Vagy csak valami tömítés vagy szelepszárszimering állapota elkezdett romlani és egyszerűen jobban fogy a végére.... nem füstöl egy kicsit sem? Nagy gáznál lenne érdemes megkérni valakit, hogy lát-e füstöt (ezt te nem fogod belülről és terhelés alatt érdemes). Nem könnyezik sehol? Úgy értem, kizárható, hogy valahol folyik? Szerintem ilyen korú autónál első sorban nem az olajban kell keresni a hibát és nem is az olaj váltás lesz a megoldás, persze lehet, hogy a te esetedben minden hibátlanul működik. Én lefeküdnék mellé és jobb kar kinyújtva megtapiznám a blokk alját, hogy van e valami olajnyom, ha nincs akkor pedig a füstöt keresném... ha ezek mind rendben, akkor esnék neki olajat váltani.
A főtengely szimering "izzad". De csak kicsit, mert tenyérnyi az olajosodás rajta, és nem dzsuvás az egész blokk. Ott nincs fél deci olaj sem, az már rendesen szétterül és bekenné az egész blokkot. A kipufogóm belülről sötétszürke, ujjal benyúlva lehet füstöt kitörölni, de csak vékonyan füstös, nem koromfekete, látszik a fém belső "huzagolása". Azért biztosan a kipufogón távozik az olaj, és 1,1 liter talán nem is vészes. Csak ez a hirtelen megindult fogyást nem tudom mire vélni. Most kap új olajat meglátom mit produkál. Amúgy motul van benne mint a Cimbijében. Nem tudom egyébként melyik olaj érzékeny vagy nem érzéken a használattól történő vékonyodásra.