Az viszont előfordulhat sajna, hogy ebben a korban az 5W-t már nagyon inni fogja. Ne feledjétek, az 4E-FE idejében (1992-1996) nem nagyon volt még 5W olaj, a viszkozitása olyan kicsi, hogy simán lenyeli. A gyári könyv is emlékeim szerint 10W-t említ az új motorra...
Nem, ez semmi problémát nem jelent, hacsak nem nagyon kopott a motor (de még olyankor is inkább a melegoldali viszkozitást célszerű növelni).
Ez egy súlyos (és káros) tévhit, hogy olajfogyasztás ellen a hidegoldali viszkozitás növelésével kell védekezni
![excl :excl:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/excl.gif)
Én a
Starletben (!) -aminek a motorja 60-as évek végi konstrukció, és mikor megvettem, 118 ezer km volt benne- is 5 W olajat használtam - egész pontosan 5 W-40-est. SEMMIT nem fogyasztott belőle. '96-os Carinánkban is mindig 5 W-40 volt/van, az sem evett/eszik belőle semmit. '91-es, 180 ezret futott Volvo 440-es nem fogyasztotta a 0 (!) W-40-est. És még hosszan lehetne sorolni...
Egy egészséges 4E-FE motorba bátran mehet az 5 W, sőt, ilyen dukál bele. Ha nagyon spórolós az ember, akkor esetleg 10 W. Annál is "sűrűbbet" nem szabad (a mi éghajlatunkon) bele tenni, mert megbosszulja, kopik tőle, elkezdi majd fogyasztani, és akkor aztán már tehetsz bele bármit, túl késő lesz.