Szerző Téma: Celica  (Megtekintve 600487 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: Celica
« Válasz #345 Dátum: 2009.02.14 14:14:56 »
Jó ebben igazad van az 50est találom én is megfelelőnek ami teljes körű biztonságot ad!

Palack-kal azért nem értek egyett, hogy 10W60as túlzás egy szívó motorba mert én már játram úgy, hogy a motor a másik kocsimban kapott 10w40eset félszinetikusat és elég hamar elcsöppent én azóta inkább eggyel sűrűbbet teszek bele nem nagyon izgat hogy reggel pár másodpercig kopog tőle a motor, addig úgy is csak melegítem a motort!!! Nah meg persze Csak Télen hallani a kopogást... Én javaslom azt hogy amit ajánlanak egy fokkal sűrűbbet tegyél bele, mivel szívód van nem nagyon lesz következménye csak jobb lesz a motorod ha ráncigálod is a gázpedált:))))

Az a kopogás hidegen arra utal, hogy olyankor gyakorlatilag kenés nélkül fut a motor. Az pedig árt neki, mégpedig nagyon.

Rendben, a 40-es olaj tényleg elhígulhat, ha melegben kemény és tartós igénybevételt kap a motor. Ez okés,aláírom. Ilyenkor indokolt lehet egy 50-es olaj. De 60-as? Utcai autóba? Szívómotorosba? A 60-as olajnak horror értékei vannak alacsony hőmérsékleteken (és most korántsem mínusz 10, hanem mondjuk plusz 20 fokra gondolok!) - és normál üzemi hőmérsékleten (100 fok) is sokkal sűrűbb, mint akár egy 50-es, vagy pláne 40-es olaj! Szvsz 60-as olaj csak versenyre, vagy annak megfelelő használatra (pl. tartós körözés valamilyen pályán) való. Utcai autóba én nem tenném, kivéve, ha a gyár is legalább 50-est ír elő bele, ÉS gyakran kap a kocsi verseny-jellegű igénybevételt.
gy Toyota sosem hagy cserben...

pszichopapa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re: Celica
« Válasz #346 Dátum: 2009.02.14 15:57:04 »
Nekem a 10w40-esel nem sok bajom van....nem égetem meg hamar....meg nem is kopog hidegen a kicsikém ketyegöje.Az autós cimbim inkább a minöségi 10w40 est javasolja,rendszeres ,nem túlhúzott cserével.Azt mondta ,hogy a túl híg olajal is simán árthatok anyit a gépemnek,mint a túl sürüvel.....A hígat max télire ajánlaná nekem....
pszichopapa

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Celica
« Válasz #347 Dátum: 2009.02.14 16:36:47 »
Nekem a 10w40-esel nem sok bajom van....nem égetem meg hamar....meg nem is kopog hidegen a kicsikém ketyegöje.Az autós cimbim inkább a minöségi 10w40 est javasolja,rendszeres ,nem túlhúzott cserével.Azt mondta ,hogy a túl híg olajal is simán árthatok anyit a gépemnek,mint a túl sürüvel.....A hígat max télire ajánlaná nekem....

Híg olajról nem is beszélt senki. 40-est, 50-est meg 60-ast hasonlítgattunk össze - 30-asról szó sem volt.

Viszont a 10 W-40 helyett tényleg tehetnél 5 W-40-et az autódba - kizárólag csak használnál neki ezzel. Mert ugye az 5 W-40 üzemi hőfokon ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik, mint a 10 W-40, tehát nem hígabb - viszont fagypont alatti hőmérsékleteken kevésbé dermed le, így gyorsabb lesz az átolajozás hidegindítás után, hatékonyabb lesz a kenés, kevésbé kopik a moci  :yes: ... Ehhez nem kell mínusz 30 fok; a nálunk jellemző téli hőmérsékleteken is jelentős a különbség.

Persze önmagában véve a 10 W is megteszi, tehát nem arról van szó, hogy rossz lenne. De az 5 W egész egyszerűen jobb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Wyto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Celica
« Válasz #348 Dátum: 2009.02.15 12:44:36 »
Sziasztok, megint szükségem volna egy kis tanácsra!
Kinéztem megint egy celica 2.0 (t16) , nem a turbóst.
Eladó azt mondta, hogy olyan gond van vele ha 5.-ben gyorsítok kidobja a sebességet, álítólag csak azt a fogaskereket kell kicserélni és jó lesz, mennyire igaz ez, na meg az hogy ehez a munkához nem kell levenni a váltót (itt érdekelne az is hogy mennyiért vesztegetnek egy ilyen alkatrészt)?
Plusz bal első sárvédő csere kéne mert megette a rozsda, mennyiért lehet kb szerezni sárvédőt?!
Válaszotokat előre is köszönöm!
üdv.

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: Celica
« Válasz #349 Dátum: 2009.02.15 13:22:09 »
Szia, nem a fogaskerékkel lesz bajod, hanem az 5ödik sebességed szinkron gyűrűjével azt kell kicserélni nem egy magas ára van kb olyan 17 ezer környéke plusz ugye a szerelési díja! A sárvédőt viszont nagyon könnyű találni ismerek olyan fazont aki a használtat kb vagy 2 ezer FT ért árúlja!!Visszatérve a váltóhoz mindenképpen le kell venni..

Sziasztok, megint szükségem volna egy kis tanácsra!
Kinéztem megint egy celica 2.0 (t16) , nem a turbóst.
Eladó azt mondta, hogy olyan gond van vele ha 5.-ben gyorsítok kidobja a sebességet, álítólag csak azt a fogaskereket kell kicserélni és jó lesz, mennyire igaz ez, na meg az hogy ehez a munkához nem kell levenni a váltót (itt érdekelne az is hogy mennyiért vesztegetnek egy ilyen alkatrészt)?
Plusz bal első sárvédő csere kéne mert megette a rozsda, mennyiért lehet kb szerezni sárvédőt?!
Válaszotokat előre is köszönöm!
üdv.

« Utoljára szerkesztve: 2009.02.15 19:19:05 írta Szepi_EP71 »
gy Toyota sosem hagy cserben...

pszichopapa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re: Celica
« Válasz #350 Dátum: 2009.02.15 21:07:09 »
Szepi,megszületett a Celica optikai tuningjának az irányelve.....Megszerzem rá a turbós kit-jét...így fogok vele közlekedni álltalában.Plusz csinálok egy extrém optikát a kiállítások miatt...kell egy figyelemfelkeltö,demó kocsi....de ez csak alkami viselet lessz...Dolgoztam állandóan...kedden,vagy szerdán msn-en keresni foglak.Üdv.
pszichopapa

Wyto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Celica
« Válasz #351 Dátum: 2009.02.16 20:34:33 »
Azt mondta, hogy nem a szinkronnal van a gond hanem hogy a 5. fogaskerékkel, és csak hírtelen gyorsításnál dobja ki, amúgy nem.
Néztem egy robbantott ábrát ahol azt láttam, hogy tényleg hozzá lehet férni úgy, hogy egy deknit a váltó végénél le lehet bontani és ott láttam egy külső és belső fogazású de nem körbefogazott kereket. Én szerintem erre gondolt az eladó.
De nem értek hozzá ha esetleg valaki tudja miről beszélek magyarázza el! :)
Robbantott rajz:
http://www.celicatech.com/imagearchive/bgbonline/88alltrac/MT/MT.htm
Sárvédőn túl még a tetőablak (fém) érdekel mert az is rohad :( hogy lehet e azt is szerezni és mennyibe fájna kb!
üdv!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Celica
« Válasz #352 Dátum: 2009.02.16 21:37:14 »
Azt mondta, hogy nem a szinkronnal van a gond hanem hogy a 5. fogaskerékkel, és csak hírtelen gyorsításnál dobja ki, amúgy nem.
Néztem egy robbantott ábrát ahol azt láttam, hogy tényleg hozzá lehet férni úgy, hogy egy deknit a váltó végénél le lehet bontani és ott láttam egy külső és belső fogazású de nem körbefogazott kereket. Én szerintem erre gondolt az eladó.
De nem értek hozzá ha esetleg valaki tudja miről beszélek magyarázza el! :)
Robbantott rajz:
http://www.celicatech.com/imagearchive/bgbonline/88alltrac/MT/MT.htm
Sárvédőn túl még a tetőablak (fém) érdekel mert az is rohad :( hogy lehet e azt is szerezni és mennyibe fájna kb!
üdv!

Szerintem váltóban fogaskereket (és/vagy szinkrongyűrűt) nem lehet kicserélni anélkül, hogy le- és szét ne szerelnék a váltót!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: Celica
« Válasz #353 Dátum: 2009.02.16 22:43:44 »
A fogaskerékknek csak két alap helyzete van
1.-es működő fogaskerék bármikor bármilyen helyzetben működik
2.-es lefogazott fogaskerék amikor a sebességet egyáltalán nem veszi be.
Ha szinkron gyűrűs akkor dobálgathatja ki a sebességet, de nekem lenne még egy tippem hogy miért dobálja ki, nézd meg hogy ahova a váltó bowdened megy két karika mennyire feszes ha leveszed róla, és kézileg kapcsolgasd a villákat ha az 5ödikben kidobja pici rántásra és nem feszes akkor tuti hogy szinkron gyűrű mivel az tart mindent!!
Esetleg nem szokot gyors váltáskor recsegni is? Valamint ha nem megfelelő olaj van benne az is szokot hibákat okozni! Nekem folyamatosan azt mondták hogy szinkron gyűrűs a váltóm, mert ha gyorsan váltottam recseget! Aztán kiderűlt hogy szar hajtóműolaj volt benne beletettem a megfelelőt és semmi baja a váltónak!!!
Egy celica váltója nem szokot csak úgy ilyeneket csinálni, ha már szar akkor végleg szar ha nem akkor más a baja...

Azt mondta, hogy nem a szinkronnal van a gond hanem hogy a 5. fogaskerékkel, és csak hírtelen gyorsításnál dobja ki, amúgy nem.
Néztem egy robbantott ábrát ahol azt láttam, hogy tényleg hozzá lehet férni úgy, hogy egy deknit a váltó végénél le lehet bontani és ott láttam egy külső és belső fogazású de nem körbefogazott kereket. Én szerintem erre gondolt az eladó.
De nem értek hozzá ha esetleg valaki tudja miről beszélek magyarázza el! :)
Robbantott rajz:
http://www.celicatech.com/imagearchive/bgbonline/88alltrac/MT/MT.htm
Sárvédőn túl még a tetőablak (fém) érdekel mert az is rohad :( hogy lehet e azt is szerezni és mennyibe fájna kb!
üdv!
gy Toyota sosem hagy cserben...

pszichopapa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re: Celica
« Válasz #354 Dátum: 2009.02.17 13:16:50 »
Keresnék 96-os (6 genes) Celicához :Ültetörugót,és motorháztetöt.....lehetöleg túrbós változatét.....Alufelni vásárlását is tervezgetem,az én kicsikémnek 5x100-as a felfogatása....jóltudom?
pszichopapa

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: Celica
« Válasz #355 Dátum: 2009.02.17 13:50:20 »
Pár apró dolog ami talán tetszeni fog neked...

Klikk

Klikk 2

Klikk 3

Klikk 4

Klikk 5

Kb ezeket találtam neked amit szerintem érdemes megnézni..
És jól tudod hogy 5x100-as az osztókör...Egyik ismerősöm az ádi most adja el a 16os OZ felnijeit..

Megigazítottam a linkeket.
Kérlek, a jövőben Te is ilyen formában szúrj be linkeket, mert ezek a több sorosak egyrészt rondák, másrészt széthúzzák az oldalt.
Köszi!
Misi
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.17 13:54:27 írta Misi »
gy Toyota sosem hagy cserben...

pszichopapa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re: Celica
« Válasz #356 Dátum: 2009.02.17 17:50:37 »
Igen Szepi,ezek tetszettek.....de ezek kint vannak.... :cry: 17-es felnit szeretnék.....még arra is rá kell ültetni.....
pszichopapa

surveyor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Celica
« Válasz #357 Dátum: 2009.02.19 13:52:01 »
Sziasztok!

Van egy eladó gyári kuplungszettem ST202 modellkódú Celicához. Tárcsa, szerkezet, csapágy, új, dobozában 40000ft, illetve egy komplett vízpumpám ST162 modellkódhoz 25000ft

képet e-mailben tudok küldeni, zsolt.firniksz@gmail.com

Üdv!

pszichopapa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re: Celica
« Válasz #358 Dátum: 2009.02.20 15:34:48 »
Zöldkártyán voltam,és közölték hogy a lamda szondám kivan feküdve....96-os,Celica 2.0 GT-hez keresnék lamdaszondát.Érdemes univerzálissal kinlódni?Utángyártottakal van valakinek tapasztalata?Vagy nincs esetleg egy bontott eladó valakinek?Vagy marad a gyári,zsírka új?
pszichopapa

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Celica
« Válasz #359 Dátum: 2009.02.20 16:26:38 »
Szerintem az Index Celica-s fórumán kérdezz utána, ott vszleg fognak tudni segíteni.