Olajfogyasztásos vvt-i motor javítással kapcsolatban, ma egy újabb információt tudtam meg a felújítást végző békéscsabai műhelytől:
Adott egy benzin-gázos COV 1,8 vvt-i 135LE. 140 000km-nél gázszett került bele, jelenleg kb 270 000 km van az autóban. olajfogyasztása eléggé elharapódzott, meghaladja az 1l/1000km-t.
A mesterszerelő elmondása alapján, gázos autók esetében beléphet a képbe egy plusz lehetőség, pontosabban, cserélendő alkatrész: a szelepek.
Látatlanban semelyik motorra nem lehet biztosra mondani, hogy kell majd szelepeket is cserélni, ez minden esetben a teljes szétszedést követően derül ki, csak, mint a "megszokott" dolgoktól eltérő esetként jegyezte meg az esetleges szelepcserét.
Okaként azt jelölte meg, hogy a gáz üzem használata miatt a szelep tányérok el tudnak égni, így a szelepek nem fognak többé megfelelően zárni. Szétszedést követően fémtisztára pucolják a szelepeket és méretellenőrzésnek vetik alá mindet. Ha a mérések alapján szükséges, kicserélik (ha már csere, gondolom, mindet cserélik, erről külön nem volt szó). Ez a lehetőség a csak benzinnel működő motorok esetében nem áll fenn, ilyenkor csak a rárakódott koksztól tisztítják fémtisztára a szelepeket és visszakerülnek a helyükre.
Benzin-gáz üzemű autóknál is ugyanolyan jó lesz a - műszaki - végeredmény, mint a gáz nélküliek esetében, csak a szelepek esetleges cseréje növelheti meg az alkatrészek árának végösszegét.