Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4959073 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21825 Dátum: 2019.12.16 15:49:53 »
Nekem anno az E11-ben a Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 nagyon bevált. Csak ajánlani tudom. Előtte nem tudom, milyen volt (talán még gyári), de sokkal jobb lett a Castrollal a fokozatok kapcsolási érzete.
Az Avensisben Eneos Premium Gear 75W-90 volt az elején, legutóbb VW gyári 75W-90 ment bele, mindkettővel jó a váltási érzet, igaz, ez a C250 váltó sokkal erősebb, mont a Rolla C150-ese volt.
Köszönöm! A Transaxle-t más fórumban is ajánlották, így azt választom majd. Gondolom nem baj, hogy GL4+ a minősítése, biztos kompatibilis a GL-4-gyel is.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21826 Dátum: 2019.12.24 00:14:08 »
Sziasztok,

Egy màsik topikban került szoba a LiquiMoly olajkeresöje. Oda is beirtam, hogy furcsa ez az olajkeresö... Az E12-es Corollàm 3ZZ-FE motorjàba a TopTec 4200 (5w30)-at javasolja, amelynek nincs is Toyota ajànlàsa, én pedig a TopTec 4300 (5w30)-at szoktam beletenni, ami rendelkezik Toyota ajànlàssal is... Vàltoztatnom kellene akkor?

Elöre is köszönöm.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

kongyiklaci

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21827 Dátum: 2020.01.05 09:47:55 »
Üdv!
https://filterabc.hu/Toyota-Fuel-Economy-5W30-5L  Én ezt az olajat raktam a Toyotámba.

kombitomi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21828 Dátum: 2020.01.11 11:17:36 »
Sziasztok! Toyotának a gyári hűtőfolyadéka készre kevert vagy tömény állapotban kapható? Szalonba állították, hogy tömény, de én még csak készre kevertről hallottam.
'03 Toyota Yaris 1.0 Linea Sol

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21829 Dátum: 2020.01.11 14:46:17 »
Sziasztok,

Egy màsik topikban került szoba a LiquiMoly olajkeresöje. Oda is beirtam, hogy furcsa ez az olajkeresö... Az E12-es Corollàm 3ZZ-FE motorjàba a TopTec 4200 (5w30)-at javasolja, amelynek nincs is Toyota ajànlàsa, én pedig a TopTec 4300 (5w30)-at szoktam beletenni, ami rendelkezik Toyota ajànlàssal is... Vàltoztatnom kellene akkor?

Elöre is köszönöm.
Szerintem maradj a 4300-nál. A másik egy picit “vastagabb” olaj az 5W-30 viszkozitáson belül. Az is jó típus, csak drágább.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21830 Dátum: 2020.01.11 15:12:10 »
Köszi @bepi81. Akkor a 4200 inkàbb olajfogyasztàs esetén lenne jobb? Vagy majd öregebb motorba? Igaz, màr most sem tùl fiatal...

Ha kicsivel dràgàbb is a 4200 az még magàban nem lenne gond, de ha a 4300-as ajànlottabb, akkor nem tervezek vàltani.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21831 Dátum: 2020.01.11 15:14:23 »
Köszi @bepi81. Akkor a 4200 inkàbb olajfogyasztàs esetén lenne jobb? Vagy majd öregebb motorba? Igaz, màr most sem tùl fiatal...

Ha kicsivel dràgàbb is a 4200 az még magàban nem lenne gond, de ha a 4300-as ajànlottabb, akkor nem tervezek vàltani.
Túl gondolod... nem kell. Ha bevált a 4300, maradj annál. Pont. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21832 Dátum: 2020.02.07 12:08:02 »


Evangélium!!

Annak aki ez iránt (is) érdeklődikk!  :flowers: :D

Kíváncsian várom az érdeklődők mit olvasnak ki a TDS és MSDS tartalmakból.  :whistling:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

luxusbatar

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21833 Dátum: 2020.05.19 12:30:54 »
Üdv!
Igen, új vagyok. :)
Olajcsere, Corolla e12, 1.4 2004 évjárat. Kár volt az olajválasztó oldalakat böngésznem. Most akkor milyen 5w30 olaj jó az autóba? A3/B4? A5/B5? Esetleg C2? A Castrol olajválasztója feldobaj mindhárom olajat.
Ráadásul itt (kiválasztva a típust/motort) A1/B1 az ajánlott. Használahtó még: 5W-30 PREMIUM - SZINTETIKUS (API CF; ACEA A5/B5 C2)
Amit preferálok, Castrol, Motul, Total. Látom itt sokan Eneos-t használnak.
Eseteleg ezek közül a márkák közül, hogy melyik a jó? Vagy csak annyi, hogy melyik teljesítményszintet keressem.
Köszönöm...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21834 Dátum: 2020.05.20 07:05:36 »
Üdv!
Igen, új vagyok. :)
Olajcsere, Corolla e12, 1.4 2004 évjárat. Kár volt az olajválasztó oldalakat böngésznem. Most akkor milyen 5w30 olaj jó az autóba? A3/B4? A5/B5? Esetleg C2? A Castrol olajválasztója feldobaj mindhárom olajat.
Ráadásul itt (kiválasztva a típust/motort) A1/B1 az ajánlott. Használahtó még: 5W-30 PREMIUM - SZINTETIKUS (API CF; ACEA A5/B5 C2)
Amit preferálok, Castrol, Motul, Total. Látom itt sokan Eneos-t használnak.
Eseteleg ezek közül a márkák közül, hogy melyik a jó? Vagy csak annyi, hogy melyik teljesítményszintet keressem.
Köszönöm...

Szia!
Nem vagyok szakértő, csak véleményt írok :) Lehet, hogy később megjönnek ők is  :otlet:
A változatosság kevéért ránéztem az Eneos keresőjében is a benzinesre (úgy gondoltam, hogy ez kell):
http://jx-nippon-uk.ewp.earlweb.net/equipment/corolla_1_4_vvt_i_zze120__hatchback_FawEcWZBC
Itt 0w20-al kezdenek  :whistling:
Az 5w30 A1/B1 és az 5w30 A5/B5 között nagyon durván az a különbség, hogy az A1/B1 vastagabb (viszkózusabb) a másiknál. Ezért az A5/B5-nél hidegben hamarabb felépül az olajnyomás, üzem közben jobban áramlik/hűt, cserében nagyobb terhelésnél hamarabb szakadhat meg a felületek között az olajfilm... A Carinámban is volt már párszor 5w30 A1/B1 olaj, az ehhez való ajánlás szerint általában hidegebb (<10 oC) alatti időben (magyarul télen használtam azzal), tehát a tiédbe gond nélkül tenném az A5/B5-öt. Ha nagyon jó állapotú a motor, akkor a 0w20-at is, de akkor nem merném kitaposni a belét (mert az még "vékonyabb" olaj) :surrender: Ha nyugodt tempóban szoktál menni, akkor viszont üzemanyagtakarékosabb ez utóbbi.
Melyik márka? Kinek mi  :D Én nem ragaszkodom nagyon egyhez sem, de van, aki LM, van aki Eneos stb. rajongó... Az enyémben most Total Quartz 9000 5w40 van, de volt LM, Eneos (PH és Sustina is), Q8, Elf, Mol is. Castrol nem, mert szerintem azt hamisítják a leginkább, de futottunk bele más márkában is ilyenbe  :wacko: Megbízható helyről vásárolt jó minőségű, odavaló olajtól nem kell félni.
Remélem írnak még a kérdésedhez, mert kellene pár E12 legyen, bár lehet, hogy a fészbúkos csoportban vannak  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21835 Dátum: 2020.05.20 07:40:31 »
Az 1,4 vvt-i gyári ajánlása ACEA A3/B3 B4 és min. API SL. Utóbbiból minél újabb, annál jobb (SN), de az előbbit érdemes átgondolni. 5W-30 és 5W-30 között célszerű az egyén általi felhasználási módhoz kötni a végső választást. Jómagam a 0W-20 viszkozitást ebbe a motorba hanyagolnám, mert nem ez az előírt viszkozitás ebbe a motorba, ez tipikusan egy hibridbe való motorolaj viszkozitás, ahol még pontosabbak az illesztések, és jellemzően több a hidegjárat (a benzinmotor szakaszos leállítgatása miatt). Ha már a 0W hideg oldali viszkozitás előjött, akkor inkább egy 0W-30-t válasszon az ember, ezzel bőven túlteljesíti a gyári előírást (bármelyik 0W-30-as olaj!), és maximálisan biztosítja a motor hidegindításakor jelentkező kenési igényt.
Ha normál üzemmódban működik a motor, tehát, indul, bemelegszik (megy pár 10km-t), megáll, majd délután ismét ugyanez ismétlődik, akkor sztem egy jónevű 5W-30 optimális választás mind anyagilag, mind a motor megóvását figyelembe véve.
Sokunk számára jó tapasztalattal bír az LM Top Tec 4300, az ENEOS Sustina, a Motul 8100 X-clean C3, a Mobil1 ESP Formula. Lényeg, hogy csak megbízható helyről vásárolj, ahonnan eredeti terméket kapsz.

Felhívom egy másik dologra is a figyelmet: a konkrét olaj típus helyett fontosabb a rendszeres olajcsere. Ajánlott 10000km-ként cserélni a motorolajat szűrőkkel együtt, ezzel többet nyerünk (a motor szermpontjából mindenképpen) mintha egy elvileg long life olajjal megtennék 15-20000km-t.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

luxusbatar

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21836 Dátum: 2020.05.20 11:06:07 »
Az 1,4 vvt-i gyári ajánlása ACEA A3/B3 B4 és min. API SL Sokunk számára jó tapasztalattal bír az LM Top Tec 4300, az ENEOS Sustina, a Motul 8100 X-clean C3, a Mobil1 ESP Formula. Lényeg, hogy csak megbízható helyről vásárolj, ahonnan eredeti terméket kapsz.
Köszönöm a válaszokat mindegyikőtöknek. Igen 1.4 vvti, benzines. Nem tudom miért maradt le. Igazából a dolog onnan indult, hogy most Total Quartz 9000 Future NFC 5W30 olaj van az autóban. (Francia vonalról jöttem, innen a beidegződés :) ) Ami ugye ACEA A5/B5. Aztán kiderült, hogy az ajánlás nem ez. Le nem engedtem, de most a megfelelőt szeretném beletenni. Amúgy én is 10E km-enként cserélem az olajat.
Amiket felsoroltál olajokat, abból a sorból (nekem) kilóg a Motul 8100 X-clean C3. Ez ugye C3 teljesítményszint. Nem megkérdőjelezve a tudásodat (az autóhoz hozza a Motul olajválasztója), tényleg jó lehet ez? És ha már olaj, akkor olajszűrőt melyik gyártótól? Olvastam itt a Bluerprint-ről, vehető akkor?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21837 Dátum: 2020.05.20 11:20:57 »
Köszönöm a válaszokat mindegyikőtöknek. Igen 1.4 vvti, benzines. Nem tudom miért maradt le. Igazából a dolog onnan indult, hogy most Total Quartz 9000 Future NFC 5W30 olaj van az autóban. (Francia vonalról jöttem, innen a beidegződés :) ) Ami ugye ACEA A5/B5. Aztán kiderült, hogy az ajánlás nem ez. Le nem engedtem, de most a megfelelőt szeretném beletenni. Amúgy én is 10E km-enként cserélem az olajat.
Amiket felsoroltál olajokat, abból a sorból (nekem) kilóg a Motul 8100 X-clean C3. Ez ugye C3 teljesítményszint. Nem megkérdőjelezve a tudásodat (az autóhoz hozza a Motul olajválasztója), tényleg jó lehet ez? És ha már olaj, akkor olajszűrőt melyik gyártótól? Olvastam itt a Bluerprint-ről, vehető akkor?
Én sem értek hozzá, nem vagyok képzett olajgyártó, csak a sok év fórumozás, a tapasztalatok és az érdeklődési köröm által merek véleményt formálni. Az LM is A5/B5 és az is kiváló termék, jól is megye vele a motor, nekem több töltet ilyen olaj volt. A Motult jelenleg használom az 1,8 vvt-i motorral szerelt autómban, minimum LM szintű termék. Árban hasonlók. Véleményem szerint jó a Total is, bár jóval olcsóbb, mégis, itt jön be a korábbi felhívásom, miszerint, többet számít a sűrűbb olajcsere, mint az olaj tényleges gyártmánya.

Olajszűrőből mindenképpen a MANN W68/3-at vedd, vagy a gyári Denso-t. Én a többit hanyagolnám. Mivel ezek a szűrők árban igen kis összeget visznek el, ezért ezekből mindenképpen a lehető legjobb minőséget érdemes használni. Az olajon lehet gondolkozni. Jómagam azért használom a Motult, mert rendszerint napi 2x5km-t megy az autó, ami kevés. Nekem itt megnyugtató, hogy egy vitathatatlanul magas szintet képviselő terméket használok, és ezzel az olajjal, valamint az éves 6-8000km periódussal minden bizonnyal kellő védelmet kap a motor. Lehet, hogy működne egy Totallal, vagy egy bordó Mannollal is, de ez már nálam kicsit "vallás" szintű dolog, de legalábbis túlbiztosítás.

Motorolajok tekintetében egyébként a Toyota benzin motorjai kevésbé válogatósak, mint egyes francia, olasz, vagy német típusok, a kenőanyagok széles skálája használható gond nélkül.
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.20 11:23:53 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21838 Dátum: 2020.05.20 13:40:43 »
Köszönöm a válaszokat mindegyikőtöknek. Igen 1.4 vvti, benzines. Nem tudom miért maradt le. Igazából a dolog onnan indult, hogy most Total Quartz 9000 Future NFC 5W30 olaj van az autóban. (Francia vonalról jöttem, innen a beidegződés :) ) Ami ugye ACEA A5/B5. Aztán kiderült, hogy az ajánlás nem ez. Le nem engedtem, de most a megfelelőt szeretném beletenni. Amúgy én is 10E km-enként cserélem az olajat.
Amiket felsoroltál olajokat, abból a sorból (nekem) kilóg a Motul 8100 X-clean C3. Ez ugye C3 teljesítményszint. Nem megkérdőjelezve a tudásodat (az autóhoz hozza a Motul olajválasztója), tényleg jó lehet ez? És ha már olaj, akkor olajszűrőt melyik gyártótól? Olvastam itt a Bluerprint-ről, vehető akkor?

Magam is megszólalásig hasonló ménest hajtok , csak 2003 évjáratú. 2009 óta eltelt idő alatt szinte -ezt szigorúan értve- csak Eneos olajat használunk. Kilenc éve csak Sustina 5W30. Azért nem 0W30, mert a hazai forgalomban kaphatóknak csak diesel minősítése van. Csere intervallum olajra és ~szűrőre 10.000 km, míg égési levegő szűrőre 5000 km. A gondos tüzelőanyag és kenőanyag választás és használat, valamint egyéb törődés eredményeként, márt ott tartunk, hogy kijelző szerint 1/4 tüzelőanyag tartálynyi mennyiséggel ~ 400 km-t autózunk, hektikusan változó terheléssel és forgalmi környezetben.
Nekem meggyőző.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21839 Dátum: 2020.05.20 14:36:19 »
...
 És ha már olaj, akkor olajszűrőt melyik gyártótól? Olvastam itt a Bluerprint-ről, vehető akkor?
Én általában BluePrintet rakok bele, légszűrőt is.