Azt nem tudom, de ha nagyjából leírod hol van a leengedő csavar és milyen technikával és hol(ugyanott ahol leengedted vagy másik lukon) töltötted fel a házat akkor majd alámászok és kiderül...
huh,elég rég csináltam...vmikor ezév január végén...de megprobálom helyesen leirni pontrol pontra.
aknábol szereltem,szoval alulnézetből mondom. nálam az e11 1.4vvtinél (azthiszem c150 válto,de nemvok benne biztos) ugy van,h a válto legalsó pontján van egy kb 19~21es anya,közepén egy kis o jelzéssel(a bal első kerék irányába néz), azt kicsavartam, kiömlött a régi olaj...nem volt tul sötét,meg koszos sem...kb 90ezret futott.
felemeltem emelővel a jobb oldalát,első-hátsó kerekek alá tettem 1-1 30as téglát,h frankon kicsöpögjön az olaj. ja, és ugy időzitettem,h csere előtt meleg legyen a váltoolaj,gondoltam jobban kifog csöpögni...én konkrétan hortobágyrol jöttem haza pestre (kb200km) és egyből nekiálltam az olajcserének. szóval hagytam jó 30percig kicsöpögni,majd visszatekertem a csavart.
kerekek alól b30 tégla kivesz...
kocsi beálliva vizszintesbe!!! a válto kicsit magasabb pontján,elől a hűtő felé nézve van mégegy ugyanilyen csavar,ami a menetirány szerint előre néz,mint irtam.
azt is kitekertem, majd fentről az akksi-levegőszűrő-hűtőviz kiegyenlitő tartály határolta nagyobb részen óvatosan benyulva bedugtam egy kis gumicsövet abba furatba,ahonnan kitekertem a csavart...majd a cső másik végébe egy kis tölcsért nyomtam és ment bele az uj váltoolaj.
az első flakon csont nélkül belement, a másikbol maradt egy kicsi. célszerű átlátszo csövet használni,hogy lásd mikor áll meg az olaj beáramlása a váltoba...nálam ez kb 1.8-2liter körül volt...egy pici maradt a flakon alján.
gumicső kihúz,megvártam h a lyukból már ne csorogjon olaj,mert gondolom az egy nivónyilás is...addig kell tölteni az olajszintet,h ott épp ne csorogjon ki semmi. csavar visszateker és csá, váltoolaj cserélve...ujabb baleset és hibamentes 100ezer kmt kivánok!!
nemfogok jogdijat kérni,ha ez a kis szófosásom bekerül a csináld magad topicba is!!
))