Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4927731 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21750 Dátum: 2019.02.13 10:13:23 »
De a videón nem a te autód van...
Ha eddig jó volt bele a LM, ne változtass, pláne ha árban tényleg ennyi a különbség - egy tankolásnyi benzinnel jobban spórolsz, mint máskor, már kiautóztad a különbséget  :otlet:
music     

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21751 Dátum: 2019.02.13 10:44:28 »
Bepi!

Ne változtass, ha egy mód van rá. Egyrészt bevált, biztosan passzoló olaj a motorodba. Másrészt ezek az olajok képesek bizonyos fokú felületvédelmet kialakítani a fémfelületeken a benne levő adalékanyagoknak köszönhetően. Egy más gyártótól származó, más összetételű olajjal ezt jó eséllyel le fogod oldani, és kezdődhet a folyamat elölről. Kárt jó eséllyel nem okozol vele, de a motornak előnyére biztosan nem válik.  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21752 Dátum: 2019.02.13 11:05:40 »
Az kezdő hozzászólásom megírása előtt 1 nappal megrendeltem a Motult, úgyhogy ez már nem kérdés, hogy jövő héttől kezdve Motul olajjal üzemel az autóm.
Nézd, mind a LM, mind a Motul egy adalékgyártó cég, termékeik minőségét összehasonlítva is teljesen hasonló szinteket képviselnek. Olajcserék előtt mindig használok LM motoröblítőt, most is ez lesz. Nem tartok attól, hogy bármit is leold a hengerfalról, leginkább arra számítok, hogy nem rakódik le oda semmi oda nem illő dolog. Ezért cserélek most nem egészen 9000km (nem néztem pontosan utána) elteltével olajat. Ha van lerakódás, akkor az olajprobléma és LM hiba (sztem nincs lerakódás, nem lehet).
Azért nem egy noname Lukoil motorolajról beszélünk, hanem Motulról. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21753 Dátum: 2019.02.13 11:43:55 »
Az kezdő hozzászólásom megírása előtt 1 nappal megrendeltem a Motult, úgyhogy ez már nem kérdés, hogy jövő héttől kezdve Motul olajjal üzemel az autóm.
Nézd, mind a LM, mind a Motul egy adalékgyártó cég, termékeik minőségét összehasonlítva is teljesen hasonló szinteket képviselnek. Olajcserék előtt mindig használok LM motoröblítőt, most is ez lesz. Nem tartok attól, hogy bármit is leold a hengerfalról, leginkább arra számítok, hogy nem rakódik le oda semmi oda nem illő dolog. Ezért cserélek most nem egészen 9000km (nem néztem pontosan utána) elteltével olajat. Ha van lerakódás, akkor az olajprobléma és LM hiba (sztem nincs lerakódás, nem lehet).
Azért nem egy noname Lukoil motorolajról beszélünk, hanem Motulról. ;-)

Erre kb. korrelál a "noname Toyota"

"noname Lukoil"

Azért odakívánkozik, hogy CsaK!!!

de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21754 Dátum: 2019.02.13 13:51:04 »
Bármelyik más Mo.-n elhanyagolható mennyiségben értékesített kenőanyaggyártó cég termékét írhattam volna a Lukoil helyett. Lehet, hogy a cégcsoport nagy, de a hazai piacon nagyjából 0 mennyiséggel vannak jelen, emiatt nálam noname. Értsd jól, felnőtt (korú) vagy. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21755 Dátum: 2019.02.13 15:17:13 »
Bármelyik más Mo.-n elhanyagolható mennyiségben értékesített kenőanyaggyártó cég termékét írhattam volna a Lukoil helyett. Lehet, hogy a cégcsoport nagy, de a hazai piacon nagyjából 0 mennyiséggel vannak jelen, emiatt nálam noname. Értsd jól, felnőtt (korú) vagy. ;-)

Majd akkor ha jól írod, "felnőtt (korú) vagy. ;-)" ! ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21756 Dátum: 2019.02.13 23:39:45 »
"Aztán, mint mindig, most is a helyi márkaszervizbe viszem az autót és ott nemcsak a munkadíjat fogom kifizetni, hanem a szűrőket is tőlük veszem, valamint, a fékfolyadékot is valószínű, hogy ki fogom cseréltetni."

Nézd csak! Ha már úgyis ennyi időt eltöltöttél az olajjal, itt van néhány gyári minőségű alkatrész és az ára, amit alighanem ők is használnak:

- Olajszűrő, Blueprint, TOYOTA: 08922-02003, 727 Ft.-
- Levegőszűrő, Blueprint, TOYOTA: 17801-02040, 1296 Ft.-
- Pollenszűrő, Nipparts, (aktív szenes), TOYOTA: 08974-00830, 1821.- Ft.-
- Üzemanyagszűrő: Blueprint, TOYOTA: 23300-22050, 4011 Ft.-
(a pollenszűrő nem gyári minőség, de alighanem jobban szűr)

Ezek kedvezményes bruttó magánszemélyes kisker árak, nincs ismerősöm a boltban, csak beszélgettem a kereskedővel. Nincs szállítási díj.
Ezek is csak hozott anyagok, mint az olaj.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21757 Dátum: 2019.02.14 08:08:45 »
Ez jó vicc!
Azért mert rá van írva egy termékre, hogy milyen gyári cikkszám helyett alkalmazható az nem azt jelenti, hogy annak minden paraméterének megfelel.
Ráadásul még egy gyári beszállító ugyanolyan felhasználási helyre készült terméke és a gyártó által elfogadott ( gyári) között is van különbség, még akkor is, ha ugyanolyan paraméterekkel rendelkező alkatrészek. Ez a különbség a gyári minőségbiztosítás.

( Amire egy pollenszűrő esetében egyértelműen nincs szükség, de most nem arról van szó. )

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21758 Dátum: 2019.02.14 13:17:48 »
Azt nem én találtam ki, hogy a Blueprint által csomagolt minőséget a gyártó engedélyezi a szakműhelyeknek.
(A Blueprint nem gyárt, hanem a gyártó által engedélyezett minőséget csomagol.)
Hogy kik írták, azt lusta vagyok visszakeresni a fórumerdőben.
De mondjuk ha megnézzük pl. a Blueprint levegőszűrőt (azon a leg szembetűnőbb), meg a többi, (pl. Bosch, Mahle...) fizessparaszt levegőszűrőt, akkor tényleg a Blueprint néz ki ugyanúgy, mint a gyári Toyota.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21759 Dátum: 2019.02.14 16:39:32 »
Azt nem én találtam ki, hogy a Blueprint által csomagolt minőséget a gyártó engedélyezi a szakműhelyeknek.
Biztosan olvastad egy hozzád hasonlóan tévedésben lévő ember hozzászólását, a kiigazításig meg nem jutottál el ( rosszabb esetben elmaradt).
Nyugodtan kérdezd meg a TCE t vagy bármelyik Toyota márkaszervízt, hogy a Toyota melyik olajszűrővel ad garanciát a garanciális karbantartás és a 4+ akció keretében.
Az, hogy a márkaszervíz nem garanciális autók karbantartásánál / javításánál más alkatrészeket is használ az a szerviz saját felelőssége, nem a Toyota - é.

a Blueprint néz ki ugyanúgy mint a gyári Toyota.
Erről csak az jut eszembe, hogy van néhány ember aki nőnek néz ki, aztán meg... .
Én ránézésre nem tudom megmondani, hogy egy olajszűrő megfelel a Toyota előirásainak, azt viszont tudom, hogy ha nincs rajta a megfelelő felirat akkor biztosan nem vett részt megfelelő eredménnyel a Toyota minőség ellenőrzésén.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21760 Dátum: 2019.02.14 17:01:26 »
Az kezdő hozzászólásom megírása előtt 1 nappal megrendeltem a Motult, úgyhogy ez már nem kérdés, hogy jövő héttől kezdve Motul olajjal üzemel az autóm.
Nagynevű gyártó eredeti termékével nem nagyon tudsz rosszat választani.
A váltás miatt kicsit gyakrabban nézd az olajszintet, ha fogyni kezd, akkor km től függetlenül érdemes cserélni.

Az olajcserénél ( különösen a nem otthoni oldalra döntősnél) van maradék az előzőből, ezért én nem vagyok a váltások híve, ha nincs probléma. A motor öblítő egy része ugyanúgy benne marad, nem biztos, hogy annyit használ, mint amennyit árthat. Általánosságban jó állapotú motor esetén normál olajjal 1-1 rövidített periódust jobbnak tartok. Ismeretlen előéletű, durván, makacsul szennyeződött motor más kérdés, de a Tied már jó ideje kiváló gondozást kap. -)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21761 Dátum: 2019.02.14 21:19:38 »
Nagynevű gyártó eredeti termékével nem nagyon tudsz rosszat választani.
A váltás miatt kicsit gyakrabban nézd az olajszintet, ha fogyni kezd, akkor km től függetlenül érdemes cserélni.

Az olajcserénél ( különösen a nem otthoni oldalra döntősnél) van maradék az előzőből, ezért én nem vagyok a váltások híve, ha nincs probléma. A motor öblítő egy része ugyanúgy benne marad, nem biztos, hogy annyit használ, mint amennyit árthat. Általánosságban jó állapotú motor esetén normál olajjal 1-1 rövidített periódust jobbnak tartok. Ismeretlen előéletű, durván, makacsul szennyeződött motor más kérdés, de a Tied már jó ideje kiváló gondozást kap. -)
Számítottam a véleményedre, köszi szépen. [emoji6] Nem döntögetős az olajcsere, hanem a márkaszervizben alkalmazott csápos emelős. Viszont, az első mozzanat az olaj leengedése és utolsó a friss olajjal való feltöltés. A kettő között eltelik kb 30 perc, mert a szerelő átvizsgálja az autó egyéb részeit, alulról. Szóval, annyira nem alapos a dolog, hogy tutira minden csepp olaj kifolyjon, de bőven van idő hagyva rá, hogy megemelt pozícióban minél nagyobb része távozzon. Töltésnél a 3,7 literből bő 3,5-et mindig elnyel a motor.

A motor öblítő azért is lehet jó, mert segít kissé folyósabbá tenni a régi olajat, így az könnyebben kifolyhat. Az is LM, úgyhogy össze valszeg nem veszhet vele.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21762 Dátum: 2019.02.14 23:40:34 »
A benne maradó több mint fél liter olaj ( + némi öblítő) valamennyire biztosan befolyásolja a friss olajat, de ezzel a tervezői valószínűleg számoltak.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21763 Dátum: 2019.02.15 00:59:13 »
A benne maradó több mint fél liter olaj ( + némi öblítő) valamennyire biztosan befolyásolja a friss olajat, de ezzel a tervezői valószínűleg számoltak.
Az enyém 3,7-es töltetű és ebbe 1-2deci hijján bele is megy az új töltet olaj.
Melyik fél literre gondolsz?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21764 Dátum: 2019.02.15 08:40:20 »
Az enyém 3,7-es töltetű és ebbe 1-2deci hijján bele is megy az új töltet olaj.

Szintén.