyák). Nyilván ilyen alacsony fogyasztási értékeknél egyre nehezebb a fogyasztásból lefaragni, de érdekes, hogy jelenleg annyival nem alacsonyabb a kisebb autó fogyasztása mint amit a méretkülönbség sejtet.
 
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.30 20:15:06 írta Agyarka »

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re:Yaris HSD
« Válasz #1062 Dátum: 2014.07.30 20:34:07 »
Amire még nem jöttem rá, hogy milyen intenzitású gyorsításnál (HSI power mező 1/3 rész?) / fékezésnél a legnagyobb a betáplálás hatékonysága.
Ez egy érdekes kérdés.

2010-környékén volt a toyota veszprémben fogyasztásverseny, ahol prius3, és hirid aurissal lehetett menni.
Akkortájt jött be a hibrid auris, és újságíróknak volt odaadva tesztelésre.
Mikor visszaadta a fittipaldi-stílusban vezető tollforgató az autót, meglepődve tapasztalták a kereskedésben dolgozók, hogy maximumra bírta feltölteni az akkumulátort, amit eddig senki nem tudott elérni.

Mi a titok? padlógáz-nagyfék....gondolnád, de nem teljesen így van.

Padlógáznál elkezdi az akkumulátort is lemeríteni, amit nagy fékezésekkel sem tudsz visszatáplálni.
Félgáznál sem jó, mert akkor benzinmotorral megy, az akkut tölti-meríti.
Ha simogatod a gázpedált, lassan mész, akkor az akkumulátor fogyasztását, meg a benzinmotor bekapcsolását finoman tudod szabályozni, de maximumra nem tudod feltölteni a telepeket.

Mi a megoldás?
Padlógázt adni, madj 2/3-3/4 állásra visszavenni, hogy az egérmozin azt lásd; a motor hajt is és tölti az akksikat is.
De mi van ilyenkor?
Száguldozás, szóval gyorsan utolérsz mindenkit, így fékezni is kell, ami megint visszatermel (pláne, ha nem egyszerre nagyot, hanem elnyújtottan lassulsz).

Bután hangzik, de sportos vezetéssel tudod leggyorsabban feltölteni. (ami -ismétlem-, nem a padlógázas gyorsításról szól.)

Persze, lehet azon elmélkedni, hogy ez a "sportos" vezetés-gyorsítás mennyivel több üzemanyagot éget el, mint a pedálsimogatás, de az akkukat csak így lehetett maxra tölteni az első generációs hibrid aurisban.

Nem kizárt, hogy a yarisban ez már másképpen működik.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1063 Dátum: 2014.07.30 21:04:26 »
az akkukat csak így lehetett maxra tölteni az első generációs hibrid aurisban.
Nem célom a maxra (talán 80% körül van a full?) töltés, szerintem a rendszer nem is engedi normál üzemben az összes pálcikát kiszínezni, csak hosszú lejtőn. Magas töltésnél kényszeríti az elektromos hajtást.

Nekem rendszeresen nagyon alacsony a visszatáplálásom, nagyon keveset fékezek pedállal, inkább kigurulom (lehetőleg MG2=0Nm-el).
Kevés visszatáplálás = alacsonyabb energiaveszteség az oda-vissza alakításon. Az optimális rekupáló fékezés mértékének ismerete azonban segítene az elkerülhetetlen lassítások, (de nem vészfékezések) fékezési távolságának jobb megválasztásában.
 
Szerintem a veszteségek miatt egy önálló Atkinson motorral talán kisebb fogyasztást is el tudnék érni, a ritka fékezések meg visszatölthetnék a rendes akkut, mint azt egyre több autóban alkalmazzák. Mondjuk fura lenne,  a kb. 16-18s-os 0-100.-)

Most nézem, az általad említett Bridgestone Ecopia EP150 a 175/65R15 méretben szárazon B energia osztályú, sajnos vizesúton C-s ellentétben a gyári Dunlop SP Sport Fastresponse-val ahol C/A (akárcsak a Michelin). Remélem mire nálam a cserére sor kerül javítanak a vizes hatékonyságon is, mint pl a Goodyear DuraGrip B/B.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.30 21:26:36 írta Agyarka »

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re:Yaris HSD
« Válasz #1064 Dátum: 2014.07.30 22:28:02 »
Szerintem a veszteségek miatt egy önálló Atkinson motorral talán kisebb fogyasztást is el tudnék érni, a ritka fékezések meg visszatölthetnék a rendes akkut, mint azt egyre több autóban alkalmazzák.
Valószínűleg igen.

Amikor próbáltam (gyári, nem átalakított) hibrid rendszereket, akkor az jött le, hogy az én vezetési szokásaimmal nem tudnék jelentősen kisebb fogyasztással eljárni, mint az "átalakított" 1.3 yarisommal.
Ami nem azt jelenti, hogy a HSD rossz :) hanem, hogy jóra csinálták 15 évvel ezelőtt a vvti hajtásláncokat.

Yaris HSD-t nem hypermilerkedésre tervezték, hanem átlagos vezetési szokásokra.
(vagy vannak fórumok, átalakítások a neten, ahol minimálisan megpimpelték, és 2-3literekkel járnak el vele? nem jártam utána.)

Amiben jó lenne számomra a hibrid:
-kényelem. nincs váltó.
-ha dugóban araszolnék, ne kelljen indítgatni 20 méterenként,
-vagy ha hegyen laknék, és minden nap ingáznék, a reggeli lejtmenettel feltölteném az akksikat, és nem a fék kopna.
Egyébként a plusz akkumulátort-súlyt csak cipelném magammal.

De, ha lenne soksok akkumulátor, amivel 120-150km-t el tudok menni, akkor a benzinmotort cipelném feleslegesen.
Vagy egy 2 hengeres, 400-450cm3 benzinmotorral, amivel 90km/h-t ki lehet gurulni, ha lemerül az a sok akksi.

Hangsúlyozom, számomra :)

Egyéb érdemeit nem lehet letagadni a hibridnek, tetszik a technika, de mondjuk egy lexus ct200h-ban volt nekem meggyőző.

Mondjuk fura lenne,  a kb. 16-18s-os 0-100.-)
:eek: Mi ebben a fura?  :D