Ha általában pörgeted a motort mint az állat, legyen 5W40. Ha eszi az olajat (gyári hiba vagy szivárgás valahol), akkor meg kell oldani a hiba okát, nem pedig sűrűbb olajat tenni bele.
Főleg nem 10W40-et, mert ugye olajkajálás esetén mindig mindenki a hidegoldali viszkozitást növeli. Ami max placebonak jó, másra nem. A melegoldalit kell ilyenkor növelni, de azt is csak addig, amíg az ember össze nem gyűjti a lóvét a javíttatásra, hiszen mondjuk egy 50-es olajjal hosszabb távon kinyírhatod a motort (hacsak nem versenypályán kolbászolsz egész nap).
Egyébként - minden más esetben - 5W30. Az én régebbi típusú Corimba (nem vvt-i, hanem még 4EFE) is 5W30 megy most, de jelenleg még 0W40 van benne.
170 ezer km van benne.
Egyébként a 10W-vel többet fog enni a kocsid, nehezebben indul majd télen, valamint később kapja meg a szükséges olajfilmet, stb. indításnál. Ártani nem árt kifejezetten, de sokkal jobb lenne az 5W30. Netről olcsón lehet olajat rendelni, így az ára sem lehet kifogás.
Mielőbb cseréld le, ne várj vele 15 ezret.
A vvt-i egy finom műszer, nem való neki 10W40.