Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140623 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12120 Dátum: 2011.08.20 07:16:45 »
Én nem szívesen választanék Castrolt, pláne ezt a típust - pont az általad is említett hamisítvány-veszély miatt. Nagyon sokfelől hallottam, hogy pont a Castrol Magnatec-el voltak/vannak ilyen típusú gondok. Mobilt előbb vennék helyette, hogy egy konkrét példát is mondjak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12121 Dátum: 2011.08.20 08:31:53 »
Én nem szívesen választanék Castrolt, pláne ezt a típust - pont az általad is említett hamisítvány-veszély miatt. Nagyon sokfelől hallottam, hogy pont a Castrol Magnatec-el voltak/vannak ilyen típusú gondok. Mobilt előbb vennék helyette, hogy egy konkrét példát is mondjak.
Erre voltam kíváncsi...de mivel még mindig információgyűjtési fázisban vagyok, kérdezek (persze nem csak Tőled), és még mindig vacilálok (5w40-5w30):
Vajon mennyire helyes az, hogy autópályán ha megy az ember, inkább 5w40 olajat használjon? Azért, mert megyek ugyan pályán, de egy szezonban mondjuk négyszer Tolna-Bp távon M6-oson, max. 140-nel  ::). Egy út felfelé valamivel több, mint egy óra. 5w30 ezt mennyire tolerálja, van ilyen információ?
Azért tolom ezt az 5w30-at, mert bár sokat futott a motor, de hidegen hígabb az 5w40-nél, jobban ken, úgy gondolom (a fórumos leírások/linkek alapján, tehát néztem őket). Üzemi hőmérsékleten meg hajszálnyi a különbség. Nekem meg télen is majdnem szabadban figyel a gép.
Sokan használják itt a Mobil ESP 5w30-at, de van esetleg tapasztalat a Mobil Super 3000 XE 5w30-ról?  Egy kis infó róla. Tech details fülnél is érdemes nézelődni :yes:
Természetesen ez csak akkor kerülne bele, ha már a motor (közelítőleg) oké.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.20 08:35:30 írta vd1234 »

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12122 Dátum: 2011.08.20 11:58:44 »
Ilyen elvárások mellett, szerintem megfeledkeztél a 0W40 es olajokról.
Az elvárásaidhoz ebben találhatod meg a kompromisszumokat.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12123 Dátum: 2011.08.20 13:49:11 »
Én nem nagyon nézelődnék másfele 5W-40 kell abba a Carina E-be. :hug:

Amennyiben télen sokat használod rövid távon, sok hidegnindítással, akkor érdemes elgondolkozni esetleg 0W-40-en.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12124 Dátum: 2011.08.20 18:23:27 »
Köszönöm a javaslatokat!
Az előzőekben már felsorolt szempontok mellett esik ki a 0w.... olajcsoport, amennyire csak lehet, olyan ritkán használom a kocsit, télen is általában max. heti 3 alkalommal, de mivel csillaggarázs van, ezért rágódok 5w30-5w40 között. Ha nem enné a motor az olajat, vagy ha tudnám, hogy javítás után nem fogja, kapna jobb és drágább olajat, de mivel utántöltögetni is kell majd talán, azért keresek kompromisszumos megoldást (és akkor sem kap botond, vipkár, hunoil stb. olajakat). Most a kérdés továbbra is az, hogy a már leírt autópályahasználat mellett mehet bele az a Mobil Super 3000 XE 5w30? Vagy inkább Mobil Super 3000 X1 5W-40 ? Az adatlapok alapján elgondolkodtató a dolog (az adatok 5w30    5w40 sorrendben, kerekítve):
Viszkozitás 40 fokon:    68     83       cSt
Viszkozitás 100 fokon:   12    14        cSt
Lobbanáspont:             230    220     Celsius fok

A mostani Q8-é pedig:  86, 14, 202, de ez elég jól fogy, és nemcsak nálam  :no:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12125 Dátum: 2011.08.20 18:33:43 »
Ennek alapján az 5 W-30-as sajnos csak még jobban fogyna. Én igazából a motor rendbetételéig nem is látom indokoltnak az olajtípus-változtatást. Ha mégis, akkor mindenképp az 5 W-40-est választanám a kettő közül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12126 Dátum: 2011.08.20 21:14:16 »
Ennek alapján az 5 W-30-as sajnos csak még jobban fogyna. Én igazából a motor rendbetételéig nem is látom indokoltnak az olajtípus-változtatást. Ha mégis, akkor mindenképp az 5 W-40-est választanám a kettő közül.
Igen, jobban fogyna, és ahogy mondtam is,  csak a motor javítása után cserélnék olajat. Arra az esetre vonatkozik az egész kérdésssorozat. Szóval:
A kérdés továbbra is az, hogy a már leírt autópályahasználat mellett mehet bele az a Mobil Super 3000 XE 5w30 (én ennek örülnék, ha lehetne) ? Vagy inkább Mobil Super 3000 X1 5W-40 ? :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.20 21:16:41 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12127 Dátum: 2011.08.20 21:55:10 »
Hát... Frissen felújított motorba biztos okés az 5 W-30 is. De én, ha az én autóm lenne, abba is 40-est tennék inkább.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12128 Dátum: 2011.08.21 10:58:41 »
Mi az igazság mennyi időnként, km-enként érdemes cseréltetni? De most a frankóra vagyok kiváncsi nem arra ami a szerelőknek meg az olajosoknak az érdekük :) Ha lehet választani mit érdemes beletetetni? Szempont hogy csak pár naponta megyek 10-20km-t városba vagy itt fixen megvan melyik motorhoz mi a jó és nem a használati szokások döntenek?
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12129 Dátum: 2011.08.21 11:30:21 »
Ha betartod a gyári előírást (csere évente vagy 15 ezer km-enként, amelyik előbb teljesül), már biztosan nem csinálsz semmit rosszul. Létezik ennél még jobb megoldás is, de már ez is bőven elég jó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12130 Dátum: 2011.08.21 11:34:39 »
üdv

Megvan adva gyárilag, milyen olaj kell a motorba, de befolyásoló tényező a motor állapota /kopottság/ és a használati stilus is.
Ha úgy vesszük közös az érdeked a szerelővel.
A szerelő javit, karbantart, ebből él meg, az autód jó marad és esetleg az olcsóbb időszakos karbantartásra költesz, mint a drága nemvárt javitásokra.
A kereskedő...., hát azoknak meg nem kell hinni, hanem vásárlás előtt utánajárni és kész tényekkel, kivánságokkal szembesíteni őket, 10-ből 8 csak elad, de nem ért hozzá! :nonono:

Nyilván ha 15E km-t teszel meg városban, hamarabb használodik az olaj érdemes kicsit röviditeni az intervallumot, ha egy éven belül több lenne, mint 15E, pl 10-12E-re, vagy 10 hónapra.
De ha benn van egy évig egy jó minőségű olaj és nincs extrémen használva, akkor elmehet 15E / évig.
10W-40 az olcsóbb variáció a kocsidba
5w-30 a drágább (valamivel jobb hidegindításkor)
A castrolt kerülném a hamisitása miatt.
Mobil 1 jó lenne!
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.21 11:37:24 írta kamikaze555 »

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12131 Dátum: 2011.08.21 11:47:21 »
Ennek alapján az 5 W-30-as sajnos csak még jobban fogyna. Én igazából a motor rendbetételéig nem is látom indokoltnak az olajtípus-változtatást. Ha mégis, akkor mindenképp az 5 W-40-est választanám a kettő közül.
Igen, jobban fogyna, és ahogy mondtam is,  csak a motor javítása után cserélnék olajat. Arra az esetre vonatkozik az egész kérdésssorozat. Szóval:
A kérdés továbbra is az, hogy a már leírt autópályahasználat mellett mehet bele az a Mobil Super 3000 XE 5w30 (én ennek örülnék, ha lehetne) ? Vagy inkább Mobil Super 3000 X1 5W-40 ? :flowers:
Én múl nyáron mikor megvettem az e12-őt hanyag előző gazdája miatt mondom lecserélem egyből az olajat (Mobil Super 3000 X1 5W-40) h átmossa a rendszert és utána megkapja a végleges 5w30 as olaját ...
szerintem nem rossz olaj nekem halkab volt tőle a kocsi igaz csak 3000km-t tettem vele hogy jól átmossa de én teljesen meg voltam vele elégedve halk volt tőle.... én a te kocsidba 5w40-et raknék nem kell parázni felér az a kritikus pontokra télen is...0w- szerintem erős(vagyis híg) lenne egy régebbi konstrukcóju motorhoz sztem kegyetlenűl zabálná és esetle még a katalizátorodat is megenné...0w- olajat még az sem biztos hogy beletenném a vvt-i -mbe igaz nem fogyaszt olajat(5w30)...egyébként még az ára miatt ajánlanám az Eneos 5w40... én most ebből használom az 5w30-at lehet nem jelent semmit de az esp formula ennyi futás után mint az eneosom sokkal retkesebb volt az eneos beállt szép barnásra... és csak 6000ft...
'03 Corolla E12 4zz-fe

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12132 Dátum: 2011.08.21 12:06:54 »
Köszi a tippeket, megmondom őszintén én most 1.5 évente cseréltetem mert nagyon keveset megyek vele kb évi 5e vagy még annyi se.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12133 Dátum: 2011.08.21 14:12:21 »
Szerintem ezzel még semmi gond.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12134 Dátum: 2011.08.21 14:47:42 »
Hát... Frissen felújított motorba biztos okés az 5 W-30 is. De én, ha az én autóm lenne, abba is 40-est tennék inkább.
Hát ja, ahogy írtátok páran, amikor kiadták, nem is álmodtak még ilyen olajakról ezek az autók  ;)

Én múl nyáron mikor megvettem az e12-őt hanyag előző gazdája miatt mondom lecserélem egyből az olajat (Mobil Super 3000 X1 5W-40) h átmossa a rendszert és utána megkapja a végleges 5w30 as olaját ...
szerintem nem rossz olaj nekem halkab volt tőle a kocsi igaz csak 3000km-t tettem vele hogy jól átmossa de én teljesen meg voltam vele elégedve halk volt tőle.... én a te kocsidba 5w40-et raknék nem kell parázni felér az a kritikus pontokra télen is...0w- szerintem erős(vagyis híg) lenne egy régebbi konstrukcóju motorhoz sztem kegyetlenűl zabálná és esetle még a katalizátorodat is megenné...0w- olajat még az sem biztos hogy beletenném a vvt-i -mbe igaz nem fogyaszt olajat(5w30)...egyébként még az ára miatt ajánlanám az Eneos 5w40... én most ebből használom az 5w30-at lehet nem jelent semmit de az esp formula ennyi futás után mint az eneosom sokkal retkesebb volt az eneos beállt szép barnásra... és csak 6000ft...

Biztos, hogy nem rossz olaj ez. Télen is használtad? 0w tényleg felesleges bele szerintem is, mondjuk a katalizátorom eléggé tropa már az eddigi kórtörténet miatt. Ha nem fogja enni, akkor majd valami bontott katalizátor áthegesztve megoldás lesz szerintem (ahogy néztem, most is az van rajta). Az az érdekes, hogy ahol szoktam venni az olajat mostanában, 6300 Ft-ért adja ezt a Mobil Super 3000 X1 5W-40 4literes változatot; ennyiért még sehol sem láttam, inkább pár ezerrel többért (nem az 5 literest!). Van valami cucc rajta, amit figyelni kell, hogy eredeti-e?