Az 1,4 vvt-i gyári ajánlása ACEA A3/B3 B4 és min. API SL. Utóbbiból minél újabb, annál jobb (SN), de az előbbit érdemes átgondolni. 5W-30 és 5W-30 között célszerű az egyén általi felhasználási módhoz kötni a végső választást. Jómagam a 0W-20 viszkozitást ebbe a motorba hanyagolnám, mert nem ez az előírt viszkozitás ebbe a motorba, ez tipikusan egy hibridbe való motorolaj viszkozitás, ahol még pontosabbak az illesztések, és jellemzően több a hidegjárat (a benzinmotor szakaszos leállítgatása miatt). Ha már a 0W hideg oldali viszkozitás előjött, akkor inkább egy 0W-30-t válasszon az ember, ezzel bőven túlteljesíti a gyári előírást (bármelyik 0W-30-as olaj!), és maximálisan biztosítja a motor hidegindításakor jelentkező kenési igényt.
Ha normál üzemmódban működik a motor, tehát, indul, bemelegszik (megy pár 10km-t), megáll, majd délután ismét ugyanez ismétlődik, akkor sztem egy jónevű 5W-30 optimális választás mind anyagilag, mind a motor megóvását figyelembe véve.
Sokunk számára jó tapasztalattal bír az LM Top Tec 4300, az ENEOS Sustina, a Motul 8100 X-clean C3, a Mobil1 ESP Formula. Lényeg, hogy csak megbízható helyről vásárolj, ahonnan eredeti terméket kapsz.
Felhívom egy másik dologra is a figyelmet: a konkrét olaj típus helyett fontosabb a rendszeres olajcsere. Ajánlott 10000km-ként cserélni a motorolajat szűrőkkel együtt, ezzel többet nyerünk (a motor szermpontjából mindenképpen) mintha egy elvileg long life olajjal megtennék 15-20000km-t.