Palaczk: a vvt-i olajkajálás miatt vagyunk extra érzékenyek a 10W40-es olajra.
Ööö, nem tudtam, hogy időközben bizonyítást nyert, hogy ez okozza ...
Viszont rémlik olyan, hogy valakinek az Avensisébe végig 5 W-30-at töltöttek, vigyáztak is rá, 100 ezer alatt is futott, és mégis ette az olajat.
---------------------------
NE ÉRTSETEK FÉLRE ! Én nem azt mondom, hogy nem az 5 W-30 a legjobb ezekbe a motorokba. Az a legjobb, ez nem is kérdéses. De ez, hogy valaki ne vegyen meg egy ilyen autót amiatt, mert 10 W-40 ment bele... Na... Hát ennyire azért ne legyünk buták
Csak dióhéjban a hibáról, hogy érthetőbb legyek: Arról van szó, hogy a dugók kialakítása tévesnek bizonyult. Az olaj visszafolyására szolgáló két kis furat számszerint is kevés, és a furat átmérője is túl szűk, ami megnehezítette az olaj megfelelő visszafolyását. Ami ott maradt, az vagy lerakódott a dogó falára, és ráégett, vagy az égéstérben maradva részben elégve távozott a motorból, a maradék, viszont ráégett a dugattyút tetejére, illetve az így lecsökkent kenés eredményeként a kívánatosnál gyengébb minőségű gyűrűk is részben megolvadtak, képtelenek voltak a továbbiakban lehúzni az olajat a hengerfalról. Minél tovább használták az autót a nem megfelelő sűrű olajjal, annál inkább fokozódott a hiba mértéke, annál nagyobb mennyiségben ette a motor az olajat.
Nincs bizonyítva, de mindenképpen kézenfekvő FELTÉTELEZÉS, hogy ezt az "érzékenységet" a hígabb olajok kezdetektől fogva történő használatával nagyrészt el lehetett volna kerülni. Ezt bizonyítják azok a motorok, amiket - ahogy írtam is - elejétől kezdve a hígabb 5W-30-as olajakkal használtak. Persze, elképzelhető, hogy 200.000km elteltével így is jelentkezne némi minimális olajfogyás, de az, hogy 60.000km-nél már 1L/1000-2000km mértékű volt több esetben a fogyás, az semmiképpen nem nevezhető üzemszerűnek.
Én még mindig szerencsésnek mondhatom magam, hogy nem olyan a motorom, amit azonnal szét kellene szedni és dugó- illetve gyűrű- és szimeringcserének kellene alávetnem. De 1-2 éven belül nálam is valószínű, hogy meg kell, hogy lépjem.
Ha még az eddig nálam eltöltött 3 éve alatt is végig 10W-s olajjal használnám a kocsit, kb most lenne ez a komoly anyagi vonzatú dolog aktuális... Na, az 5W-s olajak használatával ezt akarom minél inkább kitolni időben.
Oké, hogy ezek nagy része a "mi lett volna, ha..." feltételezéseken alapul, de mivel nagyon drága javításról van szó, talán célszerűbb, ha más kárából tanulok, szerintem...
--------------------------
Nem értem félre, de nem butaság egy 10W-vel használt facelift előtt Corolla vételének "nemtámogatása", hiszen a következő tulajdonos
felesleges kockázatot vállal a vétellel ahelyett, hogy ellenőrizhetően jobb olajjal szervizelt vvt-i motoros autót választana... Ezért nem ajánlom a szóban forgó autó vételét.