Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5131182 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15105 Dátum: 2012.10.29 07:33:59 »
Hát ez nem adott sok új információt, kb. Ugyanez le van írva a Toyota hibajavítási útmutatómában.

Milyen hibajavítási útmutató? Egyébként ennél több info nincs, mondjuk nekem az új, hogy csak 2005ben változtattak..
Te hogy állsz vele?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15106 Dátum: 2012.10.29 08:49:11 »
Milyen hibajavítási útmutató? Egyébként ennél több info nincs, mondjuk nekem az új, hogy csak 2005ben változtattak..
Te hogy állsz vele?
Azzal a 2005 dátummal találkoztam már 1x az auris/corolla topicban!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15107 Dátum: 2012.10.29 09:01:11 »
Milyen hibajavítási útmutató?
vvt-i oil consuption bulletin

Amúgy, a helyi Toyota szervizben legutóbbi olajcserémnél azt mondta a szervizes, hogy ők ugyan fűzött blokkot egy autóban sem cseréltek, de volt erről a témáról egy továbbképzés Budapesten, ahol annyit mondtak, hogy a hiba (olajfogyasztás) oka az előszériás vvt-i -knél a hengerfal durva hónolása volt. Ez okozta a gyűrűk és az olaj túlhevülését és ezért kellett visszaküldeni a gyárba ezeket a motorokat (majd a megfelelő kezelés után azokat fűzött blokként újra beépítették a gyári garanciában az új alkatrészek társaságában..
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15108 Dátum: 2012.10.29 09:06:06 »
Nekem 2005-ös a kocsim, akkor nyugodt lehetek?  :D

Amúgy milyen LM olajat ajánlotok bele? Mert a honlapon szintetikus technológiával készültet ajánlanak, de van a LM-nak teljes szintetikus is. Nem tudom mi a különbség.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15109 Dátum: 2012.10.29 09:06:31 »
A Te TS-edet nem érintette soha ez a probléma.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15110 Dátum: 2012.10.29 09:47:04 »
vvt-i oil consuption bulletin

Amúgy, a helyi Toyota szervizben legutóbbi olajcserémnél azt mondta a szervizes, hogy ők ugyan fűzött blokkot egy autóban sem cseréltek, de volt erről a témáról egy továbbképzés Budapesten, ahol annyit mondtak, hogy a hiba (olajfogyasztás) oka az előszériás vvt-i -knél a hengerfal durva hónolása volt. Ez okozta a gyűrűk és az olaj túlhevülését és ezért kellett visszaküldeni a gyárba ezeket a motorokat (majd a megfelelő kezelés után azokat fűzött blokként újra beépítették a gyári garanciában az új alkatrészek társaságában..

És ez a leírás hol elérhető? Múltkor kb 3x kérdeztem itt ezt a témát, azt se mondta senki, húzzam meg a f.xom :D
Amúgy itt azt írja, a dugattyúgyűrűn is változtattak, mert a régi túl vékony volt, a kis súrlódás miatit kicsi felfelkvő felület miatt(úgy rémlik, az ecotec motorknál is ez volt a gond), az új gyűrű vastagabb, és nagyobb feszítésű, nagyobb erővel, nagyobb felületen fekszik fel a hengerfalra.
Jó lenne akkor erről egy leírás a csináld magad részhez, képekkel esetleg, hogy néz ki az új gyűrű, dugattyú.
 

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15111 Dátum: 2012.10.29 09:49:24 »
Ja meg ugye, ha csak 2005ben változttattak, akkor értelmetlen az "előszériás vvti" kifejezés.. Akkor ez majdnem a teljes E12 szériát érinti, meg az Ave 2esek első felét is. Én úgy hittem, hogy már 2004ben a faceliftnél megoldották ezt.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15112 Dátum: 2012.10.29 14:58:25 »
És ez a leírás hol elérhető? Múltkor kb 3x kérdeztem itt ezt a témát, azt se mondta senki, húzzam meg a f.xom :D
Ebben a topicban likeltem már. ;) 2012-09-25, 21:53:08 -  #14863.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15113 Dátum: 2012.10.29 15:20:36 »
Ebben a topicban likeltem már. ;) 2012-09-25, 21:53:08 -  #14863.

Ja ezt olvastam tegnap, de ez csak a blokkcserét részletezi, már bocs  ;) Semmit nem ír a dugattyúkról és a gyűrűkről.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15114 Dátum: 2012.10.29 15:25:27 »
Szerintem amit Celicáss ír az pont erről szól. ;)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15115 Dátum: 2012.10.29 15:43:36 »
Szerintem amit Celicáss ír az pont erről szól. ;)

De az egy másik link  ;) De a gyűrűről ő sem írt :)
tehát ilyen részletes, egy cikkben összefoglalt leírást még nem láttam sehol. Csak amit betettem.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15116 Dátum: 2012.10.29 15:52:53 »
vvt-i oil consuption bulletin

Amúgy, a helyi Toyota szervizben legutóbbi olajcserémnél azt mondta a szervizes, hogy ők ugyan fűzött blokkot egy autóban sem cseréltek, de volt erről a témáról egy továbbképzés Budapesten, ahol annyit mondtak, hogy a hiba (olajfogyasztás) oka az előszériás vvt-i -knél a hengerfal durva hónolása volt. Ez okozta a gyűrűk és az olaj túlhevülését és ezért kellett visszaküldeni a gyárba ezeket a motorokat (majd a megfelelő kezelés után azokat fűzött blokként újra beépítették a gyári garanciában az új alkatrészek társaságában..

Ez már a sokadik verzió :) Azt gondolom, a gyár sem tudja pontosan, mitől lehet, ezért tutira mentek, és több ponton változtattak. Amúgy olajhűtőt tettek a javított vvti-kre? Vagy csak a termosztátot cserélték le kisebb hőfokúra.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15117 Dátum: 2012.10.29 17:09:16 »
Ööö, én úgy tudom egyik sem. Más anyagú gyűrűk, a dugattyúkon több és nagyobb lyuk és 3.7 helyett 4.3 liter olaj. Ennyi a difi.
         

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15118 Dátum: 2012.10.29 18:39:19 »
Ööö, én úgy tudom egyik sem. Más anyagú gyűrűk, a dugattyúkon több és nagyobb lyuk és 3.7 helyett 4.3 liter olaj. Ennyi a difi.

Több olaj,jobb hűtés?!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15119 Dátum: 2012.10.29 18:54:34 »
Ööö, én úgy tudom egyik sem. Más anyagú gyűrűk, a dugattyúkon több és nagyobb lyuk és 3.7 helyett 4.3 liter olaj. Ennyi a difi.

Még régebben olvastam valahol, hogy a 4AFEn tán volt olajhűtő, és ezt a vvti-nél elhagyták, és emiatt is volt a gond. Ebből kiindulva logikusnak tűnne, hogy a vvti-kre is tegyenek olajhűtőt. Pláne, hogy ténylegesen a magas olajhőmérséklet volt a gond. Termosztátcseréről pedig az általam linkelt hsz ír, hogy a javított blokkokban termosztátot is cseréltek, a kisebb motorhőfok miatt(nem tudom ez igaz e, de el tudom képzelni).
a dugattyúgyűrűknél pedig a hangsúly a kialakításon van, a régi vékonyabb, kisebb felületen érintkezik a hengerfallal, az új szélesebb.
Pl erről is jó lenne egy kép, a régi és az új hogy néz ki.