Azért az eléggé meglepő lenne, ha pont egy olajcsere után lépne fel egy olyan hibajelenség, amelynek a legegyszerűbb magyarázata a rossz minőségű motorolaj, de nem erről lenne szó, majd egy ismételt (ráadásul szar 10W-40-es GM olajos) cserét követően megszűnne a hibajelenség.
Még egyszer megismételném: tavaly ilyenkor totál szét volt szedve a motor, a gyűrűket is helyrerakták, belülről ki lett pucolva és természetesen a hengerfej is megfelelően le lett síkolva. Vannak róla fotóim. Tehát hiába 12 éves a kocsi és benne a motor, ebből a szempontból gyakorlatilag új. Nincs tele trutyival. Tavaly Mobil 1 ESP Formula 5W-30 került bele - rosszul emlékeztem, hogy 5W-40 -, ami a mostaninál semmiképpen sem "sűrűbb". Szerintem egyértelmű, hogy vagy az olaj, vagy a szűrő, volt a hibás (az olajból van még fél literem, szívesen odaadom vizsgálódni), márcsak azért is, mert az újabb cserét követően (eddig) nem volt újabb piros lámpa.