Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4928521 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21735 Dátum: 2019.02.09 14:51:29 »
Sziasztok!

Ti melyiket választanátok D4D részecskeszűrő nélkülibe?

- LM TopTec 4300 (5W30)
- Eneos Premium Hyper Multi 5W-30

Csillaggarázs és hidegindítások, miatt én a vékonyabbat választanám. Csak nem tudom, melyik az.
A turbo is jócskán pörög már 1200-nál is, még ha nem is dolgozik. Szerintem a vékonyabbat hamarabb megkapja.
Eddig csak LM volt, ezért nincs összehasonlítási alapom.
0-sat nem igazán akarok belerakni, nem akarok okosabb lenni a mérnököknél.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21736 Dátum: 2019.02.09 16:46:40 »
Sziasztok!

Ti melyiket választanátok D4D részecskeszűrő nélkülibe?

- LM TopTec 4300 (5W30)
- Eneos Premium Hyper Multi 5W-30

Csillaggarázs és hidegindítások, miatt én a vékonyabbat választanám. Csak nem tudom, melyik az.
A turbo is jócskán pörög már 1200-nál is, még ha nem is dolgozik. Szerintem a vékonyabbat hamarabb megkapja.
Eddig csak LM volt, ezért nincs összehasonlítási alapom.
0-sat nem igazán akarok belerakni, nem akarok okosabb lenni a mérnököknél.


Ha Eneos akkor inkább a Sustina 5W-30.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21737 Dátum: 2019.02.09 19:28:04 »
Dizelbe milyen alapon ajánlod a Sustinát.

Mogyoro42
A 0W30 használatától valóban nem leszel okosabb, a gyakran hidegen indított motornak jót tenne.
A hidegoldali viszkozitásokat az olajok termékadatlapján ( PDS) találod.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21738 Dátum: 2019.02.09 23:29:16 »
Dizelbe milyen alapon ajánlod a Sustinát?
Látom változott a leírása, az 5W30 állításuk szerint ACEA B4 es olaj.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21739 Dátum: 2019.02.10 08:53:36 »
Látom változott a leírása, az 5W30 állításuk szerint ACEA B4 es olaj.

Vélem, hogy a "MULTI" jelzővel próbálták felhívni erre a felhasználók figyelmét.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21740 Dátum: 2019.02.10 12:36:18 »
Vélem, hogy a "MULTI" jelzővel próbálták felhívni erre a felhasználók figyelmét.
Sziasztok!

Akkor elsősorban kettőtöket kérdezlek:
Eneos Premium Hyper Multi 5W-30- ről valami veretes vélemény? Tapasztalat?
Most akkor ez már nem B1/B5/C2-es-re sikerült újabban?
(Most holnapi SOS olajcseréig, hosszú út előtt csak ezt tudom beszerezni, vagy Mobilt, Motult talán...)
Meg kösz az eddigit :)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21741 Dátum: 2019.02.10 13:14:03 »
Vélem, hogy a "MULTI" jelzővel próbálták felhívni erre a felhasználók figyelmét.
A Sustina és a PH Multi két külön kategória. Utóbbi mindig is használható volt dizelekbe.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21742 Dátum: 2019.02.10 13:39:43 »
Eneos Premium Hyper Multi 5W-30- ről valami veretes vélemény? Tapasztalat?
Most akkor ez már nem B1/B5/C2-es-re sikerült újabban?
A PH Multi ról nem állítja a gyártó, hogy van API C2 minősítése, azt a PH S re mondja. Az ACEA B5 egyébként követelmények az API C2 nek nagyjából megfeleltethetőek. A két olaj közül a Multi a vékonyabb, az S viszont jobb minőségűnek tűnik.

A Motul, Mobil1 más kategória az alapolajban, ami az árcimkéjükön is látszik.

A kis Toyota dizelekbe 3,5 HTHS alatti olaj van előírva, tehát a B3/B4/ C3 olajok kiesnek ( azaz a Sustina is kompromisszum!).
A Mobil1 ESP t mindig erre a határra állítják be, a régi - kevésbé szigorú - minősítési rendszerben egyszerre volt B3 és B5.

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21743 Dátum: 2019.02.10 17:02:55 »
A PH Multi ról nem állítja a gyártó, hogy van API C2 minősítése, azt a PH S re mondja. Az ACEA B5 egyébként követelmények az API C2 nek nagyjából megfeleltethetőek. A két olaj közül a Multi a vékonyabb, az S viszont jobb minőségűnek tűnik.

A Motul, Mobil1 más kategória az alapolajban, ami az árcimkéjükön is látszik.

A kis Toyota dizelekbe 3,5 HTHS alatti olaj van előírva, tehát a B3/B4/ C3 olajok kiesnek ( azaz a Sustina is kompromisszum!).
A Mobil1 ESP t mindig erre a határra állítják be, a régi - kevésbé szigorú - minősítési rendszerben egyszerre volt B3 és B5.

Kösz a tippet!
A Premium Hyper S létezéséről még csak nem is tudtam, mert az Olajwebshop nem dobta ki.
Na pont ez az a kategória, mint az LM TT 4300.
Azért jó, mert 90%, hogy holnap tudok ilyet kihozni polcról 48% kedvezménnyel, -27%, ha a cég leírja, és ki lesz cserélve a 800 km-es pályás veretés előtt.
LM-et csak csütörtökre tudnék.
Ha sikerül, írok tapasztalatot.

Mégegyszer köszi!

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21744 Dátum: 2019.02.11 17:33:00 »
Megvolt az olajcsere. Eneos Premium Hyper S. A pozitív különbség megdöbbentő.
Ebből én a következő konzekvenciákat vontam le:

D4D dízelnél, téli üzemben, napi 2-4 hidegindításnál, az LM Top Tec 4300-nak a 9700 km-es csereperiódus sok, függetlenül a 15000-es csereperiódustól. (Valószínű, ez az összes többi olajra igaz.) A motor hangja hallhatóan erősebb lett, és a teljesítmény is csökkent (illetve csere után nőtt).
Olajfogyasztás kizárólag 5000 km után kezdődött. Én 8000 km-t javasolnék téli csereciklusnak.

Nyári 10000 km-es csere után ilyen különbséget nem tapasztaltam, a fáradt olaj is szebb volt.

Az Eneos Premium Hyper S friss olajnál a motor hangja nem rosszabb, vagy jobb, mint az LM TT 4300 friss olajjal.

A többit később.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21745 Dátum: 2019.02.12 22:06:43 »
Sokat tűnődtem az elmúlt időszakban, hogy az éves olajcsere alkalmával melyik motorolajat válasszam.
Olvasgatások, youtube videók, tesztek böngészése, stb...

A Liqui Moly TT 4300-zal vagyok messze a legelégedettebb, de azt most drágállottam, viszont, feltűnt a www.nonstoptrade.hu oldal, ahol a Motul 8100 X-Clean C3 5W-30 típuson megakadt a szemem. Literje 3100Ft, ACEA A3 és API SM ez kell. Az Eneos Sustina volt a másik versenyző, de az sem lett volna olcsóbb még ismerősként sem a boltban.

Mit várok tőle? Óvatosan fogalmazva annyit, amennyit az LM-mel is tapasztaltam. Aztán majd lesz valahogy...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21746 Dátum: 2019.02.12 22:26:11 »
Sokat tűnődtem az elmúlt időszakban, hogy az éves olajcsere alkalmával melyik motorolajat válasszam.
Olvasgatások, youtube videók, tesztek böngészése, stb...

A Liqui Moly TT 4300-zal vagyok messze a legelégedettebb, de azt most drágállottam, viszont, feltűnt a www.nonstoptrade.hu oldal, ahol a Motul 8100 X-Clean C3 5W-30 típuson megakadt a szemem. Literje 3100Ft, ACEA A3 és API SM ez kell. Az Eneos Sustina volt a másik versenyző, de az sem lett volna olcsóbb még ismerősként sem a boltban.

Mit várok tőle? Óvatosan fogalmazva annyit, amennyit az LM-mel is tapasztaltam. Aztán majd lesz valahogy...
Akkor rakjál bele LM-et. 100 éve azt raktál bele.

Mennyi a különbség, hogy gondolkodóba estél?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21747 Dátum: 2019.02.12 23:08:51 »
A Motul 8100 X-Clean C3 5W-30 nek a gyártó állítása szerint ACEA C3 minősítése van.
A magyar oldal szerint "Használható minden olyan gépkocsi motorhoz, ahol előírás az ACEA A3/B3 vagy A3/B4 szabvány", ami igaz, mert a C3 megfeleltethető, de ettől még nem rendelkezik vele, ahogyan API SM el sem. A magyar oldalon fellelhető Műszaki adatlapon sem szerepel, ahogyan az amerikai honlapján sem.

A biztonsági adatlapja szerint HC ( Group III) olaj, akárcsak a TT 4300.

https://www.motul.com/hu/hu/products/8100-x-clean-5w30--2
https://www.motul.com/us/en-US/products/8100-x-clean-5w30--2

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21748 Dátum: 2019.02.13 09:02:29 »
Pisti, megnéztem az általad linkelt oldalon, az 5 literes kiszerelés 16.340 Ft.
Tegnap kaptam meg az olajwebshoptól a TT4300 5+1 litert 16.290-ért.

Ha legjobban a TT4300 vált be, akkor szerintem se válts.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21749 Dátum: 2019.02.13 10:01:04 »
Egy kissé pontatlanul fogalmaztam: nem az ár volt elsősorban a lúdas abban, hogy gondolkodóba estem, hanem ez a video.



A video alatt van egy datasheet, amiben összegyűjtötte a fószer az általa elvégzett kísérletek tapasztalatait, adatait. Az tulajdonképpen mindegy is, hogy mennyire releváns a módszer, hiszen, ha minden olajtípust ez alapján vizsgált, akkor össze lehet hasonlítani azok eredményeit. Itt ez a Motul X-Clean 8100 C3 igen jó eredményeket ért el mind 40 fokon, mind 100 fokon mért keresztmetszet csökkenés tekintetében. Jó volt a Liqui Moly is. Szóval, ez a teszt a gondolkodásom alapja.

Aztán, mint mindig, most is a helyi márkaszervizbe viszem az autót és ott nemcsak a munkadíjat fogom kifizetni, hanem a szűrőket is tőlük veszem, valamint, a fékfolyadékot is valószínű, hogy ki fogom cseréltetni. Így összeadogatva egy viszonylag magasabb összeg fog kijönni. A múlt hónapban 91000Ft volt a műszaki vizsga és az azt megelőző komplett és alapos átvizsgálás, igaz, kenőpénz, meg hasonló okosságok nélkül is csont nélkül kapta meg az autó az újabb 2 év műszakit. Most kicsit többet kért így összességében, mint szokott, és mi is házvásárlás/felújítás után vagyunk, nagyon gyűjtögetünk, így én is jobban odafigyelek, mire mennyit költök. Ahogy látjátok, az autón nem spóroltam, eddig is, most is mindent megkapott.
A Motulról, csakúgy, mint a LM-ről rossz véleményt még soha nem hallottam, nem olvastam, ezért merem kipróbálni.

Egyébként, szubjektív megítélés alapján, a kereskedő is eléggé szeretheti az autóit. Beszélgettem vele pár gondolatot, és ő kezdte el mondani, hogy saját autóiba és a cégesekbe is vagy LM olajat használ, vagy pontosan ugyanezt a Motul típust, ezért másoknak is ezeket ajánlja (vagy a gyári olajakat, Toyota is van, ami Total csoport terméke szerinte bizonyítottan, mert rajta van a Total jelzése), amennyiben 5W-30-as olaj után érdeklődnek. Ez lényegtelen, hogy igaz-e...

Eddig is, és ezután is max 10 000km-ként, vagy évente cseréltetem az olajat és a szűrőket a Toyotában, ezt én fontosabbnak tartom, minthogy Eneos, LM, vagy Motul olaj legyen a motorban.
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.13 10:08:22 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i