Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Celica  (Megtekintve 321110 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3615
  • a versenyző
  • Autó: Carina-E 1.6 XLi Sedan '93 Miénk új korától fogva
Re:Celica
« Válasz #1725 Dátum: 2014.10.04 20:50:27 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

ToX3r

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
  • Autó: Celica TS Facelift
Re:Celica
« Válasz #1726 Dátum: 2014.10.23 15:01:48 »
Üdv srácok!  :)
6 év után megváltam imádott VVT-I Celimtől, mivel elérkezettnek láttam az idejét egy TS megkóstolására. Sajnos úgy tűnik, hogy beleszaladtam...  :no: 
Éppenezért szükségem lenne pár véleményre, jótanácsra.
Lássuk csak: Az autó 2002 10. Havi Facelift Olaszból behozott TS Celica, amibe olajcsere (Castrol Edge 5W-30) után kb 1700 km megtételét követően 1 liter olajat töltöttem.. Ami a vicc kategória, hogy a régi gyertyái szépek voltak, a végnyomás minden hengeren 13 bar körül van. Feltételezem, további információért bontani kéne.
Akad valakinek bármilyen ötlete, tapasztalata ilyen jellegű problémával? Menetteljesítményben szuper a vas...
Egy-két helyen van rajta apró olajfolt, de egyáltalán nem indokol ekkora olajfogyást. Óra szerint 90000 km van benne. Amit sikerült kideríteni, hogy 2007-ben volt utoljára Olasz márkaszervizben 12500km-rel valamilyen garanciális javításon. Feltételezem, hogy a km állás valós lehet.
Gondolom, ha 5W-40-es olajat rakok bele, az sem sokat fog segíteni..


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13341
  • Autó: T27 1.6
Re: Re:Celica
« Válasz #1727 Dátum: 2014.10.23 15:09:49 »
Tipikus olajevös széria. Gyűrűzés, stb.... :( 2-300 ezerből kijön és nem lesz több baj vele. Gyári hiba.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22759
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Celica
« Válasz #1728 Dátum: 2014.10.23 22:52:35 »

Tipikus olajevös széria. Gyűrűzés, stb.... :( 2-300 ezerből kijön és nem lesz több baj vele. Gyári hiba.
TS-nél? Neeem.



mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Celica
« Válasz #1729 Dátum: 2014.10.23 22:56:57 »
Motorféknél (jobban) füstöl? Ha igen, akkor lehet szelepszár szimmering.
Amúgy 12 éves motorba azért nem biztos, hogy 30-as olajat tennék..

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13341
  • Autó: T27 1.6
Re:Celica
« Válasz #1730 Dátum: 2014.10.23 23:00:32 »
TS-nél? Neeem.
vvt-i ez is, az is... Évjárat számít.
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13341
  • Autó: T27 1.6
Re:Celica
« Válasz #1731 Dátum: 2014.10.23 23:01:02 »
Motorféknél (jobban) füstöl? Ha igen, akkor lehet szelepszár szimmering.
Amúgy 12 éves motorba azért nem biztos, hogy 30-as olajat tennék..
Az enyém 15 és 5W30-cal jár. Na mondjuk nincs is úgy hajtva mint egy TS, az igaz.  :D
         

ToX3r

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
  • Autó: Celica TS Facelift
Re:Celica
« Válasz #1732 Dátum: 2014.10.23 23:01:35 »
Fqceliftnél nem lenne szabad, hogy gyári legyen a hiba. Ennyi pénzért meg inkább tennék hozzá és érdemesebb komplett motort venni, de lehetőség szerint nem adnék ki ennyi pénzt rá. Előbb informálódnék. Végső esetben persze ér annyit a kicsike, hogy rendbe legyen téve, hisz az igaz szerelem mindent megér. :D De bárki bármit tud hozzáfűzni, kérem tegye meg.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13341
  • Autó: T27 1.6
Re:Celica
« Válasz #1733 Dátum: 2014.10.23 23:02:43 »
Fqceliftnél nem lenne szabad, hogy gyári legyen a hiba.
2002-esről van szó, nem? 2004 őszén javították csak az olajevési gondot.  ::)
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13341
  • Autó: T27 1.6
Re:Celica
« Válasz #1734 Dátum: 2014.10.23 23:03:19 »
Olajfogyi összeszedve: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg405408#msg405408
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg487468#msg487468

vvt-i dugószett
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg395962#msg395962
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg396006#msg396006
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg396190#msg396190

Hali!
A katalizátor dolog pont fordítva van, az olajevős probléma miatt megy tönkre az előkatalizátor, és ha szétesik a belseje, az visszakerülhet a hengerekhez.
Ez a dolog ki lett vesézve nemrég itt is a Celica topicban, de az indexes fórumon is folyamatosan előjön. A problémát valóban a dugattyúk okozzák, és hogy nem tudják rendesen lehúzni az olajat, de nem minden esetben, mármint nem minden autónál jön elő törvényszerűen, használatfüggő. Ha még az elején elkapják a problémát, akkor elég a dugattyúkat cserélni, de ha már sérültek egyéb dolgok is, akkor nem. Ha bemész egy (bármelyik) Toyota márkaszervízbe, ott meg tudják mondani, hogy mikor hova gyártották szerintem, sőt azt is, hogy mikor mit szervizeltek rajta. Tesóm tavaly vett egy ilyen MR2-t, előtte leinformáltuk, abban például még mielőtt magyarországra került, garanciában cserélték a dolgokat annak idején.
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=125.msg600804#msg600804

 
olajkajálás oka by bepi:
2 helyett 4db van az újabbikon és ezek a furatok nagyobb átmérőjűek is. Azért fontos, mert a 10W-40-es olajok sűrűségük folytán nem tudtak visszafolyni a kezdeti 2db furaton, emiatt maradt az olaj az égéstérben, ahol beégett, lerakódott a henger falára, ezzel tönkretéve a lehúzógyűrűt, ami egyébként is a szükségesnél puhább anyagból volt. Ezután úgy gondolom, már érthető a probléma folytatása...

olajfogyi szeke 10W60: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg425596#msg425596

vvti olajevés by Kisfiatal:
Vvti olajfogyasztás

Az 1zz(1.8), 3zz(1.6) és 4zz(1.4) motorok túlzott olajfogyasztását több probléma kombinációja okozta, ezért a Toyota több ponton módosította a motorokat 2005ben.

1. Megnövel olajmennyiség. 2005 előtti motorokban csak 3.7 liter olaj volt, emiatt az olaj nagyon magas hőmérsékletű maradt, csökkent a dugattyúk hűtése. A folyamatosan magas olajhőmérséklet miatt az olaj lebomlik, és olajiszap képződik. A Toyota fél literrel megnövelte az olajkapacitást(4.2 liter), ezáltal az olaj kevésbé melegszik fel.

2. Hiányos dugattyútervezés. A korábbi dugattyúkon 4 szűkebb olajvisszavezető furat volt,  és ezek az olajkokszosodás miatt részben vagy egészben eltömődhettek, meggátolva az olaj visszafolyását, ami ezáltal a hengerfalon marad és elég. A Toyota módosította a dugattyúkat, 8 olajvisszavezető furat van, ami lehetővé teszi az olaj gyorsabb visszafolyását

3. Gyenge minőségű vgy túl vastag olaj használata. Valószínűleg növelte a probléma kialakulásának esélyét. A Toyota előírta az 5W30as olajak elődleges használatát.

4. Hiányos dugattyúgyűrű tervezés. Súrlódáscsökkentési célból a dugattyűgyűrűknek kicsi a felfekvő felülete a hengerfalon. Az új gyűrűknek nagyobb a felfekvő felülete és nagyobb az előfeszítése, nagyob erővel és nagyobb felületen fekszenek fel a hengerfalra, javítva az olajlehúzást.

A Toyota az új, és a garanciális blokkokat módosított dugattyúkkal, dugattyúgyűrűkkel, alacsonyabb hömérsékletű termosztáttal(az alacsonyabb motorhőmérséklet miatt) és módosított olajnívópálcával(a nagyobb olajmennyiség miatt) szerelte.


http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg580208#msg580208
         

ToX3r

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
  • Autó: Celica TS Facelift
Re:Celica
« Válasz #1735 Dátum: 2014.10.23 23:08:09 »
 Semmilyen füstje nincs, csak a hidegintítás utáni "víz gőz" A VVT-I Celim is 5-30-cal volt itatva mindvégig, de soha egyetlen csepp sem hiányzott belőle cseréig.. pedig volt olyan, hogy 18-20 ezernél lett cserélve, de több yire 10-12 ezernél cseréltem... 203 ezerrel adtam el. Mint mondtam is, egy milliméter nem hiányzott soha..2002-es volt... Szóval nem helytálló a 12 évre való hivatkozás..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22759
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Celica
« Válasz #1736 Dátum: 2014.10.23 23:12:00 »

2002-esről van szó, nem? 2004 őszén javították csak az olajevési gondot.  ::)
Hugikám, a liftes TS motor Yamaha motor, nem Toyota!!! NEM érintette a klasszikus vvt-i féle olajfogyasztási probléma.



ToX3r

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
  • Autó: Celica TS Facelift
Re:Celica
« Válasz #1737 Dátum: 2014.10.23 23:15:32 »
2002-esről van szó, nem? 2004 őszén javították csak az olajevési gondot.  ::)

2003-tól létezik hivatalosan modellfrissítés, de valójában (hála Madmag-nek az infóért) 2002 augusztusától léteznek), már orvosolva volt minden szériahiba -olajbajokat is beleértve-.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13341
  • Autó: T27 1.6
Re:Celica
« Válasz #1738 Dátum: 2014.10.23 23:17:22 »
Hugikám, a liftes TS motor Yamaha motor, nem Toyota!!! NEM érintette a klasszikus vvt-i féle olajfogyasztási probléma.
na ezt nem tudtam. :) :hug:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22759
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Celica
« Válasz #1739 Dátum: 2014.10.23 23:43:49 »

na ezt nem tudtam. :) :hug:
osszesen 3 féle motor volt érintett: 1zz, 3zz és 4zz.