DIN-lóerő szerint (ez az Európában ma is általános szabvány) nem volt 88 lovas 1.6-os változata ennek a Celicának. A 88 LE csak SAE-lóerő lehet, valóban volt is olyan 1.6-os ST, amelynek ilyen teljesítményű motorja volt. Ez DIN-lóerőben nem tudom, pontosan mennyi, de az biztos, hogy kevesebb.
Íme az arányok: 100 LE (SAE - Egyesült Államok)=115LE (DIN - Európa) illetve 130LE (JIS - Japán).
Ebből következően a 88 SAE lóerő, az kb. 76-77 DIN lóerőnek felel meg.
Össze is vág a dolog , mert mint időközben megsasoltam , 75 DIN-lovas volt az alap Celica ST az európai piacon .
Szóval : az ürge vagy rosszul tudta a kocsija adatait (éppenséggel voltak olyan , bőven 100 ló fölötti változatai az 1.6-os Celicának , amelyekkel azért már lehetett fickándozni rendesen
) - vagy ... khm ... rosszul emlékszik arra , hogy hogyan ment , mert az eltelt idő megszépítette az emlékeket . Legyünk jóindulatúak és diplomatikusak :wink: ...
Apropó : én anno többször is lemértem a Coronánk (ez a szóban forgó Celica kortársa és közeli technikai rokona volt) gyorsulását - ez ugye 1.8-as , 86 DIN-lóerős autó . 13.5 volt a legjobb , amit mértem , de többnyire inkább 14 jött ki . Végül is , nem rossz érték egy '80-as középkategóriás autótól .
Teszteltem a végsebességét is : óra szerint 180-at sikerült kitiporni belőle (itt már nagyon le akart röpülni az útról :shock:) , ez a gyári 165-el egybe is vág .
Mindettől viszont pl. egy Kadett GSi rettentően messze van , és a Celica ST csak 75 lóerős volt .