Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4928572 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21030 Dátum: 2017.01.21 23:36:46 »
Ne vicceljünk már, az akkor már 2 ütemű kategória lenne valahol 1:33 és 1:50-es keverék között :) Vagy füstfelhőt húz maga után, vagy folyik belőle az olaj... Most elszámoltál valamit, vagy 60 litert beletöltöttél a 30k alatt ???
5000-re 1 liter meg még belefér.

Kedves Toyotás Társak!

Vettem egy Corolla Verso 1.8 Vvti autót, mentem vele 30 ezer km-t (most 273 ezer van benne). Jól volt szervízelve, családból van. Amúgy 140 ezernél gázosítva lett.
Jelenlegi olajfogyasztás 1 liter 500 km-re. 1 ZZ-s motorkódú (2003-as gyártás), a problémás széria, mint utólag kiderült. Mindenfélét hallottam már: adjam el, számítassam be, vegyek méretes dugattyút (talán a tuningáruházból lehet 0,5 és 1 mm-rel nagyobbat szerezni), egyszerűen javítható a probléma - videó is van róla, bontott motor..stb.


Van valakinek ebben tapasztalata? Mit lenne érdemes tenni?

Köszönöm Előre is és üdv!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21031 Dátum: 2017.01.21 23:48:22 »
Nekem anno 1000 km-en fogyott kb. 1,3 liter. Ennek legnagyobb részét a 3. henger ette meg, a dugattyú tetején olajtócsa volt. Számolgattam én is keverékarányt...ja, olyan 1:50 simán lehetett az a henger. Vagy még durvább is, de ment :)

TtkRN2


Ze7

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21032 Dátum: 2017.01.22 00:40:08 »
Köszi, igen, ez már érthetetlen kategória.

Viszonylag jól húz (bár nem tudom milyen volt új korában), a szerelő is vakargatta a fejét.

Nem füstöl nagy gázra sem, sőt autópálya tempónál 300 km 1 L olaj. 265 ezer km-ig az előírás szerinti 5W30-at kapott.

Kívülről nem látni olajtócsát.

Üdv, Ze7

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21033 Dátum: 2017.01.22 06:15:23 »
A füstölést úgy nézd, hogy álló autónál pörgeted magasabb fordulatszámon a motort mondjuk 1 percet, és úgy füstöl-e? Lehetőleg szélcsendben. Az enyémnél hátul akkor kékes füstfelhő gyűlt össze, a tiédnél kevesebb olajfogyasztásnál. De volt, hogy emelkedőn pörgetve a visszapillantóból láttam a füstöt. Gondolom örült, aki mögöttem jött...
Ha nem látszik, akkor lehet, hogy kifolyik valahol a motorból, de azt csak látni kellene már :hmmmm:

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.22 06:20:46 írta vd1234 »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21034 Dátum: 2017.01.22 09:30:29 »
Sajnos nem számít lehetetlennek a ~2 liter/1000 km olajfogyasztás! :yes: Én 1,8 liter/1000 km-t mértem az AVE-mnál!!! :cry: Ott is arról számolt be az utánam jövő, hogy kövér gáznál fekete füstöt okádot! :devil: Meg lett gyűrűztetve.
A testvéremék most vettek 1,4 vvti corollát. Beszámolója szerint tankolásonként 1 liter olajat kell utána önteni... :whistling:   Ő is fekete füstről számolt ben (pl. garázsba beálláskor). Ez is k.b. hasonló mértékű olajfogyasztásnak felel meg... :hmmmm: Ők is gyűrűzést terveznek.
Persze a fekete füst csak kívülről látszik, a tükörből nem!
De nem fogjuk fel tragédiaként (bár kellemetlen), de 100...150000 Ft-ból javítható.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21035 Dátum: 2017.01.22 10:11:12 »
Nemtom, lehet szerencsés szögben látszott, de akkor egyszer láttam a füstöt a kocsi mögött. Máskor tényleg nem.

TtkRN2


Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21036 Dátum: 2017.01.22 10:32:24 »
Nálam 5-6 dl / 1000 km volt (de hosszú távra tervezünk, ezért lett megcsinálva)
- Füst nem volt, vagy nem észrevehető
- Kipufogócső végén volt némi "olajos korom"
- Ment mint fene, benzinfogyasztás rendben volt
Tehát abban a fázisban, ez a betegség csak a nívópálcán volt felfedezhető.
Gyűrűzve lett, olajvezető furatok nem lettek bántva (bővítve. újak fúrva) Azóta szemmel nem vehető észre fogyás.

Egyetlen észrevétel: a generál előtt az olaj mindig áttetszően tiszta volt. A vásárláskor is, illetve olajat cseréltem és azt követően is.
Azóta az első olaj is szürkült, majd 2500km körül cserélve lett, de az új is "piszkos". Amit jó dolognak veszek, hiszen a keletkező nem kívánatos dolgokat magában tartja, lebegteti és ez az olaj dolga.


'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21037 Dátum: 2017.01.23 07:52:50 »
Nekem anno a műszaki vizsgán jött elő szembetűnően a füst. Baromi gáz volt a helyzet, mert előtte , pláne menet közben nem észleltem soha. Ott, a vizsgaállomáson, pedig, emelt fordulatszámon (2600rpm) kb 10mp elteltével látszódott is a kékes füst.

@andras69:
Ha aktuálissá válik tesódét Corollájának javítása, ajánlom a csabai műhelyt! Alkatrészt is be tudjuk szerezni nagy kedvezménnyel a SZM-től. Csak hívj!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21038 Dátum: 2017.01.23 20:55:33 »
...
@andras69:
Ha aktuálissá válik tesódét Corollájának javítása, ajánlom a csabai műhelyt! Alkatrészt is be tudjuk szerezni nagy kedvezménnyel a SZM-től. Csak hívj!

Köszi!

Egyenlőre nem érnek rá ezzel foglalkozni...majd talán nyáron...
Lehet, hogy annál csináltatnák akinél én( Gyulán). De a csabai is szóba jöhet. Köszi az SZM kedvezményt, az is kellhet. Egyenlőre töltögetik az olajat, nem sokat mennek... :hug:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21039 Dátum: 2017.01.27 15:03:38 »
Olajfogyasztásos vvt-i motor javítással kapcsolatban, ma egy újabb információt tudtam meg a felújítást végző békéscsabai műhelytől:

Adott egy benzin-gázos COV 1,8 vvt-i 135LE. 140 000km-nél gázszett került bele, jelenleg kb 270 000 km van az autóban. olajfogyasztása eléggé elharapódzott, meghaladja az 1l/1000km-t.
A mesterszerelő elmondása alapján, gázos autók esetében beléphet a képbe egy plusz lehetőség, pontosabban, cserélendő alkatrész: a szelepek.
Látatlanban semelyik motorra nem lehet biztosra mondani, hogy kell majd szelepeket is cserélni, ez minden esetben a teljes szétszedést követően derül ki, csak, mint a "megszokott" dolgoktól eltérő esetként jegyezte meg az esetleges szelepcserét.
Okaként azt jelölte meg, hogy a gáz üzem használata miatt a szelep tányérok el tudnak égni, így a szelepek nem fognak többé megfelelően zárni. Szétszedést követően fémtisztára pucolják a szelepeket és méretellenőrzésnek vetik alá mindet. Ha a mérések alapján szükséges, kicserélik (ha már csere, gondolom, mindet cserélik, erről külön nem volt szó). Ez a lehetőség a csak benzinnel működő motorok esetében nem áll fenn, ilyenkor csak a rárakódott koksztól tisztítják fémtisztára a szelepeket és visszakerülnek a helyükre.

Benzin-gáz üzemű autóknál is ugyanolyan jó lesz a - műszaki - végeredmény, mint a gáz nélküliek esetében, csak a szelepek esetleges cseréje növelheti meg az alkatrészek árának végösszegét.

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21040 Dátum: 2017.01.27 16:21:26 »
Októberben váltottam sadafi márkatárssal pár levelet. Szegedről vitte ő is Bcs-ra az Ave-t. Előéletét tekintve olasz, benzin-gázos.
Ott már az egyeztetéskor felmerült, hogy - gázossága miatt - a kipufogó oldali szelepekkel lehet gond, mert szokott. Tehát ezt már a "mester" ismerte.
Aztán persze végül az összes cserés lett...
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21041 Dátum: 2017.01.27 16:36:40 »
Olajfogyasztásos vvt-i motor javítással kapcsolatban, ma egy újabb információt tudtam meg a felújítást végző békéscsabai műhelytől:

Adott egy benzin-gázos COV 1,8 vvt-i 135LE. 140 000km-nél gázszett került bele, jelenleg kb 270 000 km van az autóban. olajfogyasztása eléggé elharapódzott, meghaladja az 1l/1000km-t.
A mesterszerelő elmondása alapján, gázos autók esetében beléphet a képbe egy plusz lehetőség, pontosabban, cserélendő alkatrész: a szelepek.
Látatlanban semelyik motorra nem lehet biztosra mondani, hogy kell majd szelepeket is cserélni, ez minden esetben a teljes szétszedést követően derül ki, csak, mint a "megszokott" dolgoktól eltérő esetként jegyezte meg az esetleges szelepcserét.
Okaként azt jelölte meg, hogy a gáz üzem használata miatt a szelep tányérok el tudnak égni, így a szelepek nem fognak többé megfelelően zárni. Szétszedést követően fémtisztára pucolják a szelepeket és méretellenőrzésnek vetik alá mindet. Ha a mérések alapján szükséges, kicserélik (ha már csere, gondolom, mindet cserélik, erről külön nem volt szó). Ez a lehetőség a csak benzinnel működő motorok esetében nem áll fenn, ilyenkor csak a rárakódott koksztól tisztítják fémtisztára a szelepeket és visszakerülnek a helyükre.

Benzin-gáz üzemű autóknál is ugyanolyan jó lesz a - műszaki - végeredmény, mint a gáz nélküliek esetében, csak a szelepek esetleges cseréje növelheti meg az alkatrészek árának végösszegét.
Majdnem Benzin-Dízel vita: amit spórolsz üzemanyagon, otthagyod a szervizben :)
Najó, talán olcsóbb a motorgenerál mint amit 130e km alatt megspórolt.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21042 Dátum: 2017.01.27 18:00:50 »
Ma egy kollégával, kávé mellett csevegtünk, ahol is szóba került a hideg - a lakossági gáz - a gáztermelés - kőolaj termelés (ő korábban nemzeti olajvállalatunknál is ált alkalmazásban). Ott jutottunk arra, hogy a nagy olaj iránti bányászat-fúrás közepette annyi a gáz, hogy bőven meghaladja a keresletet. Talán ennek következménye, hogy az elmúlt 3-4 évben a földgáz ára 60%-al csökkent (nah, nem a rezsicsökkentésben, hanem a világpiacon - ami egyrészt kicsit felháborító, de nem ezért írom soraim).
Az autózásban viszont eléggé "mellékvágány" mostanság. Pedig, nem rossz energiahordozó, égéstermékeit tekintve szintén sokkal kedvezőbb (nemhiába szajkózzák a szmog kapcsán is, hogy ezt használjuk inkább). Ezen is van már sarc is, de kipróbált üzemanyag...

Persze ennek is vannak előnyei mellett hátrányai is, de talán kicsit méltatlanul van mellőzve.

Gondolataim a mellett írtam, hogy sosem gázoztam, számomra a személyautó igenis benzinnel megy :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21043 Dátum: 2017.01.27 22:54:55 »
Olajfogyasztásos vvt-i motor javítással kapcsolatban, ma egy újabb információt tudtam meg a felújítást végző békéscsabai műhelytől:

Adott egy benzin-gázos COV 1,8 vvt-i 135LE. 140 000km-nél gázszett került bele, jelenleg kb 270 000 km van az autóban. olajfogyasztása eléggé elharapódzott, meghaladja az 1l/1000km-t.
A mesterszerelő elmondása alapján, gázos autók esetében beléphet a képbe egy plusz lehetőség, pontosabban, cserélendő alkatrész: a szelepek.
Látatlanban semelyik motorra nem lehet biztosra mondani, hogy kell majd szelepeket is cserélni, ez minden esetben a teljes szétszedést követően derül ki, csak, mint a "megszokott" dolgoktól eltérő esetként jegyezte meg az esetleges szelepcserét.
Okaként azt jelölte meg, hogy a gáz üzem használata miatt a szelep tányérok el tudnak égni, így a szelepek nem fognak többé megfelelően zárni. Szétszedést követően fémtisztára pucolják a szelepeket és méretellenőrzésnek vetik alá mindet. Ha a mérések alapján szükséges, kicserélik (ha már csere, gondolom, mindet cserélik, erről külön nem volt szó). Ez a lehetőség a csak benzinnel működő motorok esetében nem áll fenn, ilyenkor csak a rárakódott koksztól tisztítják fémtisztára a szelepeket és visszakerülnek a helyükre.

Benzin-gáz üzemű autóknál is ugyanolyan jó lesz a - műszaki - végeredmény, mint a gáz nélküliek esetében, csak a szelepek esetleges cseréje növelheti meg az alkatrészek árának végösszegét.
Ez a téma időről időre előjön, és mindig ugyanaz a vége: nem érdemes a VVTi motorokat gázosítani.
music     

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21044 Dátum: 2017.01.27 23:32:17 »
Vagy inkább...: LINK