5500km-t futott Corollámban ma le akartam cseréltetni az olajat. Mayer Toyota nagyon kedvesen azt mondta, hogy nem javasolják, mert olyan gyári adalékok vannak az első olajban, amelyek elősegítik az alkatrészek bejáratását (kb. 20ezer Ft/l az ára) és garantáltan jók és szükségesek az első 15ezer km-re.
Hali!
Hát, valamit nem értek ... most kopáscsökkentő, vagy kopásnövelő adalékról beszéltek neked? Ha a gyári (kitűnő) technológia után kopásnövelő/segítő adalék kell, akkor nem értem, hogy miért ugyanakkora a szerviz-intervallum, mint később. Ha kopáscsökentő, akkor mi van a bejáratással és a gyári könyvben leírtakkal az első ezerötszázra.
Egyébként pedig érdekes, hogy eddig erről nem szólt a fáma.
Az is biztos, hogy nem kell az olajat lecserélni előbb (erről jórégen már írtam egyszer).
A Toyota bazira ad arra, hogy az autója szerviz-igénytelen, gazdaságosan üzemeltethető/szervizeltethető legyen - viszik is a pálmát a piacokon (bár a OFF Mazda ON most kicsit belepiszkált), tehát a vezérképviseletek nem véletlenül nyomják, hogy csak a szükséges és előírt - az olajcsere időközben nem az - szervizelést végezzék a márkaszervizek. Szal korrekt a Mayer, mert még egy hihető történetet is kitalál azért, hogy ne legyen olyan költséged, ami nem muszáj.
De hogy nem árt (!) neki a csere, abban teljesen biztos vagyok. Sőt!
Jellemzően a TMH-ban nemrégen még annak is utána kellett nézni, hogy milyen pontosan a betöltött gyári olaj. No, nem vót meglepi: az előírt Toyota olaj volt az.
Szia:
ÁÁ