Egyébként megértem az öreg motorosokat, hogy nehéz mindig újratárgyalni a lerágott csontokat. Nyílván sokan (újoncok, köztük én is) próbáljuk az optimálisat megtalálni. Viszont amikor már túldimenzionálás van az szerintem is felesleges, ez a motorolaj téma is kezd ilyen lenni itt. Megnéztem egy direkt erre a célra készülő szoftverben (motor olaj összehasonlító progi, egy BME-s gépészmérnök srác készítette, igen érthet a témához), hogy mi a különbség pl. a castrol-selenia-eneos 10w40 között viselkedésügyileg (viszkozitás hideg és üzemihőmérsékleten grafikonokkal) és az eredmény: SZINTE SEMMI!!!! Ebből is az jön le, hogy igazából bármelyik neves olajgyártó cég olaja ugyanolyan jó, legyen az Eneos vagy Castrol Mobil1. Ami számíthat az az ár és eredetiség.
A gyakorlatban mégis az derül ki, hogy bizonyos motorok bizonyos olajakat "szeretnek", másokat kevésbé. Egy dolog a viszkozitás; abban valóban nem nagyon lehet eltérés két, azonos minősítésű, azonos teljesítményszintű, de eltérő márkájú olaj között. Viszont abban pl. már inkább, hogy hogy reagálnak a kémiai igénybevételre, milyen gyorsan öregszenek el, stb.
Ezzel együtt, abban igazat adok neked, hogy aki annyit megtesz, hogy márkás olajat önt az autójába, már alapvetően helyesen jár el.