Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4963087 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21900 Dátum: 2021.11.30 08:42:13 »
Használtam én is. Mondjuk inkább azt, hogy ugyanannyiért vagy nem sokkal többért van jobb is (pl. Mobil1, Total, Motul)

Én is így vagyok vele, már évek óta Total-t használok.
Szerintem nem ártana az olajos szavazást újraindítani :)

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21901 Dátum: 2021.11.30 22:31:33 »
Az 1KR motor nem egyenlő az 1,33-mal és a utóbbira jellemző problémák sem jellemzők erre a kis 1.0-ra. Ha mindenképpen meg akarod csináltatni, akkor sima gyűrűzés, szelepszár szimeringek és tömítések cseréje elég lesz valszeg, mivel a motor teljesen hagyományos felépítésű (egyedüli különlegessége a vvt-i vezérlése). Én azt javaslom, először kövesd figyelemmel az olajfogyasztás alakulását. Mérd meg, hogy 1000km-en mennyit kell pótolni. Ha csak kezdődő "csipegetés" van, én biztosan hozzá nem nyúlnék. Ha előrehaladott - pl. 1000km-en 3-4 dl -, akkor mérlegelném, hogy milyen terveim vannak a jövőben az adott autóval. Ha meg akarom tartani, mert egyébként jó és mindenben megfelelő, akkor érdemes megcsináltatni.

0W-20-as olajat semmiképpen nem használnék bele, mert gyárilag is 5W-30 viszkozitási osztály az előírása. Bőven jó bele és elegendő. Csak akkor váltanék viszkozitást, ha:
1. az autó mostoha körülmények között, városban, sok rövid, hideg járat lesz a továbbiakban is használva;
2. felújításra kerülne a motor
3. fenti két eset együttes fennállása esetén 0W-30 viszkozitású olajat használnék bele és 8-10ezrenként csere.

Édesanyámnak 2009-es fl-es Yarisa van ezzel a motorral, 190ezer km feletti futással. Csipegeti az olajat, de felújításban nem gondolkodunk, pótolgatjuk az elfogyott mennyiséget, mert nem vészes az olajfogyasztás mértéke.

Köszönöm a válaszodat!
Sajnos nagyon hirtelen jött a nagy mértékű olajfogyasztás. Eddig szinte semennyit sem evett. Így, nyár elején még semennyi sem hianyzott. Most pedig már 1,6 L kellett bele. Amikor észrevettem, hogy hiányzik, a pálca vége se ért már az olajba. Mindez kb. 3000 Km-en belül történt.
Tesztelni már nem nagyon tudom, mert e héten már megy a szervizbe. De csak olajcsere a terv. Meg persze motortisztító adalék. Eddig még nem volt benne ilyen tisztító soha sem.
Akkor maradjon az 5w30? Elég szűkszavú a használati. API SL vagy újabb minősítés kell. Ennyi. A szervizben 5w30 (Toyota Fuel Economy 5W-30, vagy a Peremium FuelEconomy) olaj menne bele, ha nem vinném a Totalt (Quartz 9000 NFC). Legalábbis ezt mondták 3 évvel ez előtt. A Toyota és a Total olaj is A5/B5 és persze API SL (a Premium, C2) minősítésű. Ezért választottam a Totalt.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21902 Dátum: 2021.12.01 06:59:06 »
0W-20-as olajat semmiképpen nem használnék bele, mert gyárilag is 5W-30 viszkozitási osztály az előírása. Bőven jó bele és elegendő. Csak akkor váltanék viszkozitást, ha:
1. az autó mostoha körülmények között, városban, sok rövid, hideg járat lesz a továbbiakban is használva;
2. felújításra kerülne a motor
3. fenti két eset együttes fennállása esetén 0W-30 viszkozitású olajat használnék bele és 8-10ezrenként csere.

Mint írtam is, 20-as olajat ajánl az újabb "nyomtatású" könyv. Vagy mondjuk úgy, hogy az újabb gyártású motorhoz  adott könyv (pdf). Ugyan úgy, mint az 1.33-ashoz. Ugyan az a duma van ott is, hogy "ajánlott". Meg az, hogy cseréld le a 5W30-at, 0w20-ra, amint lehet.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21903 Dátum: 2021.12.01 13:33:01 »
Mint írtam is, 20-as olajat ajánl az újabb "nyomtatású" könyv. Vagy mondjuk úgy, hogy az újabb gyártású motorhoz  adott könyv (pdf). Ugyan úgy, mint az 1.33-ashoz. Ugyan az a duma van ott is, hogy "ajánlott". Meg az, hogy cseréld le a 5W30-at, 0w20-ra, amint lehet.
A hígabb olajjal egészen biztosan magasabb lesz az olajfogyasztás. Ezt az 1.0 3 hengeres motort eredetileg nem a 0W-20 viszkozitású motorolajra tervezték, hanem az 5W-30-ra. A Yaris 3-ban és újabb modellben lévő motor nem teljesen azonos azzal, ami neked is van. Látszólag igen, a valóságban nem. Így, tehát, ha a tiedhez az 5W-30-at írták, akkor szerintem AZ való bele.
A 0W-20-at rendszerint a dual-vvti és valvematic, valamint, a hibridekhez írtál elő.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21904 Dátum: 2021.12.01 19:06:06 »
Rendben. Értem. Köszi szépen!
5w30 marad, API SL vagy ettől jobb.
Már csak az a kérdés maradt, hogy milyen HTHS viszkozitású olajat válasszak? Mi való hozzá?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21905 Dátum: 2021.12.02 08:47:03 »
Mint írtam is, 20-as olajat ajánl az újabb "nyomtatású" könyv. Vagy mondjuk úgy, hogy az újabb gyártású motorhoz  adott könyv (pdf). Ugyan úgy, mint az 1.33-ashoz. Ugyan az a duma van ott is, hogy "ajánlott". Meg az, hogy cseréld le a 5W30-at, 0w20-ra, amint lehet.
Nem ugyanaz a motor  ;)
Az újabb gyártású, azonos ürtartalmú motor nem azonos a régivel.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21906 Dátum: 2021.12.03 06:18:59 »
Köszönöm!
Így logikus. Már világos.
Már csak egy kérdés maradt. Az ajánlott HTHS szint ehhez a 2007-es, 1KRFE, 1.0 Yaris motorhoz. A Toyota saját olaja alapján 2,9-3,5 közötti tartományra tippelek.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21907 Dátum: 2021.12.03 08:27:54 »
Köszönöm!
Így logikus. Már világos.
Már csak egy kérdés maradt. Az ajánlott HTHS szint ehhez a 2007-es, 1KRFE, 1.0 Yaris motorhoz. A Toyota saját olaja alapján 2,9-3,5 közötti tartományra tippelek.
Én a helyedben azt nézném meg, hogy az ACEA besorolása milyen a gyári előírásnak. A3, vagy A5. Szerintem előbbi. Ebbe a motorba nem szükséges a legmodernebb kenőanyagot használni, nem igényli. Nioncs benne start-stop, meg turbó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21908 Dátum: 2021.12.03 10:08:26 »
A könyvben csak annyi van, hogy API SL vagy ILSAC minősítésű legyen. ACEA szerintem nem nagyon van előírva a Toyotáknál. Vagy mostanában már igen?
Ahogy írtam, én csak a gyári Toyota olajok minősítéséből következtetem az A1/B1 és A5/B5-re. Ugye az egyik olaj eleve ilyen, rá van írva. A másik (a prémium) meg C2. Tehát ugyan ez, csak DPF kompatibilis, közepes SAPS tartalmú.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21909 Dátum: 2021.12.03 10:16:25 »
A könyvben csak annyi van, hogy API SL vagy ILSAC minősítésű legyen. ACEA szerintem nem nagyon van előírva a Toyotáknál. Vagy mostanában már igen?
Ahogy írtam, én csak a gyári Toyota olajok minősítéséből következtetem az A1/B1 és A5/B5-re. Ugye az egyik olaj eleve ilyen, rá van írva. A másik (a prémium) meg C2. Tehát ugyan ez, csak DPF kompatibilis, közepes SAPS tartalmú.
Ezek az előírások a modernebb Toyota benzin motorokra érvényesek. ;-)
A tied esetében az ACEA A3/B4 szerintem azért célszerűbb, mert jobb a gyűrű letapadás elleni védelme, mint az A1-nek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21910 Dátum: 2021.12.03 17:59:17 »
Használtam én is. Mondjuk inkább azt, hogy ugyanannyiért vagy nem sokkal többért van jobb is (pl. Mobil1, Total, Motul)
Miben nyilvánult meg a különbség?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21911 Dátum: 2021.12.03 18:02:36 »
Én is így vagyok vele, már évek óta Total-t használok.
Szerintem nem ártana az olajos szavazást újraindítani :)
Neked is konkrétan a 0W-20 Eneos Sustinával volt tapasztalatod? A Carinához kicsit meredek dolognak tartom a 0W-20-as olajat használni... Vagy te is valamelyik modern benzines Toyota motorba töltötted be?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21912 Dátum: 2021.12.03 20:12:30 »
Neked is konkrétan a 0W-20 Eneos Sustinával volt tapasztalatod? A Carinához kicsit meredek dolognak tartom a 0W-20-as olajat használni... Vagy te is valamelyik modern benzines Toyota motorba töltötted be?
Nem 0w20, hanem az általam használt Eneos olajokról írtam, azokról tudok bármi véleményt mondani.
Ezek:
1. Premium Hyper 5w40 (kora nyártól őszig általában)
2. Premium Hyper 5w30 (GM minősítésű) (késő ősztől késő tavaszig általában)
3. Sustina 5w40 (ugyanúgy, mint a PH 5w40)

Én általában évente kétszer cserélek olajat a használati mód miatt (kb. egész évben város, nagyon sok rövid távval).
Nem tudnék semmit felhozni, amiben a Total Quartz Energy 9000 5w40 rosszabb lenne a PH 5w40-nél, és jóval olcsóbb. Sőt, most ráálltam egész évre a Total Quartz Energy 9000 0w30-ra, mert hidegen "vékonyabb", üzemmelegen meg vastagabb, mint a PH 5w30 (a "régi" A3/B4 fajta GM minősítéssel is rendelkező). Ez a 0w30 Total is A3/B4, de teljesen szintetikus 0-s olajhoz illően  :yes: Aztán két kanna 10 liter, ami nálam 3 olajcsere, vagyis még légszűrőcserével együtt is 10 ezer alatt marad egy olajcsere ára (postaköltséggel együtt is...).
A Sustina meg nálam semmivel sem teljesített jobban, mint a PH 5w40, legalábbis nem tűnt fel semmi pozitívum, sőt, mintha kevesebb ideig bírta volna  :no: Ezt úgy értem, hogy utána a friss olajjal észrevehetően csendesebb lett a motor, mint amennyire olyankor szokott, nem is vettem többször.

Termék adatlapok:
https://eneosoils.lv/specifications/ENEOS-PREMIUM-HYPER-5W30-PDS.pdf
https://www.finol.ie/wp-content/uploads/2017/04/TOTAL_QUARTZ_9000_ENERGY_0W-30_Engine_Oil.pdf
« Utoljára szerkesztve: 2021.12.03 20:25:12 írta vd1234 »

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21913 Dátum: 2021.12.03 20:53:44 »
Nem 0w20, hanem az általam használt Eneos olajokról írtam, azokról tudok bármi véleményt mondani.
Értem, köszi. Tehát nem ugyanaz a termék, és a motor is teljesen más. Én végül felhasználtam a Sustinát az Aurisomba, ha már megvettem (kivételesen elég jó áron, megbízható forrásból). Ez volt az első olajcsere, közvetlenül az autó megvétele után. De nem ragaszkodok egy adott márkához. Nyilván ha kifejezetten rossz tapasztalatokat olvasok a 0W-20 Sustinával kapcsolatban (az enyémhez hasonló motorban felhasználva), akkor lecserélem hamarabb. Nem az ár az elsődleges számomra, de azért nem elhanyagolható (a Liqui Moly iszonyat drága már). Én 10 ezer km-nél cserélem, de az túlnyomórészt hosszabb távokon, kb. 10-11 hónap alatt jön össze. Legközelebb talán gyári Toyota olajat veszek, az is hasonló áron van most, mint ez volt. Azzal biztos nem lehet mellélőni. Talán érdemes lenne már most megvenni, úgyis csak drágább lesz. De a Total is szóba jöhet, mert azokról is jókat olvastam.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21914 Dátum: 2021.12.04 14:18:30 »
Neked is konkrétan a 0W-20 Eneos Sustinával volt tapasztalatod? A Carinához kicsit meredek dolognak tartom a 0W-20-as olajat használni... Vagy te is valamelyik modern benzines Toyota motorba töltötted be?
Nem, akkor még Sustinaból nem volt 0W20, csak 5W30.
Igen, T27 Valvematic motorba raktam, ahol 0W20 az elsődleges ajánlás.