Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4928039 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21390 Dátum: 2017.12.10 19:50:02 »
Pontosan erre gondoltam. Bár a képeken nem jön át a bordazat mélysége

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21391 Dátum: 2017.12.10 19:51:05 »
A München i Mann gyárban láttam a laborban ezt a kiteritős dolgot

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21392 Dátum: 2017.12.10 20:05:00 »
A belső fém merevítő, perforált cső átmérője nagyjából egyforma, onnan megy be (vagy ki?) az olaj. A külső átmérő is kb. egyforma, pár milliméteres eltéréssel. De azért az látszik, hogy vannak különbségek! A Blueprint szerintem pont jól néz ki.  :clap:
Nem tudom, van-e olyan teszt ahol jobban szétszedik őket. Legalább ennyifélét.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21393 Dátum: 2017.12.11 09:29:59 »
Nem kötekedni szeretnék, de ha jól gondolom az autódban 15.000 km vagy 1 év a csereperiódus.. Miért kell ezt megfelezni, de legalábbis ennyire lerövidíteni? Ez itt valahol ellentmondás, hogy fájdalmat okoz minden forint, amit feleslegesen költesz el. Én nem sajnálom a pénzt az autómra, s nem okozna fájdalmat lecserélni ilyen sűrűn de abszolút értelmetlennek és felesleges környezetterhelésnek tartom. Persze, ha keveset mész és nincs meg 1 évben a 15.000 km, akkor oké, hogy függetlenül a kilométertől lecseréled évente. De akkor meg minek diesel autó? :o 
Én a benzinesemben mindig 15.000 km-enként cseréltem (kb 1 év alatt megyek ennyit, illetve hamarabb). Én a kiváló minőségű longlife olajjal igaz hogy nem szabályos, de nyugodtan el mernék menni akár 20.000 km-t is, de max 2 évet. De nem teszem az autó iránti tiszteletből, ha már eddig mindig megkapta időben, ne ennyi idősen csesszek ki vele. Pedig meggyőződésem, hogy nem ártanék vele. Persze ehhez a felhasználói szokások is hozzájárulnak, mert én eléggé ellene vagyok a rövid távú, városi autózgatásoknak. Úgy gondolom mindent egybevetve egy 15.000 km / 1 év olajcserecsereciklusú autóban semmi esetre sem kellene 12.000 km /év előtt olajat cserélni még annak se, aki nagyon óvja az autóját. Nekem az értelmetlen környezetterhelés fáj, nem a forintok.


Viszonylag gyakran cserélek olajat 7000...9000 km elteltével, LM TT 4300-t, és az összes szűrőt.
Nincs gondom az autó fenntartásával, de minden forint fádalmat okoz,  amit feleslegesen költök el, legyen szó bármiről.
                                                                                                                                                   

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21394 Dátum: 2017.12.11 12:59:29 »
A belső fém merevítő, perforált cső átmérője nagyjából egyforma, onnan megy be (vagy ki?) az olaj. A külső átmérő is kb. egyforma, pár milliméteres eltéréssel. De azért az látszik, hogy vannak különbségek! A Blueprint szerintem pont jól néz ki.  :clap:
Nem tudom, van-e olyan teszt ahol jobban szétszedik őket. Legalább ennyifélét.

Itt talán, bár kissé keleties a szűrők felhozatala.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21395 Dátum: 2017.12.24 19:41:38 »
Sziasztok! Lehet, hogy már volt, de én lemaradtam róla..szóval.. öntsünk tiszta vizet a pohárba....: a gyártók mi alapján írhatják rá az adott olaj minősítését a flakonra? Az, hogy tényleg megkapta pl az API tanusítványt, vagy önkezűleg ők úgy találták, hogy megfelel annak? Mert ugye ez nem ugyanazt jelenti, nyilván mindenki a sajátját fogja a legjobbnak feltüntetni!
Tehát?!
Miért mondom ezt? Mert pl. vannak ilyen olajok, mint a Mannol... API SN-es olaj 1300-ért.. persze.. De jól látom a keleti piac a felvevője inkább oroszok és a többi nem túl fejlett nép.. Vajon miért..? Szép minősítései vannak.. csak szerintem kamu az egész.... De ugyanígy érdekes pl. az Orlen..   Mégis mi ez? Vagy Gazpromneft kevéssé szép minősítésekkel, de szintén nem nagy eresztésnek tűnő leginkább Tesco által forgalmazott olaj.....bár annak legalább valósnak tűnik a minősítése, szerepel az API oldalán.. Tehát inkább vállalható, mint Mannol, Orlen stb. amik csak szépítenek inkább, de ki tudja mi van mögötte...  hm...

Ti mit gondoltok erről? Mert én ezt bosszantó dolognak tartom, ha így becsaphatnak bennünket!
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.24 19:43:32 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21396 Dátum: 2017.12.24 20:26:14 »
Ahogy én tudom, vegyes a kép. Van olyan, hogy nem ellenőrzik a minősítő cégek, csak kiadják, hogy milyen paramétereknek kell megfelelnie az olajnak és ha ezeket teljesíti, akkor ok. De ezt a gyártók maguk vizsgálják be és csak jelentik a minősítő cégnek, hogy xy olaj teljesíti a feltételeket. Az API pl. ilyen és a Fiat is. De úgy tudom, hogy van olyan minősítés is (pl. ACEA), hogy a beküldött mintát a minősítő szervezet ellenőrzi, és ezért elég sokat fizet az olaj gyártója. Van még olyan is, hogy az olaj gyártó cég az ismert paraméterek alapján ajánlja, hogy valamilyen minősítésnek megfelel "nagyjából" (elég nagy százalékban), de 100%-osan nem teljesít minden paramétert, csak a főbbeket. Ezt külön listában tünteti fel a flakonon vagy az adatlapon. Ez leginkább TBN, minimális SAPS és HTHS eltérés szokott lenni.

korkor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21397 Dátum: 2017.12.27 17:58:34 »
Üdv uraim, tisztelt cartársak! Örömmel tapogatom 2002es 'új' Avensisem kormányát, amit pár napja tulajdonlok. Japó autóról váltottam, Primeráról,  és ennyi idősen is nagyon tetszik a gép. 260e km van benne, de az előző tulaj szerette és rendesen szervizelte Grácban. Most már magyar a kicsike, annak rendje-módja szerint átnézettem, rozsda nincs, szép általános állapot - fékből sok mindent cseréltünk, vezérlésben 50e van, meg persze folyadékok-szűrők. Na utóbbi miatt írok. Szerelő Eneos 10w-40 et tett bele, és fülre kezd hangosabb lenni. Ma találtam a motortérben egy elszabadult és elég koszos cetlit, 15e kilométerről ezelőttről, rajta leginkább Liqui Moly 5w-30 olvasható, bár a hőterheléstől nehezen... (Motor mögé esett be) Oooops? Csere óta 700 km van benne. Elolvastam a topik első 50 oldalát, aztán leesett hogy ma már köszönőviszonyban sincsenek a modern olajok a 15 évvel ezelőttiekkel. A segítségeteket kérem! Gondolom az nem kérdés, hogy csere. Konkrétan ezek után mit tegyek bele? Viszkozitásszint is... A moci D-4D 110 lovas, sok a 10 km-es út ingázásban, vannak azért hosszabb országutas etapok is, általános állapot ok. Már tudom, hogy az Eneos A3/B3 teljesítményosztálya sem passzol... Hirtelen találtam EzMeisterteile olajokat A5/B5-tel, itt nem sokat hallottam róluk, de minden más megfelelő is érdekel.Köszönöm a javaslatokat, üdv egy aggódó új toyci-gazditól.

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21398 Dátum: 2017.12.27 18:04:23 »
Üdv uraim, tisztelt cartársak! Örömmel tapogatom 2002es 'új' Avensisem kormányát, amit pár napja tulajdonlok. Japó autóról váltottam, Primeráról,  és ennyi idősen is nagyon tetszik a gép. 260e km van benne, de az előző tulaj szerette és rendesen szervizelte Grácban. Most már magyar a kicsike, annak rendje-módja szerint átnézettem, rozsda nincs, szép általános állapot - fékből sok mindent cseréltünk, vezérlésben 50e van, meg persze folyadékok-szűrők. Na utóbbi miatt írok. Szerelő Eneos 10w-40 et tett bele, és fülre kezd hangosabb lenni. Ma találtam a motortérben egy elszabadult és elég koszos cetlit, 15e kilométerről ezelőttről, rajta leginkább Liqui Moly 5w-30 olvasható, bár a hőterheléstől nehezen... (Motor mögé esett be) Oooops? Csere óta 700 km van benne. Elolvastam a topik első 50 oldalát, aztán leesett hogy ma már köszönőviszonyban sincsenek a modern olajok a 15 évvel ezelőttiekkel. A segítségeteket kérem! Gondolom az nem kérdés, hogy csere. Konkrétan ezek után mit tegyek bele? Viszkozitásszint is... A moci D-4D 110 lovas, sok a 10 km-es út ingázásban, vannak azért hosszabb országutas etapok is, általános állapot ok. Már tudom, hogy az Eneos A3/B3 teljesítményosztálya sem passzol... Hirtelen találtam EzMeisterteile olajokat A5/B5-tel, itt nem sokat hallottam róluk, de minden más megfelelő is érdekel.Köszönöm a javaslatokat, üdv egy aggódó új toyci-gazditól.
A mestertile az unixnak a saját márkás olaja, a made in germany t nem szabad elhinni, a többi az stimmelhet.

korkor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21399 Dátum: 2017.12.27 20:56:24 »
Köszi! Már okosabb lettem, ezt sem tudtam. Azt hittem ők egy kis önálló gyártó. Lehet elég jó minőség az alkatrészláncé? Végülis elég nagy lánc, csak így kicsit olyan mint a közért ahol minden van, de nem specifikus. Akkor egyéb javaslat? Nem vagyok olajprofi, lassan elveszek a sok máshonnan jött nemszakértő, nem típusismerő külső jóakaró ötlete között -ezért jöttem ide Közétek, az igazi illetékesekhez. ::)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21400 Dátum: 2017.12.28 08:14:04 »
Az autó karbantartási, javítási költségeihez képest elenyésző a különbség egy noname " gazdaságos" és egy márkás olaj között. A neppereken és a lehúzós szerelőkön kívül nem értem minek használ vki noname olajat.

Az LM 5W30, vagy hasonló paraméterű olaj jó választás. 10 km es távokra inkább 0W30 as olajat keresnék, vagy másik közlekedési eszközt.-)

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21401 Dátum: 2017.12.28 17:12:41 »
Én ezt a 0W-30-asat szoktam venni mostanában. Viszonylag olcsó és nem egy no-name olaj. Sokat használom az autót városban, rövid távokra, de jó ez az olaj bele nyáron is, mivel "éppen hogy" 0W-s az olaj a viszkozitása alapján.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21402 Dátum: 2017.12.28 18:21:04 »
Feldobom az olajtémát én is :) hihih
Lexus IS200, 2005ös, 200e km. Rendelkezésre áll 4-4 liter a következőkből: Mobile1 ESP Formula 5w30 illetve LM Top TEC 4200. Ki melyiket tenné bele? Most Mobil1 van benne, de őszintén szólva az előtte használt olajjal hamarabb elmúlt a hidegindítások után hallható enyhe "szelephang". (Előtte Eneos Sustina volt benne) Egy csepp olajat sem fogyaszt, használva pedig keveset van, de olyankor igyekszem mindig kicsit "kiégetni a kipufogót".
Gabe 254.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21403 Dátum: 2017.12.28 18:35:20 »
add oda vkinek ami van és tegyél bele sustinát!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21404 Dátum: 2017.12.28 18:50:17 »
Arra gondoltam, inkább kiöntöm a lefolyóba és teszek bele Hunnolt, esetleg valami orosz olajat.
Gabe 254.