Sztem az Eneos PH egy felejthető, középszerű olaj. Annál a Toyota Fuel Economy sokkal jobb volt, jobban is bírta, szebb volt a motor hangja is tőle, mint az Eneosszal. A Motult is próbáltam, asszem 2 töltet erejéig, azzal sem volt gondom, de nekem a legjobban továbbra is a Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30 jött be.
* Ja, bocsi, látom hogy d4d-hez kérdezed. Nekem csak a vvt-i motorokkal kapcsolatban van tapasztalatom.
Köszönöm!
A téli szezonban lehet, hogy kipróbálom, már rendeltem E PHS-t nyárra.
Egyébként jól teljesít, de időnként szétnézek.
Két napnyi fanatikus utánaolvasás, meg táblázatgyártás után jutottam arra, hogy marad.
A Fuchs, a Motul, a Toyota, és a Total megfelelő olajait vizsgáltam mindenféle elérhető infó alapján. Az Eneos a fagyáspontjával, a viszkozitás indexével emelkedett ki, meg hogy fullsynt.
A Motulból a jó olajak annyiba is kerülnek, a középszerűek meg középszerűek. Lehet, kipróbálom.
A Fuchs biztos szuper, de kevés infót adnak ki, még konkrét HTHS-t sem. Ők is C2 C3-at ajánlanak mindenbe is, ott HTHS 3,5, én nem kísérletezek. Ami meg C2, vagy C1, az meg egy márkás OEM.
A Toyota gyengébbike HC Synt, ezért most kihagytam, de majd...
A Total Quartz meglepett, sufni frikciós teszteken több száz olajból dobogós lett, pedig a legolcsóbb vállalható olaj, tele van vele az Auchan. Nem találtam róla részletes véleményt, ezért hagytam, de a tesztelős csatornát belinkelem a hozzám hasonló zöldfülűeknek, a veteránok (te is
) majd megmondjátok, mennyit ér.
https://m.youtube.com/c/PiotrTester/videos