Szerző Téma: Celica  (Megtekintve 600885 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: Celica
« Válasz #1065 Dátum: 2010.10.29 07:03:44 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/celica/toyota_celica_gt_2.0_igazi_ritkasag-4218429

Ritka csúnya. Nézzétek a szárnyat, rátette a gyárira :D

Az még hagyján a szárny de milyen rondán van megfújva
gy Toyota sosem hagy cserben...

LionTR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
    • http://www.abbys.hu
Re: Celica
« Válasz #1066 Dátum: 2010.10.29 08:56:12 »
Hát így ebben a formában tényleg ritkaság... ritka ronda.

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Celica
« Válasz #1067 Dátum: 2010.10.29 11:19:29 »
Tegnap este kíváncsiságból néztem, hogy a t16-okat milyen árban árulják...Hát nem olyan hü de drágán. 1-2-t találtam azokat is csak azért majdnem egymillióért mert ralli autók. Meg érdekes, hogy ebböl nem is látok 1.6-ost itthon.
Just drive for fun

CaptainChaos

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Mr.
Re: Celica
« Válasz #1068 Dátum: 2010.11.02 14:59:48 »
Tisztelt fórumosok!

Új vagyok errefelé, szóval ha volt már ez a téma, akkor előre is bocs.
Elég nagy problémám akadt az autómmal. 91-es 1.6-os celicám van.
A probléma pedig a következő:

az alapjárat fennakad 1500 körül akármennyit megyek az autóval (tegnap 500 km-t mentem)
este mielőtt leállítottam volna a kocsit, hagytam kicsit üresben pörögni, és nagyon furcsa dolgot csinált.
1000 és 2000 között ugrált az alapjárat, úgy mintha nyomkodtam volna a gázpedált (rálép, lelép, rálép, lelép stb..)
és persze a gázpedálhoz hozzá se értem. (és ez kb. 40 km folyamatos haladás után volt)
Ma voltam szervízben, azt mondták, h. valami szelep miatt úgy érzékeli a motor, mintha hideg lenne. (hűtőmosást, meg vmi tömítéscserét javasoltak, már be is rendelték)

Meg egy bontott hűtőt is kéne szereznem bele a szerelő szerint. Akinek volt már hasonló problémája, vagy tudna rá valami megoldást, az szóljon.

Előre is köszi mindenkinek (és igen, alig értek hozzá még, augusztusban vettem)
Szebb jövőt

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Celica
« Válasz #1069 Dátum: 2010.11.02 15:11:47 »
Ezek alapján leginkább az alapjárati motor hibának tűnik.
Ha az szorul vagy el van koszolódva akkor nem tudja megfelelő sebességgel követni az ecu utasításait. Először azt kéne megnézni/megnézetni.

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Celica
« Válasz #1070 Dátum: 2010.11.02 15:17:16 »
Úgy ahogy KMR mondja. Egyébként nekem is ugrál az alapjárat 1600 és 2200 között, de csak hidegen. Az probléma ha hidegen ugrál vagy hogy ilyen magas a fordulat? Nekem azt is mondták, hogy igen, azt is hogy nem. :) Üzemmelegen viszont semmi gond nincs az alapjárattal.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.02 15:19:07 írta Zó »
Just drive for fun

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: Celica
« Válasz #1071 Dátum: 2010.11.02 15:29:48 »
Úgy ahogy KMR mondja. Egyébként nekem is ugrál az alapjárat 1600 és 2200 között, de csak hidegen. Az probléma ha hidegen ugrál vagy hogy ilyen magas a fordulat? Nekem azt is mondták, hogy igen, azt is hogy nem. :) Üzemmelegen viszont semmi gond nincs az alapjárattal.

Ha hidegen ugrál az alapjáratod akkor valahol szellőzik a motorod plusz eszméletlen magas hidegen az alapjáratod a hideg alapjárat az 1250 nek kell lennie....

Szokot ugatni is a kocsid hidegen? furcsa ez az ugatás szó de jobban nem tom leírni inkább mutatok egy vidit mire értem:)



Ha bármilyen celicával kapcsolatos kérdésed van nyugodtan fordulj hozzám...
gy Toyota sosem hagy cserben...

CaptainChaos

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Mr.
Re: Celica
« Válasz #1072 Dátum: 2010.11.02 16:03:59 »
HAli!

Pontosan ezt csinálja, de nem hidegen, hanem már 40-50 km után történt ez. Előtte kicsit meghajszoltam az autót (130-140). De korábban is mentem már ennyit, és akkor nem csinált ilyeneket.

Szebb jövőt

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: Celica
« Válasz #1073 Dátum: 2010.11.02 16:51:20 »
HAli!

Pontosan ezt csinálja, de nem hidegen, hanem már 40-50 km után történt ez. Előtte kicsit meghajszoltam az autót (130-140). De korábban is mentem már ennyit, és akkor nem csinált ilyeneket.



Akkor számodra egy jó hír egy csavarhúzó segítségével megtudod oldani ezt a problémát de előtte néz át az összes vácum csövedet általában a szervó vácumcsöve mikor kireped akkor kezdi ezt nekem ez volt a probléma, utána pedig a levegő keverék állító csavart kell teljesen betekerned... mert rossz a keverék képzésed ha minden igaz és tényleg ennyi baja van, mert mi más lenne akkor az alapjáratod 750-800 között lesz melegen nem fog "ugatni" és hidegen pedig normál hideg alapjáratod lesz ami 1250 rpm
gy Toyota sosem hagy cserben...

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Celica
« Válasz #1074 Dátum: 2010.11.02 17:07:57 »
Szóval, nekem is ezt csinálja hidegen. Én mitévö legyek?
Just drive for fun

CaptainChaos

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Mr.
Re: Celica
« Válasz #1075 Dátum: 2010.11.02 17:14:57 »
HAli!

Pontosan ezt csinálja, de nem hidegen, hanem már 40-50 km után történt ez. Előtte kicsit meghajszoltam az autót (130-140). De korábban is mentem már ennyit, és akkor nem csinált ilyeneket.



Akkor számodra egy jó hír egy csavarhúzó segítségével megtudod oldani ezt a problémát de előtte néz át az összes vácum csövedet általában a szervó vácumcsöve mikor kireped akkor kezdi ezt nekem ez volt a probléma, utána pedig a levegő keverék állító csavart kell teljesen betekerned... mert rossz a keverék képzésed ha minden igaz és tényleg ennyi baja van, mert mi más lenne akkor az alapjáratod 750-800 között lesz melegen nem fog "ugatni" és hidegen pedig normál hideg alapjáratod lesz ami 1250 rpm


Az jó hír. Milyen szervó vákumcsőről beszélsz amúgy? Mert szervkormány nincs a kocsiban... Az alapjárat állító csavart tudom h. hol van, de merre találom a levegő keverék állító csavart?
Ja, mégegy érdekesség (lehet h. az előbb már kellett volna mondanom)
A hűtővizet tolja kifelé a kiegyenlítő tetején levő kis gumicső végén . ez nem normális szerintem. és a hűtővíz menet közben lehül teljesen (a mutató lemegy az aljára) lámpázásnál meg felmegy a középtartományba. Fűtésem meg néha van, néha meg nincs.

Szerelő azt mondta h. valami tömítést kell cserélni vmi szelepnél (ami az alapjárat állító csavar alatt van), mert , idézem "nem nyomja át a vizet, ezért úgy érzékeli, mintha hideg lenne a motor"
Továbbá egy hűtőrendszer mosást fognak csinálni rajta. ezek a dolgok segítenek szerinted?


ITT kérném a kedves fórumtársakat, h. ha vki tud 1.6os 91-es celicához hűtőt bontva, akkor az engem érdekelne (úgy néz ki, hogy kezd kilyukadni...)

És az utolsó dolog:

Amikor megvettem, az alapjárat gyönyörűen 6-700 körül volt, és egyáltalán nem ingadozott.
Szebb jövőt

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: Celica
« Válasz #1076 Dátum: 2010.11.02 20:59:05 »
Nya hali nincs szervó a kocsidban? :eek: ugy tom hogy minden celicában kell lennie mert egyébbként eszméletlen nehéz a kormánya a celicának!!!

A másik a levegő keverék képzés csavar az alapjárati csavar a pillangó szelepen fent található
a melegen állítható alapjárat az mechanikus az egy kis imbusz kulcs meg egy 8as csavar az ugye mechanikus állíthatóság... Ha mégsincs tényleg szervód ami eléggé gyanus akkor is valamilyen vákum csövezés lesz a kínja...

A viz problémádra tényleg ajánlatos egy hűtő rendszer mosás bár az általában vagy sikerül vagy nem ... az szivatódról beszélt a szerelőd ami ugy müködik hogy melegszik a motorod és melegiti a vizet amit felnyom a pillangó szelephez igy melegiti ezt a szivatós szelepedet ami majd kapcsolja neked a hideg indítást
de az hogy ennyire lehűl meg vissza eléggé érdekes... plusz milyen színű a viz ? meg folyamatosan megy a ventilátorod?
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.03 07:54:57 írta kleingy »
gy Toyota sosem hagy cserben...

CaptainChaos

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Mr.
Re: Celica
« Válasz #1077 Dátum: 2010.11.02 21:12:28 »
Hali!
Tényleg nincs szervó benne, de nem is hiányzik...

hhogy milyen színű a víz? Tök zöld... Most öntöttem bele 5 liter fagyállót (1 hete) (készre higítva vettem).
A ventillátor nem megy mindig, szóval nincs mindig melege. ha azt a szelepet kciserélik, v. ilyesmi akkor megszűnhet ez a probléma? Mert ***a idegesítő...
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.03 07:55:19 írta kleingy »
Szebb jövőt

celicáss

  • Vendég
Re: Celica
« Válasz #1078 Dátum: 2010.11.02 22:55:14 »
ILyesmi lendkereket néztem ki magamnak meg valami hasonló kupplungot. Szerintem nem roszz a lendkerék tömege 4 kg.


  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Celica
« Válasz #1079 Dátum: 2010.11.02 23:11:54 »
Nekem azt csinálta hogy nem melegedett fel, tehát a mutató üzemmeleget mutatott és akkor szinte mindig ment a ventilátor. Mióta kimostam és kicseréltem a fagyállót azóta már nem csinálja ezt. Nekem teljesen sárga volt már a víz a rozsdától, és egy 7-8-szor átmostam vízzel. feltöltottem járattam amíg nem lett üzemmeleg és leeresztettem, ezt csináld meg egy párszor amíg nem lesz szebb a víz és utána töltheted a fagyállót. VAGY Csinálhatod Trisós vízzel is mert az leszedi a lerakódott trutyit, nekem apám ezt javasolta, de akkor perpillanat nem volt otthon trisó, de így is jobb lett :)


Azt, hogy tudom megnézni, hogy a vákumcsö ereszt? fújja ki a levegöt? Meg én amiröl tudok alapjárati csavar az nekem egy sima lapos csavar ami teljesen be van tekerve. Egy ilyen mély lyukba van az a csavar aminek pereme mégis kiáll, Nem tudom, hogy ezt érted-e szepi  :D De ha tudnál egy képet küldeni róla és elmagyarázni, hogy hogy kell állítani akkor megköszönném  :innocent:
Minden esetre köszönöm az eddigi segítséget, ezzel már sokkal többet tudok :)
Just drive for fun