Újabban a Mobil
1 ESP Formula csomagolásán is feltüntetik a SHC Synthese Technology feliratot. Az SHC miben más mint a HC?
Más. Utolsó olajcserénél jelezte a szerelő, hogy főtengely szimmeringes a kocsim motorja, ráhagytam, mondom neki, tudom a szokásos, már így vettem
. Valóban akkor úgy is nézett ki, hogy valami rászáradt olaj maradvány volt ott alul, de nem csöpögött, a másik szerelő mondta is hogy így kell hagyni, ő akkor se nyúlna hozzá ha az ő kocsija lenne. Így ment egy évet az örökölt 10W-40-el, aztán még egyet Magnatec 10W-40-el, ezekből nem fogyott észrevehetően. Aztán Magnatec 5W-40-es olajat kapott februárban, amit most november elején cseréltem le, mert kb 6 deci elfogyott belőle és amúgy is rossz híre volt itt a fórumban ennek az olajnak, nem akartam venni még egy litert hogy utántöltsek, inkább csere. Mint kiderült utólag, a főtengely szimmeringnél már látványosabban szivárog, szóval kb. 1 deci/1000km a veszteség. Ez egész biztos nem a Magnatec hibája, inkább az öreg tömítések + a nemigazán kímélő felhasználási mód.
(A váltó oldalon súlyosabb, de a vezérlésnél is szivárog egy kis olaj, szóval ez nekem duplán kínos.)
A szimmeringnél elszivárgó olaj mennyisége üzemmeleg motornál leginkább a fordulatszámtól vagyis méginkább az olajnyomástól függ ? Ha kevesebb a magas fordulatszámon járatás akkor azzal lehet valamelyest mérsékelni?
A főtengely szimmering csere az sejtem, hogy húzós meló, le kell bontani váltót kuplungot lendkereket, a másik oldalon meg kb. egy vezérműszíj csere munkadíja + még valamennyi munka. De ha már ott járnak akkor vezérlést is érdemes cseréltetni, na meg kuplungot a másik oldalon.
Ilyen munkát hol érdemes elvégeztetni, tudtok normális (megbízható, versenyképes áron dolgozó) szerelőt / szervízt ajánlani? (Lehetőleg Budapest környéke, de ha vidéken van olyan, amivel érdemes foglalkozni az is érdekel).