Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140682 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7500 Dátum: 2010.05.21 10:09:11 »

A héccencségit neki, én pont egy tizessel vagyok fiatalabb.  ;)
Ne is bosszants...  ::)

Na ja, én már túl vagyok a 44-en is.... Igaz, Nagycitroom?  :whistling:
Vasárnap volt a 30 éves általánosos talink... :lol:

Hogy On legyek:  Megnéztem a Dai-ban a LM MoS2 olaj szintjét, hát jóval kevesebb fogyott, mint vártam, korábban a Castrol Magnatec-et bőséggel fogyasztotta, úgy látszik az a fránya MoS2 adalék csak jó valamire... :devil:


Igaz is olajos kolllégák, van gyárilag kevert MoS2 adalékolt olaja más gyártónak is??? Ki mit tud? Ha jól emlékezem a Fuchs-nak létezik.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.21 10:11:32 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7501 Dátum: 2010.05.21 10:11:20 »
Na ja, én már túl vagyok a 44-en is.... Igaz, Nagycitroom?  :whistling:
Ne öregíts, 43  :tt2:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7502 Dátum: 2010.05.21 10:11:59 »
Na ja, én már túl vagyok a 44-en is.... Igaz, Nagycitroom?  :whistling:
Ne öregíts, 43  :tt2:
:hug: :hug: :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7503 Dátum: 2010.05.21 11:22:00 »
Vénemberek :D

(41)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7504 Dátum: 2010.05.21 11:56:29 »
Na ja, én már túl vagyok a 44-en is.... Igaz, Nagycitroom?  :whistling:
Vasárnap volt a 30 éves általánosos talink... :lol:
:offtopic:

Hogy On legyek:  Megnéztem a Dai-ban a LM MoS2 olaj szintjét, hát jóval kevesebb fogyott, mint vártam, korábban a Castrol Magnatec-et bőséggel fogyasztotta, úgy látszik az a fránya MoS2 adalék csak jó valamire... :devil:
Azért is ette a Magnatec-et, mert az Edge megjelenése óta eléggé leesett annak a minősége. Használtuk mi is sokáig ezt az olajat (5W-40) és hirtelen leromlott a minősége: az olyan kocsik is ették, amelyek azelőtt nem ettek semmi olajat sem, továbbá megfeketedett az olaj 4-5e km alatt.

A MoS2 adalék valóban jó az eddigi beszámolók alapján, különösen az olajfogyasztós autókba, mert ott csökkenti valamelyest az olajfogyasztást is. Nekem csak az a bajom velük, hogy a legtöbb ilyen olaj 10W-40-es és alacsony API szintet teljesítenek csak. Az Eneos 0W-20-asra rá van írva, hogy "Molibdenum friction reducer vagy valami hasonló, de annak sem annyira sötét a színe, mint a 10W-40-es LM-nek, így feltételezem, hogy sokkal kevesebb a MoS2 benne...

Igaz is olajos kolllégák, van gyárilag kevert MoS2 adalékolt olaja más gyártónak is??? Ki mit tud? Ha jól emlékezem a Fuchs-nak létezik.
A Fuchs olajak közül valóban van MoS2 adalékolású olaj: TITAN CFE MC 5W-40 (API CG-4/SJ), TITAN CFE MC 10W-40 (API CG-4/SJ)

De az Eneos is gyárt ilyen olajat: 0W-20, 0W-50.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7505 Dátum: 2010.05.21 13:04:57 »
OFF: Nyugdíjas Toyotások klubja!  :D [rohog] ON: Tudtommal a Q8Oils-nak, és a Castrol-nak sincs MoS2 adalékolt olaja.  :no:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7506 Dátum: 2010.05.21 16:36:01 »
Na ja, én már túl vagyok a 44-en is.... Igaz, Nagycitroom?  :whistling:
Vasárnap volt a 30 éves általánosos talink... :lol:
:offtopic:

Hogy On legyek:  Megnéztem a Dai-ban a LM MoS2 olaj szintjét, hát jóval kevesebb fogyott, mint vártam, korábban a Castrol Magnatec-et bőséggel fogyasztotta, úgy látszik az a fránya MoS2 adalék csak jó valamire... :devil:
Azért is ette a Magnatec-et, mert az Edge megjelenése óta eléggé leesett annak a minősége. Használtuk mi is sokáig ezt az olajat (5W-40) és hirtelen leromlott a minősége: az olyan kocsik is ették, amelyek azelőtt nem ettek semmi olajat sem, továbbá megfeketedett az olaj 4-5e km alatt.

A MoS2 adalék valóban jó az eddigi beszámolók alapján, különösen az olajfogyasztós autókba, mert ott csökkenti valamelyest az olajfogyasztást is. Nekem csak az a bajom velük, hogy a legtöbb ilyen olaj 10W-40-es és alacsony API szintet teljesítenek csak. Az Eneos 0W-20-asra rá van írva, hogy "Molibdenum friction reducer vagy valami hasonló, de annak sem annyira sötét a színe, mint a 10W-40-es LM-nek, így feltételezem, hogy sokkal kevesebb a MoS2 benne...

Igaz is olajos kolllégák, van gyárilag kevert MoS2 adalékolt olaja más gyártónak is??? Ki mit tud? Ha jól emlékezem a Fuchs-nak létezik.
A Fuchs olajak közül valóban van MoS2 adalékolású olaj: TITAN CFE MC 5W-40 (API CG-4/SJ), TITAN CFE MC 10W-40 (API CG-4/SJ)

De az Eneos is gyárt ilyen olajat: 0W-20, 0W-50.


1. Elég érdekes, hogy egy HSZ-ből kiragadtad az általam is OFF-ként jelölt részt, aztán erre lengeted az OFF táblát. De mondjuk azok után, hogy nyilvánosan lehülyéztél (nemcsak engem :D :D), mondjuk már tökmind1.

2. Gondolod, hogy az Edge bevezetésével direkt, tudatosan rontották a Megnatec minőségét? Megengedheti-e egy ilyen óriáskonszern magának ezt?  :hmmmm: Nem tudom, nincsenek erre vonatkozó infóim, még Urban Legend-et is csak a flakonozással kapcsolatban hallottam. :hug:
Esetleg lenne erre valami írásos anyagod, vagy csak a saját tapasztalatod és némi párhuzamvonás eredményeképpen jutottál erre a következtetésre? (nem támadlak, csak érdeklődöm! :yes:)

3. Az Eneos infón nagyon szépen köszönöm, ezt nem tudtam. Viszont nálam sajna csak akkor játszhat, ha 10W-40-es is létezik belőle, erre nincsen valamiféle infód?  Habár tudom, hogy a gugli a barátom....  :flowers: A Dai-ba nem tennék 0W-xx olajat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7507 Dátum: 2010.05.21 17:08:18 »
1. Elég érdekes, hogy egy HSZ-ből kiragadtad az általam is OFF-ként jelölt részt, aztán erre lengeted az OFF táblát. De mondjuk azok után, hogy nyilvánosan lehülyéztél (nemcsak engem :D :D), mondjuk már tökmind1.
Nem csak neked szól, hanem mindenkinek. Be lehet állítani a kor kijelzését, aztán nem kell akkor nyilvánosan elcsöppenni arra, hogy ki hány éves az Olajok és adalékok topicban -- szerintem. Rengeteg hozzászólás történt már ez ügyben, szerintem a moderátor uraknak a Beszélgetés topic-ba át kellene helyezni az egészet, nem támogatni az OFF-olást, csak ennyit szerettem volna kifejezni. Azért nézem ezt a témát, mert érdekel, nem azért, hogy megtudjam, hogy ki hány éves és kinek mikor volt az osztálytalálkozója...

Személyes rész:
Mikor is hülyéztelek le nyilvánosan? Csak mert én nem emlékszem rá. Olyat lehet, hogy mondtam, hogy hülye az, aki ezt vagy azt nem veszi észre, jelzés értékűen, de nem szoktam senkit sem személyesen lehülyézni, pláne nem nyilvánosan. Csak a korrektség jegyében.

2. Gondolod, hogy az Edge bevezetésével direkt, tudatosan rontották a Megnatec minőségét? Megengedheti-e egy ilyen óriáskonszern magának ezt?  :hmmmm: Nem tudom, nincsenek erre vonatkozó infóim, még Urban Legend-et is csak a flakonozással kapcsolatban hallottam. :hug:
Esetleg lenne erre valami írásos anyagod, vagy csak a saját tapasztalatod és némi párhuzamvonás eredményeképpen jutottál erre a következtetésre? (nem támadlak, csak érdeklődöm! :yes:)
Igen, simán el tudom képzelni, hogy a minőséget lerontják vagy mást tesznek bele, hogy ne legyen házon belüli konkurencia. Tudtommal egyébként az Edge megjelenése óta a Magnatec-et egy magyarországi cég gyártja itt helyben, csak a dobozolás és a cimkézés fűződik a Castrol-hoz.

Írásos anyagom nincsen, ezek az üzleti titok kategóriába tartoznak, nem fogják sehol sem hivatalosan közzé tenni. Tapasztalatom volt ezzel az olajjal. Évekig használtuk több autóban, majd az Edge megjelenése után is berendeltük. A megszokott minőségi termék helyett egy olyan olajat kaptunk, amely elfáradt, megette az össze autó és 4-5e km alatt megfeketedett. Ugyan ezt mesélte el több szerelő ismerősöm is, akik nem webshopból rendelték az olajat, hanem a Bárdinál vették. Most vagy mindenki hamisat kapott vagy tényleg rossz széria volt az. Azóta nem próbáltam, nem is fogom, így egészen friss tapasztalatom nincsen ezzel kapcsolatosan.

3. Az Eneos infón nagyon szépen köszönöm, ezt nem tudtam. Viszont nálam sajna csak akkor játszhat, ha 10W-40-es is létezik belőle, erre nincsen valamiféle infód?  Habár tudom, hogy a gugli a barátom....  :flowers: A Dai-ba nem tennék 0W-xx olajat.
10W-40-es olajból szerintem az LM MoS2 adalékos olaja messze a legjobb, hiszen ez nem API SJ, mint a Fuchs, és tartalmazza a MoS2-t is...
A többi 10W-40-es olajban tudtommal nincsen MoS2 és minőségük is rosszabb, meg az API besorolásuk is. Az Eneos 0W-20-as MoS2-es olaját meg nem tenném bele én sem a Dai-ba, abba az 5W-40-es vagy 10W-40-es olaj való.

Ha MoS2-es olajat szeretnél, akkor szerintem legyen a 10W-40-es LM, ha nem feltétlenül kell a MoS2, akkor meg az 5W-40-es Eneos. Mindegyik jó választás valamiért. Egyik MoS2 tartalma, a másik jó minősége is a szintetikus mivolta az előny. Megnézve a 2 olajat, az 5W-40-es Eneos olcsóbb még, hidegen előnyösebb, én ezt választanám és letennék a MoS2-ről. De ha bevált, akkor azért le sem beszélnélek róla.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.21 17:10:38 írta barna.czukor »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7508 Dátum: 2010.05.21 17:53:49 »
10W-40-es olajból szerintem az LM MoS2 adalékos olaja messze a legjobb, hiszen ez nem API SJ, mint a Fuchs, és tartalmazza a MoS2-t is...
A többi 10W-40-es olajban tudtommal nincsen MoS2 és minőségük is rosszabb, meg az API besorolásuk is. Az Eneos 0W-20-as MoS2-es olaját meg nem tenném bele én sem a Dai-ba, abba az 5W-40-es vagy 10W-40-es olaj való.
Ha MoS2-es olajat szeretnél, akkor szerintem legyen a 10W-40-es LM, ha nem feltétlenül kell a MoS2, akkor meg az 5W-40-es Eneos. Mindegyik jó választás valamiért. Egyik MoS2 tartalma, a másik jó minősége is a szintetikus mivolta az előny. Megnézve a 2 olajat, az 5W-40-es Eneos olcsóbb még, hidegen előnyösebb, én ezt választanám és letennék a MoS2-ről. De ha bevált, akkor azért le sem beszélnélek róla.
Köszi, maradok a LM-nél, ez bevált. Tudod a Dai motorja eszi az olajat és a MoS2-nek köszönhetően jócskán csökkent a fogyasztás. Még nincsen eldöntve, hogy hosszú időre marad-e, vagy végimerülésig lesz használva a kocsi, utánna bontó, ezért még nem alternatíva a gyűrűzés, így aztán maradok az olajnál.  Aztán lehet, hogy hozok egy hasonlót a sógoréktól és annak a motorja lesz áttéve, vagyis még sokváltozós a történet.

Személyes rész:
Mikor is hülyéztelek le nyilvánosan? Csak mert én nem emlékszem rá. Olyat lehet, hogy mondtam, hogy hülye az, aki ezt vagy azt nem veszi észre, jelzés értékűen, de nem szoktam senkit sem személyesen lehülyézni, pláne nem nyilvánosan. Csak a korrektség jegyében.

Ugyan ez itt OFF, de itten vala:

Gyakorlatilag ugyanez volt velem, 2.ba meghúztak fizikából, de rohadt nagy szemét volt a tanár,  2dolgozatot se fogadott el, mert szerinte az bemagolás+puska volt, nem tudás, elmehetett volna a pi_ba.  Így gyakorlatilag 2.2es átlaggal buktam :clap: (amúgy nagyon sokan utálták) Pótvizsga 5-ös lett, így 3as lett a bizonyítványba, osztályfőnök (őt nagyon szerettem) egyből neki is ugrott, hogy ez akkor mi a bánat volt, előtte is veszekedtek már a 2.2 miatt, utána fura mód normális lett, simán 3assal mentem végig, pedig egy grammal nem tanultam többet mint előtte :censored: De jól elbaxta egy nyaram, ez full pofára ment...
Hát nekem ugye az ofő volt a matektanár, és ez így elég nehéz helyzetet eredményezett. Úgy kb. másodiktól kezdve folyamatosan tűz alatt voltam. Főleg a hiányzásaim miatt b...ogatott rengeteget; hiába vittem (megalapozott) orvosi igazolást, az volt a heppje, hogy olyat bárki tud szerezni, ergo lógok  :sorcerer: ... Volt pár üvöltözése apámékkal is emiatt (ők szerencsére teljes mellszélességgel kiálltak mellettem). Azt viszont meg tudta tenni, hogy a matek révén áll bosszút - és meg is tette, harmadik év végén ugyanúgy 1.8-ra álltunk az egyik osztálytárssal - őt átengedte, engem megvágott  :yes: - és még ki is találta jelenteni ez alkalomból az egész osztály előtt, hogy "most érvényesült végre az igazság"  :hug:
Bakker Mester, mintha kikopíroztál volna engem. :1eye:
Nekem is a matektanár az ofőm volt, az első perctől kezdve kölcsönös utálat volt - persze ez a matektanulásomat is motiválta, nem kicsit - elsőben és harmadikban megbuktatott, elsőben a pótvizsgán hármassal mentem át, ami ötös vizsgát jelentett, hamradikban ellazsáztam, kettessel mentem át. :D  Érettségin leszúrt, hogy egy ponttal lemaradtam a hármasról. Amúgy Ő volt bent, és korrekt volt, de nem segített. Mondjuk én nem is igényeltem tőle semmit sem. :nonono:  Ha jól emlékezem a matekzseni osztálytársam mellett sűrűn megállt és mutogatott neki, de ez már a 26 év homályáva veszik...  :wacko:...............
És szorosan a következő HSZ:
Az érettségiről annyit, hogy a matek szerintem a legkönnyebb rész minden esetben. Szerintem hülye, aki nem tudja megcsinálni 4-es, 5-ösre, ugyanis 60%-tól 4-es már...

Ez elég korrekt, Barna, nem?  ;)

Palaczk, és Pinyo24 válaszát már nem teszem ide be, mert tényleg OFF.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7509 Dátum: 2010.05.21 18:02:16 »

Nem csak neked szól, hanem mindenkinek. Be lehet állítani a kor kijelzését, aztán nem kell akkor nyilvánosan elcsöppenni arra, hogy ki hány éves az Olajok és adalékok topicban -- szerintem. Rengeteg hozzászólás történt már ez ügyben, szerintem a moderátor uraknak a Beszélgetés topic-ba át kellene helyezni az egészet, nem támogatni az OFF-olást, csak ennyit szerettem volna kifejezni. Azért nézem ezt a témát, mert érdekel, nem azért, hogy megtudjam, hogy ki hány éves és kinek mikor volt az osztálytalálkozója...
De finnyásak vagyunk...  :tt2:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7510 Dátum: 2010.05.21 18:13:52 »
Megjött a válasz a Toyotától, Egükém Lexus IS220D gyári olaj előírása ügyében. Lent csatolom. Sajnos nem tartalmazza a megoldást... az érdekesség, hogy eltér az Egükém által becsatolt gépkönyvi előírástól (B1), másrészt továbbra sem tiszta, hogy a D-CAT rendszerbe - ha ez egy magasabb szintű DPF tulajdonképpen - miért nem kell a C2 Toyota gyári előírásnak vonatkoznia??  :hmmmm: Ha vki tudja a megoldást, kérem, ossza meg velem.  :flowers:

[a csatolmányt egy admin törölte]

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7511 Dátum: 2010.05.21 18:17:44 »
Amúgy a Lexus IS220d-be a Toyota techdoc oldala szerint ilyen olaj tehető:
G-DLD1 vagy API CF4, CF
Ugyanezt írták meg nekem e-mailben... ::)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7512 Dátum: 2010.05.21 20:20:08 »
Az érettségiről annyit, hogy a matek szerintem a legkönnyebb rész minden esetben. Szerintem hülye, aki nem tudja megcsinálni 4-es, 5-ösre, ugyanis 60%-tól 4-es már...

Ez elég korrekt, Barna, nem?  ;)
Lehet, hogy meg tudnád csinálni 4-esre... [rohog]  :flowers: Próbáltad? [rohog] [rohog] :hug:

Ez nem direkt volt, hanem általánosságban, kihangsúlyozva, hogy én nagyon könnyűnek tartom a matek érettségit. Nem szerettelek volna megbántani, nem hittem volna, hogy magadra veszed! Bocsánat!  :flowers:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7513 Dátum: 2010.05.21 20:23:17 »
Az érettségiről annyit, hogy a matek szerintem a legkönnyebb rész minden esetben. Szerintem hülye, aki nem tudja megcsinálni 4-es, 5-ösre, ugyanis 60%-tól 4-es már...

Ez elég korrekt, Barna, nem?  ;)
Lehet, hogy meg tudnád csinálni 4-esre... [rohog]  :flowers: Próbáltad? [rohog] [rohog] :hug:

Ez nem direkt volt, hanem általánosságban, kihangsúlyozva, hogy én nagyon könnyűnek tartom a matek érettségit. Nem szerettelek volna megbántani, nem hittem volna, hogy magadra veszed! Bocsánat!  :flowers:

Nem érdekes, részemről a fákláymenet, amúgy más is magára vette...  :D
Kizártnak tartom, hogy meg tudnám négyesre írni.  :no:  :surrender:  Igen belenéztem a vizsgalapba.  :yes:
Nade, nagyon OFF-ba mentünk át, ezért mindenkitől elnézést!
Inkább olajozzunk! Abból is parázs véleménykülönbségek szoktak lenni!  :whistling: :devil: :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7514 Dátum: 2010.05.21 21:00:37 »
Amúgy a Lexus IS220d-be a Toyota techdoc oldala szerint ilyen olaj tehető:
G-DLD1 vagy API CF4, CF
Ugyanezt írták meg nekem e-mailben... ::)

Ez hibátlan bele:
8100 Eco-clean+