Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5135930 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12060 Dátum: 2011.08.13 09:10:59 »
Itt mindenki ESP-vel megy?! :D
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12061 Dátum: 2011.08.13 09:40:35 »
A mai nap folyamán vásároltam egy szerelő ajánlására Focus Titan TuperSyn 5w-40-es olajat a Corimba mert jön a 105-ös csere. :cool2:
Legközelebb - és utána - maradj az 5W30-nál...
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12062 Dátum: 2011.08.13 09:44:33 »
Helló Emberek,

Arról volt szó itt korábban, hogy kb 2003.07. hótól forgalmazott corollák motorja már a módosított változat, amelyek nem eszik az olajat. Találkozott valaki olyan Corollávál, ami ezután lett forgalomba helyezve, és mégis eszi az olajat?

Illetve, miből lehet megkülönböztetni, hogy melyik blokk már a módosított? (Tudom a nívópálca más) Valaki tudna az új nívó pálcáról képet feltenni, illetve elmagyarázni, hogy mi a különbség?
Anno barna.czukor írta le szépen valahol, hogy pontosan milyen módosítás lett a nívópálcán (szerk: az eredeti pötty fölé egy centivel került egy zöld pötty is), viszont ez csak akkor él, ha olajevős volt a blokk és cserélték, sztem a későbbi, nem olajevős blokkoknál nincs más jelzés, egyszerűen csak több olaj kell bele (3.7 liter helyett 4.3). Egyébként 2003 szeptembertől jöttek a módosított blokkok, nem júliustól.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12063 Dátum: 2011.08.13 12:16:33 »
dublin, hagyd rájuk, szíved joga akkor cserélni, amikor jónak látod. Amúgy én sem húzom 15000-ig, az ilyen fajta környezetvédelem, meg bocs, de hidegen hagy. Nem miattam fognak az esőerdők tovább pusztulni... Ha pénztárcád engedi cseréld sűrűbben. Pont.
De mire jó ez? A 15 ezer is tök kevés, nézzétek már meg a legtöbb más gyártó intervallumait.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12064 Dátum: 2011.08.13 12:42:36 »
Helló Emberek,

Arról volt szó itt korábban, hogy kb 2003.07. hótól forgalmazott corollák motorja már a módosított változat, amelyek nem eszik az olajat. Találkozott valaki olyan Corollávál, ami ezután lett forgalomba helyezve, és mégis eszi az olajat?

Illetve, miből lehet megkülönböztetni, hogy melyik blokk már a módosított? (Tudom a nívópálca más) Valaki tudna az új nívó pálcáról képet feltenni, illetve elmagyarázni, hogy mi a különbség?
Anno barna.czukor írta le szépen valahol, hogy pontosan milyen módosítás lett a nívópálcán (szerk: az eredeti pötty fölé egy centivel került egy zöld pötty is), viszont ez csak akkor él, ha olajevős volt a blokk és cserélték, sztem a későbbi, nem olajevős blokkoknál nincs más jelzés, egyszerűen csak több olaj kell bele (3.7 liter helyett 4.3). Egyébként 2003 szeptembertől jöttek a módosított blokkok, nem júliustól.
akkor az enyém még a szarabb fajta...visszahívása nem volt szóval nem csináltak semmit vele :S a toyodiy 2003/7 ír..most kezdjek el félni? nem tud valaki alvázszám dekódolót ami pontosan megmondja h mikori a kocsi?
'03 Corolla E12 4zz-fe

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12065 Dátum: 2011.08.13 12:54:05 »
Ne félj, használj 5W30-as olajat, cseréld időben, kb ennyi a titok. Ettől többet nem tudsz tenni a motorért sztem.  :no:
         

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12066 Dátum: 2011.08.13 13:08:18 »
Kedve dublin az egyém 2003.09 havis és semmi jele olajfogyasztásnak pedig 111.000km van benne a nívópálcán sincs semmmilyen jelzés valamint 3.7 l olaj jár bele.
Állítólag az új blokkosba is azért kell 4.3 l olaj mert rövidebb a nívópálca.
Véleményem szerint ha az elejétól ( új korától) 5W30 as olajat kapott a kocsi és te is betartod azt amit kleingy írt és eddig nem ette a kocsid az olajat nem lessz baj.
Illetve mivel hogy ez az olajfogyasztás elvileg az olajlehúzó gyűrű furatainak alulméretezése miatt kelettkezet így én minden olajacserénél használok blokoblítő adalékot amivel kb.15 percig kell járatni a kocsit így kimossa a koxot a gyűrűk közül illetve a hengerfarról stb.

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12067 Dátum: 2011.08.13 14:56:14 »
Kedve dublin az egyém 2003.09 havis és semmi jele olajfogyasztásnak pedig 111.000km van benne a nívópálcán sincs semmmilyen jelzés valamint 3.7 l olaj jár bele.
Állítólag az új blokkosba is azért kell 4.3 l olaj mert rövidebb a nívópálca.
Véleményem szerint ha az elejétól ( új korától) 5W30 as olajat kapott a kocsi és te is betartod azt amit kleingy írt és eddig nem ette a kocsid az olajat nem lessz baj.
Illetve mivel hogy ez az olajfogyasztás elvileg az olajlehúzó gyűrű furatainak alulméretezése miatt kelettkezet így én minden olajacserénél használok blokoblítő adalékot amivel kb.15 percig kell járatni a kocsit így kimossa a koxot a gyűrűk közül illetve a hengerfarról stb.
Nekem most pl ez is megerősít abban hogy korábbi vvt-i nél korábban cseréljek olajat :) eddig nulla(nem mérhető az olajfogyi ha meg elkezdi lecserélem a kocsit)...
'03 Corolla E12 4zz-fe

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12068 Dátum: 2011.08.13 17:40:24 »
Kedve dublin az egyém 2003.09 havis és semmi jele olajfogyasztásnak pedig 111.000km van benne a nívópálcán sincs semmmilyen jelzés valamint 3.7 l olaj jár bele.
Állítólag az új blokkosba is azért kell 4.3 l olaj mert rövidebb a nívópálca.
Véleményem szerint ha az elejétól ( új korától) 5W30 as olajat kapott a kocsi és te is betartod azt amit kleingy írt és eddig nem ette a kocsid az olajat nem lessz baj.
Illetve mivel hogy ez az olajfogyasztás elvileg az olajlehúzó gyűrű furatainak alulméretezése miatt kelettkezet így én minden olajacserénél használok blokoblítő adalékot amivel kb.15 percig kell járatni a kocsit így kimossa a koxot a gyűrűk közül illetve a hengerfarról stb.
Nekem most pl ez is megerősít abban hogy korábbi vvt-i nél korábban cseréljek olajat :) eddig nulla(nem mérhető az olajfogyi ha meg elkezdi lecserélem a kocsit)...
Igen vagy lecserélem vagy megcsináltatom am otort és van egy "0 km" motorom ami mellesleg egy toyota.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12069 Dátum: 2011.08.13 20:54:35 »
dublin, hagyd rájuk, szíved joga akkor cserélni, amikor jónak látod. Amúgy én sem húzom 15000-ig, az ilyen fajta környezetvédelem, meg bocs, de hidegen hagy. Nem miattam fognak az esőerdők tovább pusztulni... Ha pénztárcád engedi cseréld sűrűbben. Pont.
De mire jó ez? A 15 ezer is tök kevés, nézzétek már meg a legtöbb más gyártó intervallumait.

Kedves Mester, nemár, hogy kevés a 15E....   Ne dőljünk már be a 30E km-es marketing olajcserepeeriódnak. Hacsak nem akarjuk a motort olyan 180-250E körül kidobni a kukába a kocsival együtt.

Én most fogok átérni a 10E-s olajcserére a dCi-be, elértük a 215E km-t.  Idáig 15E-ként dukált a csere, a könyvében meg ugye ott a 30E periód. [rohog] [rohog]  Az előző gazdija is 15E-ként cserélte.  Mert megérdemli. 

Az viszont igaz, hogy ez diesel és turbós, vagyis a motorolajkérdés sokkal-sokkal érzékenyebb téma, mint egy szívó benzinesnél.

DE: az Octávoknál is 30E km-es periód van, a flottásokat így is szervizelik, de a saját tulajdonúakat visszük be 15E km-ként. Vajon miért is?  :surrender:
Pedig mind a két fajtát ugyanúgy használják és ugyanolyan motorizáltságú autók.

Na flottás autót is csak akkor vennék, ha ismerem a kórelőzményeit.  :szemez: ;)

Egyszóval: nálam a 30E km-es olajcsere-periódus marketingfogás. Egyelőre.  Nyilván megy előre a technika és az olajipar is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12070 Dátum: 2011.08.13 20:57:09 »
Szerintem is sok még a 15 ezret is megvárni 10 ezernél csere.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12071 Dátum: 2011.08.13 20:57:31 »
Corsánál ugyanez volt (már tuti írtam párszor). Utólag vissza is vették a 30 ezres periódust 15-re. Szerencsére "csak" huszonvalamennyi-ezret ment szegény autó egy olajjal... :wacko:
         

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12072 Dátum: 2011.08.13 21:00:31 »
Höhh, ez a baj, hogy a környezetrombolók közül mindenki ezt mondja: nem Én miattam fog...... :ph34r:
Én legalább nem vagyok álszent (anélkül, hogy bárkit meg akarnék sérteni ezzel...)
Kérdés mit csinálsz a használt olajjal... mert ha szakszerűen hulladékkezelő/megsemmisítő útra megy, az jobb, mintha valaki 30ezrenként cseréli, és a szomszéd hátsókertjébe önti.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12073 Dátum: 2011.08.13 21:01:46 »
Még nem érem el a 10ezer km se már előtte szoktam vinni a kocsit a shell kútra ott van ilyen olajminőség ellenőrző kütyu (nem tudom mennyire pontos) és azzal ellenőrízni szoktam az olaj minőségét.De azért 10ezer előtt nem cserélem le.

TZoli

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12074 Dátum: 2011.08.13 21:02:06 »
Hozzám a flottás Octavia, Polo, PDTDI-k is 15.000km-ként járnak olajcserére, van amelyik 300.000km felett jár már...

Renault 1.9dci-nél azért is veszélyes a 30.000-res csereperiódus, mert nagyon vékony a  turbó olajvisszafolyó csöve és az szokott eldugulni a dzsuvától, ezáltal turbó kuka.