A vadonás új TS Yaris 1.8-as blokkjából kihozott 130 LE sem tûnik csúcsnak. Ugyan ez a blokk a TS Corollában/Celicában még 192 LE-t tudott.
Pedig ez Európának készült.
A TS Yaris 1.8-as dualvvti motorját az 1ZZ-FE utódjának szánják, így ne várj tõle vvtli-s teljesítményt...
Nem ezért írtam, hanem arra reagáltam, hogy nem csak Amerikának "butítják" a motorokat.
Mondjuk szerintem itt az emisszió miatt ekkora csak a teljesítmény.
Viszont tuning alapnak zseniális szerintem. Sokat ki lehet még hozni a motorból különösebb kockázat nélkül.
Nem értem a negatív vélekedéseket errõl a Yaris motorról. Bakker, egy 1.8-as, 133 lóerõs gép ebbe a karosszériába szerintem sokkal több is, mint elég - még akkor is, ha sportos modellrõl beszélünk. Valószínûleg igencsak bika, alulról is prímán húzó, nyomatékos karakterisztikája lehet, ami nyilván sokkal nagyautósabbá, "komolyabbá" teszi a kis Yaris vezethetõségét, mintha beleraktak volna valami 100 LE/liter fajlagos teljesítményû, felpiszkált kis búgócsiga motort, ami 6000-es fordulaton kezd élni. Ez így sokkal szimpibb, hogy egy nem túlságosan kihegyezett, ergo az erõt már alul is jól leadó nagymotort tettek bele.