Ha általában pörgeted a motort mint az állat, legyen 5W40. Ha eszi az olajat (gyári hiba vagy szivárgás valahol), akkor meg kell oldani a hiba okát, nem pedig sűrűbb olajat tenni bele.
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Főleg nem 10W40-et, mert ugye olajkajálás esetén mindig mindenki a hidegoldali viszkozitást növeli. Ami max placebonak jó, másra nem. A melegoldalit kell ilyenkor növelni, de azt is csak addig, amíg az ember össze nem gyűjti a lóvét a javíttatásra, hiszen mondjuk egy 50-es olajjal hosszabb távon kinyírhatod a motort (hacsak nem versenypályán kolbászolsz egész nap).
Egyébként - minden más esetben - 5W30. Az én régebbi típusú Corimba (nem vvt-i, hanem még 4EFE) is 5W30 megy most, de jelenleg még 0W40 van benne.
![szemez :szemez:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/05_szemez.gif)
170 ezer km van benne.
Egyébként a 10W-vel többet fog enni a kocsid, nehezebben indul majd télen, valamint később kapja meg a szükséges olajfilmet, stb. indításnál. Ártani nem árt kifejezetten, de sokkal jobb lenne az 5W30. Netről olcsón lehet olajat rendelni, így az ára sem lehet kifogás.
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Mielőbb cseréld le, ne várj vele 15 ezret.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
A vvt-i egy finom műszer, nem való neki 10W40.