Nekem 75W-90 fullszintetikusat ajánlottak, ez még nekem is beszerzésre vár :? , nem tudom a te váltód miben különbözik!
Szerintem nyáron nem kell sürgetni a 10W-40-es cseréjét, én majd télire, v 8-10e után cserélném ki :roll: , mert ezek a számok, ha minden igaz, az olaj adott hőmérsékleti tartománybeli vizkozitására utalnak, vagy mi, tehát nem a z olaj minőségét jellemzik, arra ott az ACEA, API stb:
Motorolajok viszkozitása SAE J300 szerint
"Téli" motorolajok
SAE viszkozitási osztály Szivattyúzhatósági határhõmérséklet
0 W -35 oC
5 W -30 oC
10 W -25 oC
15 W -20 oC
20 W -15 oC
25 W -10 oC
A W (winter) a téli használhatóság jele.
"Nyári" motorolajok
SAE viszkozitási osztály Alkalmazási környezet hõmérséklethatára
20 +25 oC
30 +35 oC
40 +45 oC
50 +55 oC
60 +65 oC
A téli-nyári u.n. multigrade motorolajok jelölése a fentiek kombinációjából ered. Pl.: egy SAE 15W-40 viszkozitási osztályú motorolaj -20 oC-tól +45 oC környezeti hõmérséklethatárok között használható.
diagramból kitûnik, hogy egy SAE 5W-50 viszkozitási osztályú motorolaj egy SAE 20W-50 viszkozitási osztályúhoz képest szobahõmérsékleten (vagy az alatt) kisebb viszkozitással rendelkezik "folyósabb", tehát szivattyúzhatóbb. Ezért hamarabb jut el a távolabbi kenési helyekre! Üzemi hõmérsékleten, avagy afelett ez a különbség már elenyészõ: köszönhetõ a magasabb viszkozitási indexének (VI érték).
Hibás az a szemlélet, amikor - még a javító szakemberek is - szobahõmérsékleten megrázogatva a motorolajos flakont: kijelentik, hogy ez az olaj túl vékony, nem való kopottabb motorokba. Ebben a hibás szemléletben az is szerepel, hogy a legtöbben azt hiszik, hogy a hõmérsékletváltozás okozta viszkozitásváltozás mindegyik olajnál ugyanolyan mértékû ?!
Ezekből én azt szűrtem, le, hogy ha mondjuk nyáron reggel 20 fokban nem rögrön versenytempóban indulsz, hanem megvárod, mig bemelegszik a motor, mielőtt szarrá pörgeted, nem igatán van különbség a 10w 5w olaj között, minusz 20 fok közelében már annál inkább!
De javítsatok ki, ha tévedek