Szerző Téma: Celica  (Megtekintve 602940 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Celica
« Válasz #60 Dátum: 2005.11.21 13:48:50 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Lymphater"
Idézetet írta: "music"
Ha nem maga csinálta, akkor az simán belefér. Sportkocsiknál mindig vastagabban fog a ceruza.
Ez természetesen így csúsztatás.

Ismert szerelő az más tészta, de újnál, vagy különösen nagyobb, lenyúlásra hajlamos szervizeknél gyakori eset. Azt hiszik, hogy akinek sportkocsija van, az nem ért hozzá, és persze rögtön milliárdos is.


Nem hinném, hogy egy 15 éves autóra, ha sport ha nem valaki azt gondolhatja hogy "rögtön milliárdos"
a tulaj.
Amiért drágább lehet, az a kevesebb utángyártott alkatrész elérhetősége kishazánkban.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Celica
« Válasz #61 Dátum: 2005.11.21 22:04:52 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Nem hinném, hogy egy 15 éves autóra, ha sport ha nem valaki azt gondolhatja hogy "rögtön milliárdos" a tulaj. Amiért drágább lehet, az a kevesebb utángyártott alkatrész elérhetősége kishazánkban.

Arra a jelenségre akartam célozni, hogy a sportkocsik tulajdonosainak egy jelentős része kb. annyit tud az autójáról, hogy melyik a kormány, melyikek a pedálok. (Ez az apucitól kapta érettségire - típus.) Az "élelmes" szerelők/szervizek pedig szeretnek ezzel visszaélni, és arra hivatkozással, hogy ez egy sportkocsi, drágábban próbálnak meg akár alkatrészt eladni, akár munkát elvégezni, mint amennyi indokolt lenne.
Van kivétel, és tisztelet nekik.
music     

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Celica
« Válasz #62 Dátum: 2006.03.15 12:21:35 »
Idézet
Ez nagyon szép kis kocsi!
Én is mindig nézegettem a hasznaltauto.hu-n.
Mesélj, milyen? Élmény vele menni?
És hogy ne offoljuk szét ezt a topicot akkor a Sportautók->Celica fórumba mehetne a válsz.



Nagyon sokat még nem tudok mesélni, a szüleimnél tárolom (ponyvával letakarva zárt udvarban) igy ritkán van időm foglalkozni vele. Eddig  200 km-t menten vele, nagyon jó érzés, egyébként én veterenrajongó vagyok minden régi gépet imádok. Az autó 1975-ös hagyományos felépítésü, motor hosszában, hátsokerék hajtás autómata váltóval. Az úttartása nem olyan mint a mai autóknak, 100 körül már nagy a szélzaj, az autómata kicsit lassan kapcsol, de ez az érzés teljejesen másról szól,  szenzációs élmény vele közlekedni.
Van pár dolog amit apródonként ki kell javitani rajta, ídővel szeretném veterán vizsgáztatni.
Az országban annyira különleges darabnak számit, hogy első utam soran azonnal megállítottak a rendőrők és 20 percig nézagatték kívül-belül(szerencsére a kötelező tartozékokat nem kérték).
Most megyek a kicsikéhez!
Néhány kép itt megnézhető: http://kep.tar.hu/mesti/50243692?o=0#2
mesti

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Celica
« Válasz #63 Dátum: 2006.03.15 12:44:58 »
Gyönyörű ez a kocsi, gratula, sztem megérte az árát. Nagyon jó állapotban van, sok 10 évvel fiatalabb kocsi nincs ilyen szépen egyben. Biztos nagyon vigyáztak rá. Sok sok élménnyel teli km-et kívánok  :!:  :pofa:
Laco 73 :D

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Celica
« Válasz #64 Dátum: 2006.03.15 12:46:54 »
Nagyon irigyellek...
 :nagymosoly:

És persze nagyon örülök, hogy jó kezekbe került. Remélem lesz alkalmam személyesen is megnézni.
A kötelező tartozékokat én sem fogom kérni.
 :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Celica
« Válasz #65 Dátum: 2006.03.15 13:49:49 »
Idézetet írta: "mesti"
Nagyon sokat még nem tudok mesélni, a szüleimnél tárolom (ponyvával letakarva zárt udvarban) igy ritkán van időm foglalkozni vele. Eddig  200 km-t menten vele, nagyon jó érzés, egyébként én veterenrajongó vagyok minden régi gépet imádok. Az autó 1975-ös hagyományos felépítésü, motor hosszában, hátsokerék hajtás autómata váltóval. Az úttartása nem olyan mint a mai autóknak, 100 körül már nagy a szélzaj, az autómata kicsit lassan kapcsol, de ez az érzés teljejesen másról szól,  szenzációs élmény vele közlekedni.
Van pár dolog amit apródonként ki kell javitani rajta, ídővel szeretném veterán vizsgáztatni.
Az országban annyira különleges darabnak számit, hogy első utam soran azonnal megállítottak a rendőrők és 20 percig nézagatték kívül-belül(szerencsére a kötelező tartozékokat nem kérték).
Most megyek a kicsikéhez!
Néhány kép itt megnézhető: http://kep.tar.hu/mesti/50243692?o=0#2


Óóó , öregem , GYÖNYÖRŰ ez az autó , tényleg eszméletlen nagy poén hogy ilyen állapotban élte túl az időket  :10: ... őszintén irigyellek érte  :nagymosoly: !!! És ráadásul automata ,hmmm , ez aztán a hab a tortán  :vag2:  :vag2:  :vag2:

Egyébként ez technikailag elég közeli rokona az én Coronámnak (TT13-as modell) . A motorja is ugyanabból a (T jelű) családból származik - volt belőle 1.6 , 1.8 és 2.0 , a tiéd 1.6-os ugye , a Coronáé 1.8-as , de nagyon hasonlóan néz ki , nézd csak :



Maga az autó pedig így néz ki - bocsi az OFFért , de örülök hogy megmutathatom egy hasonló gondolkodásúnak  :D :



Kicsit ütött-kopott szegénykém , mert 10 évig egy gondatlan gazdánál volt - de majd rendbe lesz téve annak rendje-módja szerint  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Celica
« Válasz #66 Dátum: 2006.03.15 23:53:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Óóó , öregem , GYÖNYÖRŰ ez az autó , tényleg eszméletlen nagy poén hogy ilyen állapotban élte túl az időket  :10:


Az egész törénetét végig lehet követni az eredeti szürke forgalmiból, ami természetesen magvan. 1976-ban hozták be az országba,  és abban az időben nem volt márkaszervíz, nem lehetett hozzá egyszerűen alkatrészeket szerezni, mégis túlélte.  Eddig hat tulajdonosa volt, 1999-ban átesett egy felújításon és az eredeti fehér helyett kapta a mostani zöld színét.
mesti

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Celica
« Válasz #67 Dátum: 2006.03.15 23:57:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Egyébként ez technikailag elég közeli rokona az én Coronámnak (TT13-as modell) . A motorja is ugyanabból a (T jelű) családból származik - volt belőle 1.6 , 1.8 és 2.0 , a tiéd 1.6-os ugye , a Coronáé 1.8-as , de nagyon hasonlóan néz ki , nézd csak :


Motorja nagyon hasonlít, 1.6-os 2T-s. Egyébként keresek róla mindenféle leírást, beállítási adatokkal.
mesti

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Celica
« Válasz #68 Dátum: 2006.03.16 00:06:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Maga az autó pedig így néz ki - bocsi az OFFért , de örülök hogy megmutathatom egy hasonló gondolkodásúnak  :D :

Kicsit ütött-kopott szegénykém , mert 10 évig egy gondatlan gazdánál volt - de majd rendbe lesz téve annak rendje-módja szerint  :)


Imádom az ilyen régi tecnikát! Ez is egy szép , és elég ritka darab. Műszakilag milyen állapotban van, vizsga van rajta? Mikor tervezed a felújítását?
mesti

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Celica
« Válasz #69 Dátum: 2006.03.16 00:08:52 »
Idézetet írta: "Misi"
Nagyon irigyellek...
 :nagymosoly:

És persze nagyon örülök, hogy jó kezekbe került. Remélem lesz alkalmam személyesen is megnézni.
A kötelező tartozékokat én sem fogom kérni.
 :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:


Ha nem fogok dolgozni a Toyota sportautó talira kiszaladok vele.
mesti

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Celica
« Válasz #70 Dátum: 2006.03.16 01:35:57 »
Idézetet írta: "mesti"
Idézetet írta: "Palaczk"

Maga az autó pedig így néz ki - bocsi az OFFért , de örülök hogy megmutathatom egy hasonló gondolkodásúnak  :D :

Kicsit ütött-kopott szegénykém , mert 10 évig egy gondatlan gazdánál volt - de majd rendbe lesz téve annak rendje-módja szerint  :)


Imádom az ilyen régi tecnikát! Ez is egy szép , és elég ritka darab. Műszakilag milyen állapotban van, vizsga van rajta? Mikor tervezed a felújítását?


A Coronában a 3T jelű motor van . Sajnos beállítási adatokat nem tudok .

Nagyon ritka darab errefelé , mert Európában nem egészen négy évig árulták , és ezalatt szűk 11 ezer darab kelt el belőle mindössze . Képzelhetni , ebből ma mennyi fut még ! Én 86-tól mostanáig összesen 9 darabot láttam élőben - ezt is beleértve .

A kocsi eredetileg apámé volt , 86-95 között ; 95-túl 2005-ig egy másik tulajnál volt , akitől tavaly visszavásároltam . Eléggé lelakta , de minden menthető . A kasztni legnagyobb hibája az elrohadt jobb küszöb és a meggyűrődött bal első ajtó . A technikáé a búgó differenciálmű és a lerottyant első teleszkópok . Amúgy olyan hú de komoly baja nincs , de komplett felújításra (szétszedés , lakatolás , fényezés , technika restaurálása stb) szorul . Műszakija decemberig volt , most ki van vonva a forgalomból . Felújítását valószínűleg egy év múlva , jövő ilyentájt tudom elkezdeni - apránként , mert durva becslésem szerint olyan 6-7-800 ezer biztosan rá fog menni , mire teljesen kész lesz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Celica
« Válasz #71 Dátum: 2006.03.16 07:52:20 »
Idézetet írta: "mesti"
Motorja nagyon hasonlít, 1.6-os 2T-s. Egyébként keresek róla mindenféle leírást, beállítási adatokkal.

Van nekünk egy ilyenünk:
http://toyotaclub.hu/mickey/index.php?page=hir&hir=21
Ennek is 2T motorja van, bár katalizátorral  :nagymosoly:
Van is hozzá gépkönyv, úgy emlékszem. Majd megpróbálom előkeríteni és kinézni belőle adatokat!
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Celica
« Válasz #72 Dátum: 2006.03.16 11:16:07 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "mesti"
Motorja nagyon hasonlít, 1.6-os 2T-s. Egyébként keresek róla mindenféle leírást, beállítási adatokkal.

Van nekünk egy ilyenünk:
http://toyotaclub.hu/mickey/index.php?page=hir&hir=21
Ennek is 2T motorja van, bár katalizátorral  :nagymosoly:
Van is hozzá gépkönyv, úgy emlékszem. Majd megpróbálom előkeríteni és kinézni belőle adatokat!


Ja , az amiknál már akkor is beletették a Corollába az 1.6-os motort , még így is kábé kispoláknak számított ott és akkor ;) ... az 1.3-assal talán meg sem vették volna , mondván hogy nincs benne motor  :rolleyes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Celica
« Válasz #73 Dátum: 2006.03.16 18:41:28 »
Idézetet írta: "Szeke"
Ennek is 2T motorja van, bár katalizátorral  :nagymosoly:
Van is hozzá gépkönyv, úgy emlékszem. Majd megpróbálom előkeríteni és kinézni belőle adatokat!


Köszi, nagyon várom :vezetes:
mesti

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Celica
« Válasz #74 Dátum: 2006.03.18 10:03:09 »
Idézetet írta: "mesti"
Motorja nagyon hasonlít, 1.6-os 2T-s. Egyébként keresek róla mindenféle leírást, beállítási adatokkal.

Tegnap minimális karburátor csavarással teljesítette az új rendszerrel mért zöldkártya határértékeket... :nagymosoly:
mesti