Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4968919 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21450 Dátum: 2018.01.31 16:42:37 »
Talán naívnak hat a kérdés, de kiváncsi lennék a véleményetekre:
...

Jogos kérdés...egyáltalán nem mindenki használja "nagyon sokat" az autót... :hug:
Nekem az OFF Suzuki wr+-nál user manual szerint 6hó vagy 10.000 km az olajcsere előírás... :innocent: Persze szerintük API SF olaj is "megfelel"... :whistling:
Ha bármelyik olajcég olajválasztóját nézem, akkor ~12 hó vagy 15.000 km az ajánlásuk...persze jobb olajjal... :yawn:
Én az UTÓBBIT alkalmaztam amíg ~évente mentem ~15E km-t..évente cseréltem olajat (5W-30 API SL, SM..) :yes:

Most viszont a feleségem használja a WR+-t. Ő ~5000 km-t megy évente... Így "önhatalmúlag" úgy döntöttem, hogy 18 hónapra növelem a csereintervallumot... (~ 8000 km).  :hug:
Nem a motor miatt fog bontóba kerülni a Suzukink... :surrender:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21451 Dátum: 2018.01.31 21:02:32 »
Talán naívnak hat a kérdés, de kiváncsi lennék a véleményetekre:

2006-os gyártású Yaris 1,3 a "gép".
Garanciális idő alatt rendszeresen (kínosan ügyelve) vittem a kocsit a 15e-es szervizekre. (olaj + szűrő, stb.) Miután a garancia lejárt és éppen a műszaik vizsga volt aktuális, ezért egy Bosch szervizben mindjárt kértem "kis-szervizt".
Búcsúzáskor a szervizvezetőnek említettem, hogy akkor jövök, ha letelt az egy év, mert a 15e km már nem jön össze egy év alatt.
Erre ő: "Nagyon nem kell azt ennyire komolyan venni, nyugodtan kivárhatom a kilométerlimitet, sőt, ha a következő műszakiig  (2 év, ugyebár) is kitart a 15ezer, akkor majd akkor cseréljünk. Mert ezek az olajok már nagyon bírják..."  :helpsmilie:
Castrol Edge 5W30-at kapott. Most, kb. 16 hónap telt el és pontosan 10ezer km ment bele. Ősszel lesz műszaki, akkor érem el a +15ezret, nagyjából.

Vélemény???
Nem értek hozzá, de nem mertem rizikózni, évi 1500km futás mellett is inkább cseréltettem évente. Egy olajcsere 15.000ft, egy motorgenerál 250.000+, a motorcsere meg.... Az igazság valahol odaát van, de lehet, hogy tényleg van olyan ami sokáig bírja.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21452 Dátum: 2018.01.31 21:44:57 »
Nem értek hozzá, de nem mertem rizikózni, évi 1500km futás mellett is inkább cseréltettem évente. Egy olajcsere 15.000ft, egy motorgenerál 250.000+, a motorcsere meg.... Az igazság valahol odaát van, de lehet, hogy tényleg van olyan ami sokáig bírja.

A témában kicsit továbbolvastam az ide vonatkozó szakirodalmat és arra jutottam, hogy ideje lenne olajcserét (+szűrő) megejteni. Mert az olaj oxidációja akkor is fennáll, ha alig megyek a kocsival, tehát igenis számít az olaj kora. -> 16 hónap! a 12 helyett. (gyári ajánlás:12)
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21453 Dátum: 2018.02.01 10:57:53 »
Rezsofriedrich:

én ésszel csinálnám ezt is. Kevés kilométer megy az autódba, de ha az a kevés kilométer leginkább 20-40 km-es, vagy hosszabb utakon kerül bele, akkor nyugodtan elhúzhatod szerintem max 2 évig az olajcserét, ha nem éri el a kilométerben a cserét.

De mivel általában akik ilyen keveset mennek azok rövid távokat tesznek meg, azoknak ajánlott évente lecserélni akkor is. De ha jórészt tényleg hosszabb távokat ment egyhuzamban, akkor teljesen felesleges. Főleg, ha jó olaj is volt benne, aminek esetleg van longlife minősítése, olyanra gondolok, mint  a VW 504.00/507.00, amiket a VW motorjaiban elvileg 2 év / 30e km-re engedélyeznek. (persze én nem javasolnám VW-sek közül se annak, aki sokat városozik, jobb évente)

Szóval inkább a használati módon múlik minden, hányszor tudott bemelegedni a kocsid rendesen, mert ha teljesen bemelegszik akkor úgy érzem nincs baj, de ha rendszeresen olyan keveset használod, hogy üzemmeleg motor elérése előtt leállítod a kocsit, az elég káros tud lenni mind az olajnak, mind az autó alkatrészeinek hosszú távon, ha meg dízel autóról van szó, akkor főleg. Ezért nem is értem miért használnak sokan dízel autót, azok, akik városba járkálnak vele.
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.01 10:59:33 írta G86 »
                                                                                                                                                   

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21454 Dátum: 2018.02.01 12:51:11 »
Rezsofriedrich:

én ésszel csinálnám ezt is. Kevés kilométer megy az autódba, de ha az a kevés kilométer leginkább 20-40 km-es, vagy hosszabb utakon kerül bele, akkor nyugodtan elhúzhatod szerintem max 2 évig az olajcserét, ha nem éri el a kilométerben a cserét.

De mivel általában akik ilyen keveset mennek azok rövid távokat tesznek meg, azoknak ajánlott évente lecserélni akkor is. De ha jórészt tényleg hosszabb távokat ment egyhuzamban, akkor teljesen felesleges. Főleg, ha jó olaj is volt benne, aminek esetleg van longlife minősítése, olyanra gondolok, mint  a VW 504.00/507.00, amiket a VW motorjaiban elvileg 2 év / 30e km-re engedélyeznek. (persze én nem javasolnám VW-sek közül se annak, aki sokat városozik, jobb évente)



Szóval inkább a használati módon múlik minden, hányszor tudott bemelegedni a kocsid rendesen, mert ha teljesen bemelegszik akkor úgy érzem nincs baj, de ha rendszeresen olyan keveset használod, hogy üzemmeleg motor elérése előtt leállítod a kocsit, az elég káros tud lenni mind az olajnak, mind az autó alkatrészeinek hosszú távon, ha meg dízel autóról van szó, akkor főleg. Ezért nem is értem miért használnak sokan dízel autót, azok, akik városba járkálnak vele.


Szinte mindig 15-20 km egy táv, mivel a nagyközségünk és a szomszéd város között közlekedek, tehát mindig normál hőfokra melegszik a gép. Tehát akkor a 18-20 hónap teljesen normális, ha lemegy. Köszi!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21455 Dátum: 2018.02.01 22:10:02 »
Én nem tenném. 16 hónap még talán belefér, de tényleg ne múljon már ezen...
music     

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21456 Dátum: 2018.02.02 11:47:32 »
Én nem tenném. 16 hónap még talán belefér, de tényleg ne múljon már ezen...

Már szervezés alatt... Köszi a véleményeket!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21457 Dátum: 2018.02.02 17:52:35 »
Feleségem Suzuki Ignisét 2 évente viszem olajcserére, mert akkorra már van benne kb. 5000 km.
A leengedett olaj pedig minden alkalommal szép bronz-színű, és tiszta. ( fuchs titan gt1 5w-40)
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21458 Dátum: 2018.02.02 18:16:38 »
Feleségem Suzuki Ignisét 2 évente viszem olajcserére, mert akkorra már van benne kb. 5000 km.
A leengedett olaj pedig minden alkalommal szép bronz-színű, és tiszta. ( fuchs titan gt1 5w-40)
Nem a színe, hanem a kémhatása az ami árt a fémnek.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21459 Dátum: 2018.02.02 18:59:36 »
Feleségem Suzuki Ignisét 2 évente viszem olajcserére, mert akkorra már van benne kb. 5000 km.
A leengedett olaj pedig minden alkalommal szép bronz-színű, és tiszta. ( fuchs titan gt1 5w-40)

Szerintem ebben az esetben bőven elégséges a 2 évenkénti olajcsere. Ez ~2500km/év...  :yawn:
Egy longlife olaj "hivatalosan" is kibír 2 évet, 20...30.000 km esetén is, ahol az van előírva. Tehát nem savasodik el ennyi km esetén sem. Nehogymár 5000 km alatt gond legyen... nem kell átesni a ló másik oldalára. ;)
És mi van akkor, ha nem fog a motor kibírni ~500.000 km-t,  csak p.l. 300.000-t ...Így nem 200 év, csak 120 év lesz az élettartama. :flowers:
Erre írtam az én esetemet, hogy nem a motor miatt fog bontóba menni a mi Suzukink sem. Pedig az mostanában  kétszer annyit megy, mint a tietek... most 20 évesen van benne ~190.000 km. olajfogyasztás "0" :yawn:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21460 Dátum: 2018.02.04 10:05:49 »
Én is ezért nem cseréltem sosem előbb a kocsimba olajat. Előbb fog a kaszni elrohadni, mint a motor tönkremenjen. Persze ettől még nem ártok neki, csak nem pocsékolom rá az olajat.
Általában pont 1 év alatt néha előbb, most úgy alakult kicsit később megy bele 15.000 km. Le is volt cserélve mindig 15ezrenként. Én meg az esetek döntő többségében okosan vezetek, ill használok autót, nem véletlenül enyém a legjobb fogyasztás ennél a fajta corollánál amit én vezetek. De nincs is annyira elhasználódva benne az olaj, szerintem mint egy átlag másik autóba. Ez feltételezhető is a spritmonitoron vezetett alacsony fogyasztásaimból is. Pedig nem döcögök, mert ahol lehet és illik is menni, ott megyek normálisan. Csak egyszerűen igyekszem az erős fékezéseket kerülni ugyanúgy, ahogy a sűrű forgalmú utakat, városi utcákat. Ezért kímélve van az autó, a motor, meg az olaj sem hiszem hogy olyan elhasználódott lenne nálam, mint másnál. :)  el is játszottam már a gondolattal, hogy ráérnék 20ezer km után cserélni, de úgy gondoltam, hogy eddig korrektül volt cserélve, akkor az idős autó is megérdemli a tiszteletet továbbra is, tehát 15.000 km.
                                                                                                                                                   

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21461 Dátum: 2018.02.04 10:53:21 »
Csak ésszel . Ha nem járunk kiiktatott katalizátorral akkor olajat sem cserélünk az indokoltnál sűrűbben .

Szabadib

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21462 Dátum: 2018.02.15 01:19:23 »
Sziasztok!

Hamarosan cserélnék minden hajtás és motor olajat a frissen hozzám került, keveset futott II.gen. Rav4-emben (1az-fe).
Ha valaki megtenné, leírná nekem a tutit (ajánlott viszkozitás, minősités,márka)?
Váltó
hátsó difi
erőátvitel
motor olajakat cserélném...eddig motult használtam más járgányokba, de ez az első vvti-m ami awd.
Lehet hogy kihagytam valamit.
A segítséget előre köszönöm!
Üdv
 :clap:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21463 Dátum: 2018.02.19 17:30:27 »
Korábban volt kérdésem, hogy LM vagy Mobil1 legyen a kocsiba, mivel mindkettő rendelkezésre állt.Mivel végül a Liqui Moly top tec 4200-as ment ma délelőtt bele, most van 4*1 liter olajam, amit baráti áron felajánlok a közösségnek. Olajshopon mai nappal bruttó 3090 forint a literes kiszerelés. Itt legyen mondjuk ennek a fele, 1500/liter. Szeged-Békéscsaba vonalon nagyjából helybe is viszem.
Tettem fel google drive-ra képeket, látszanak a töltési idők.
Két forrásból származnak: egy olajanagykertől és Unixból.
Gabe 254.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21464 Dátum: 2018.02.19 17:38:38 »
miért nem hagyod meg következö cserére??
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки