vvt-i oil consuption bulletin
Amúgy, a helyi Toyota szervizben legutóbbi olajcserémnél azt mondta a szervizes, hogy ők ugyan fűzött blokkot egy autóban sem cseréltek, de volt erről a témáról egy továbbképzés Budapesten, ahol annyit mondtak, hogy a hiba (olajfogyasztás) oka az előszériás vvt-i -knél a hengerfal durva hónolása volt. Ez okozta a gyűrűk és az olaj túlhevülését és ezért kellett visszaküldeni a gyárba ezeket a motorokat (majd a megfelelő kezelés után azokat fűzött blokként újra beépítették a gyári garanciában az új alkatrészek társaságában..
És ez a leírás hol elérhető? Múltkor kb 3x kérdeztem itt ezt a témát, azt se mondta senki, húzzam meg a f.xom
Amúgy itt azt írja, a dugattyúgyűrűn is változtattak, mert a régi túl vékony volt, a kis súrlódás miatit kicsi felfelkvő felület miatt(úgy rémlik, az ecotec motorknál is ez volt a gond), az új gyűrű vastagabb, és nagyobb feszítésű, nagyobb erővel, nagyobb felületen fekszik fel a hengerfalra.
Jó lenne akkor erről egy leírás a csináld magad részhez, képekkel esetleg, hogy néz ki az új gyűrű, dugattyú.