Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4929363 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21885 Dátum: 2021.10.11 15:36:11 »
Nagyon köszönöm válaszodat. Az aggodalmam alapja az, hogy egy olajkeresőben piros betűvel jött az üzenet, ez az olaj NEM alkalmas ehhez a motorhoz, illetve minden keresőben leírják, hogy a vw szabvàny visszafelé nem kompatibilis, motorkárokat okoz, mert csak a TSI módosított olajrendszeréhez való.
Akkor keress legközelebbre egy másik olajat, van választék bőven (Pl. Mobil1, Motul, Total Quarz, ENEOS Sustina)

Benpe

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21886 Dátum: 2021.10.11 18:34:29 »
Nagyon köszönöm válaszodat. Az aggodalmam alapja az, hogy egy olajkeresőben piros betűvel jött az üzenet, ez az olaj NEM alkalmas ehhez a motorhoz, illetve minden keresőben leírják, hogy a vw szabvàny visszafelé nem kompatibilis, motorkárokat okoz, mert csak a TSI módosított olajrendszeréhez való.

Nem lehet, hogy az a probléma, hogy ez C5-ös olaj? És HTHS viszkozításból 'vastagabb' kell pl. 3-as vagy 4-es. Nem tudom mi van a könyvében ez csak egy tipp.
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.11 18:37:12 írta Benpe »

Attila71

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21887 Dátum: 2021.10.13 14:46:53 »
Köszönöm válaszaitokat. A probléma az volt, hogy általános autóalkatrész oldalakon kerestem. Miután több gyártói oldalt - Mobil, Castrol, Rowe, Motorex, Liqui Molly - átnéztem, mindegyik ajánlja a C5 olajat. Ezen felül beszéltem  2 Toyota szervízzel is akik szerint szintén semmi problèma a C5 olajjal.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21888 Dátum: 2021.10.13 15:02:52 »
Köszönöm válaszaitokat. A probléma az volt, hogy általános autóalkatrész oldalakon kerestem. Miután több gyártói oldalt - Mobil, Castrol, Rowe, Motorex, Liqui Molly - átnéztem, mindegyik ajánlja a C5 olajat. Ezen felül beszéltem  2 Toyota szervízzel is akik szerint szintén semmi problèma a C5 olajjal.
Oké, legyen úgy.
Viszont márkaszerviz simán tölti kérdés nélkül a 0w20 olajok helyett az 5w30-at a motorokba, ami viszont biztosan árt nekik - már ahhoz képest, ha a 0w20-at kapták volna.
Egyébként nem hiszem, hogy a C5 lenne a gond, hanem valami másért (szerintem adalékok miatt) írja a gyártó, hogy abba a Toyota motorba nem jó. Vagy nem ezt írtad?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21889 Dátum: 2021.10.31 09:00:02 »
Akkor keress legközelebbre egy másik olajat, van választék bőven (Pl. Mobil1, Motul, Total Quarz, ENEOS Sustina)

Az eneos sustina linkje a total oldalra visz! A többi a jelzett oldalon landol! Milyen már?

Mehetne így, az ENEOS Sustina?!?
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.31 09:04:43 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21890 Dátum: 2021.10.31 09:16:04 »
Lehet, hogy már avítt az infó, de a vasborostánál van ENEOS 0W20 Sustina, és ENEOS X 0W16  Ultra
aminek a minősítései az oldal alapján: API; SN6RC, SP, SN Plus
                                                         ILSAC; GF-6B   
 

« Utoljára szerkesztve: 2021.10.31 09:17:54 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kurrens

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21891 Dátum: 2021.11.03 00:13:42 »
Sziasztok!
2007-es Yaris 1.4 D-4D-be (240.000km) milyen olajat ajánlanátok? Mehet bele a gyárilag ajánlott 5w30? Melyik gyártótol érdemes venni?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21892 Dátum: 2021.11.03 15:24:53 »
Sziasztok!
2007-es Yaris 1.4 D-4D-be (240.000km) milyen olajat ajánlanátok? Mehet bele a gyárilag ajánlott 5w30? Melyik gyártótol érdemes venni?

Nem önmagában a viszkozitás jelenti a helyes választást, hanem a gyári előírásnak megfelelő teljesítmény szint. Nézd meg a könyvben, hogy mit ír elő a gyártó (viszkozitás, API, ACEA) és annak megfelelő kenőanyag típust válassz. Ez fontosabb feltétel, mint egy adott márka, vagy típus. Illetve, természetesen a használatnak megfelelő olajcsere intervallum. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21893 Dátum: 2021.11.26 10:16:02 »
Üdv!
Adott egy Toyota Auris 1.6-os benzines 1ZR-FAE motorral (2018-as). Szerintetek Eneos Sustina 0W-20 olaj megfelelő olaj ehhez a motorhoz? A gépkönyv alapján csak annyi az előírás, hogy 0W-20 legyen és valami régi API szabványnak feleljen meg (a Sustina ezt bőven teljesíti). ACEA-ról semmit nem írnak és HTHS-viszkozitásról sem, hogy milyet kell használni (ez kicsit fura számomra).  Elfogadható ez a motorolaj hosszú távon is? Hosszú távra tervezek az autóval (legalább 12-15 év).
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21894 Dátum: 2021.11.26 11:40:28 »
Üdv!
Adott egy Toyota Auris 1.6-os benzines 1ZR-FAE motorral (2018-as). Szerintetek Eneos Sustina 0W-20 olaj megfelelő olaj ehhez a motorhoz? A gépkönyv alapján csak annyi az előírás, hogy 0W-20 legyen és valami régi API szabványnak feleljen meg (a Sustina ezt bőven teljesíti). ACEA-ról semmit nem írnak és HTHS-viszkozitásról sem, hogy milyet kell használni (ez kicsit fura számomra).  Elfogadható ez a motorolaj hosszú távon is? Hosszú távra tervezek az autóval (legalább 12-15 év).
Persze, simán használhatod. Minden tekintetben megfelelő bele.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21895 Dátum: 2021.11.26 17:40:37 »
Persze, simán használhatod. Minden tekintetben megfelelő bele.
Facebookos Toyota csoportban nagyon szidják: hangos lett tőle a motor, megragadt, ilyesmi... 
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21896 Dátum: 2021.11.28 11:50:07 »
Sziasztok!

Van egy 2007-es Yarisunk, 1KRFE motorral. Most kezdte el az olajat enni, viszonylag hirtelen. 120e Km van most benne. A szerelő szerint, így az elmondás alapján gyűrűzni kell... Ok... Eddig 5W30-as olajjal használtunk. Most kezdtem uánaolvasni és a Totalcar oldalon, több egy 2018-as cikken keresztül foglalkoztak egy 1,33-as motor dugattyúgyürű hibájával , ami olajfogyasztásgoz vezetett tünetileg. Egyesek szerint nálunk is ez a baja az autónak. Sajnos akkoriban nem olvastam azt a cikket, így lemaradtam a torténetről. Most vontam csak párhuzamot a cikk olvasása után. Vagy nem kellene?
(1.a.) A kérdésem az lenne, hogy ebben a motorba használható-e a 0W20-as viszkozitás osztályba tartozó olaj? Mert ahogy nézem, igazából nem is sokkal drágább. A korabeli útmutató 5W30-as olajat javasol. Az újabb gyártású, ilyen motorral szerelt autók könyve pedig már 0W20-at. (1.b.) Ebbe a régebbi (2007) gyártású motorba is mehet a 0W20? Most úgy vélem, hogy ennek a motornak ez a legjobb. (2) Milyen HTHS viszkozitású olaj kell ebbe a motorba?
Plusz olvastam az 1.33-as motor esetét is a Totalcaron. A cikk sorozatban meg volt említve az 1KRFE motor is. Meg hát itt, a fórumon is, volt hasonló panasz erre a motorra.
A jövőbeli olajválasztás és használat az ami most leginkább érdekel. Azt is olvastam, hogy motortisztító folyadékot is érdemes használni az olajcserék előtt. A mostani motort meg kell javítani (vagy eladni) ez tiszta, nem kérdés. Az autó 95 százalékban városban volt használva.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21897 Dátum: 2021.11.29 10:53:36 »
Facebookos Toyota csoportban nagyon szidják: hangos lett tőle a motor, megragadt, ilyesmi... 
Ez hülyeség. Az Eneos Sustina 0W-20 az egyik, ha nem a legjobb és legmodernebb Eneos olaj. Tökéletes választás hétköznapi használatra. Az egy téves felvetés, hogy egy adott olajtól ragad meg a motor. Ebben a véleményben egy szikrányi objektív szakmai érv sincs. Lehet, hogy egy motor megragadt, de az nem a rendeltetésszerűen használt Eneos, vagy Mobil1, Motul, LM, stb olajtól van, hanem valamiféle emberi - elhanyagolásból eredő - hiba miatt. A motorolaj pontos típusa helyett továbbra is a használati módhoz igazított motorolaj- és szűrő csere az igazán fontos és döntő szempont a motor élettartamával kapcsolatban. Ha sokat - és/vagy kizárólag - városban, hidegen, rövid távokon használnak egy autót, akkor hiába a 15000km/1 év gyári periódus, meg kell felezni azt, mert az olaj extrém terhelést kap, hamarabb elveszti a megfelelő kenőképességét. Ha üzemmelegen megy az autó leggyakrabban, hosszabb távokon, ahol rendesen be tud melegedni a motor, akkor tartható a legfeljebb 15000km/1év periódus. EZ a valóban fontos körülmény a helyes döntés meghozatalához, nem egy adott olaj típus. Ha megfelel a gyártó által támasztott teljesítményi szinteknek, akkor használható.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21898 Dátum: 2021.11.29 11:03:12 »
Sziasztok!

Van egy 2007-es Yarisunk, 1KRFE motorral. Most kezdte el az olajat enni, viszonylag hirtelen. 120e Km van most benne. A szerelő szerint, így az elmondás alapján gyűrűzni kell... Ok... Eddig 5W30-as olajjal használtunk. Most kezdtem uánaolvasni és a Totalcar oldalon, több egy 2018-as cikken keresztül foglalkoztak egy 1,33-as motor dugattyúgyürű hibájával , ami olajfogyasztásgoz vezetett tünetileg. Egyesek szerint nálunk is ez a baja az autónak. Sajnos akkoriban nem olvastam azt a cikket, így lemaradtam a torténetről. Most vontam csak párhuzamot a cikk olvasása után. Vagy nem kellene?
(1.a.) A kérdésem az lenne, hogy ebben a motorba használható-e a 0W20-as viszkozitás osztályba tartozó olaj? Mert ahogy nézem, igazából nem is sokkal drágább. A korabeli útmutató 5W30-as olajat javasol. Az újabb gyártású, ilyen motorral szerelt autók könyve pedig már 0W20-at. (1.b.) Ebbe a régebbi (2007) gyártású motorba is mehet a 0W20? Most úgy vélem, hogy ennek a motornak ez a legjobb. (2) Milyen HTHS viszkozitású olaj kell ebbe a motorba?
Plusz olvastam az 1.33-as motor esetét is a Totalcaron. A cikk sorozatban meg volt említve az 1KRFE motor is. Meg hát itt, a fórumon is, volt hasonló panasz erre a motorra.
A jövőbeli olajválasztás és használat az ami most leginkább érdekel. Azt is olvastam, hogy motortisztító folyadékot is érdemes használni az olajcserék előtt. A mostani motort meg kell javítani (vagy eladni) ez tiszta, nem kérdés. Az autó 95 százalékban városban volt használva.
Az 1KR motor nem egyenlő az 1,33-mal és a utóbbira jellemző problémák sem jellemzők erre a kis 1.0-ra. Ha mindenképpen meg akarod csináltatni, akkor sima gyűrűzés, szelepszár szimeringek és tömítések cseréje elég lesz valszeg, mivel a motor teljesen hagyományos felépítésű (egyedüli különlegessége a vvt-i vezérlése). Én azt javaslom, először kövesd figyelemmel az olajfogyasztás alakulását. Mérd meg, hogy 1000km-en mennyit kell pótolni. Ha csak kezdődő "csipegetés" van, én biztosan hozzá nem nyúlnék. Ha előrehaladott - pl. 1000km-en 3-4 dl -, akkor mérlegelném, hogy milyen terveim vannak a jövőben az adott autóval. Ha meg akarom tartani, mert egyébként jó és mindenben megfelelő, akkor érdemes megcsináltatni.

0W-20-as olajat semmiképpen nem használnék bele, mert gyárilag is 5W-30 viszkozitási osztály az előírása. Bőven jó bele és elegendő. Csak akkor váltanék viszkozitást, ha:
1. az autó mostoha körülmények között, városban, sok rövid, hideg járat lesz a továbbiakban is használva;
2. felújításra kerülne a motor
3. fenti két eset együttes fennállása esetén 0W-30 viszkozitású olajat használnék bele és 8-10ezrenként csere.

Édesanyámnak 2009-es fl-es Yarisa van ezzel a motorral, 190ezer km feletti futással. Csipegeti az olajat, de felújításban nem gondolkodunk, pótolgatjuk az elfogyott mennyiséget, mert nem vészes az olajfogyasztás mértéke.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21899 Dátum: 2021.11.29 21:42:48 »
Facebookos Toyota csoportban nagyon szidják: hangos lett tőle a motor, megragadt, ilyesmi...
Használtam én is. Mondjuk inkább azt, hogy ugyanannyiért vagy nem sokkal többért van jobb is (pl. Mobil1, Total, Motul)