1. Elég érdekes, hogy egy HSZ-ből kiragadtad az általam is OFF-ként jelölt részt, aztán erre lengeted az OFF táblát. De mondjuk azok után, hogy nyilvánosan lehülyéztél (nemcsak engem
), mondjuk már tökmind1.
Nem csak neked szól, hanem mindenkinek. Be lehet állítani a kor kijelzését, aztán nem kell akkor nyilvánosan elcsöppenni arra, hogy ki hány éves az Olajok és adalékok topicban -- szerintem. Rengeteg hozzászólás történt már ez ügyben, szerintem a moderátor uraknak a Beszélgetés topic-ba át kellene helyezni az egészet, nem támogatni az OFF-olást, csak ennyit szerettem volna kifejezni. Azért nézem ezt a témát, mert érdekel, nem azért, hogy megtudjam, hogy ki hány éves és kinek mikor volt az osztálytalálkozója...
Személyes rész:
Mikor is hülyéztelek le nyilvánosan? Csak mert én nem emlékszem rá. Olyat lehet, hogy mondtam, hogy hülye az, aki ezt vagy azt nem veszi észre, jelzés értékűen, de nem szoktam senkit sem személyesen lehülyézni, pláne nem nyilvánosan. Csak a korrektség jegyében.
2. Gondolod, hogy az Edge bevezetésével direkt, tudatosan rontották a Megnatec minőségét? Megengedheti-e egy ilyen óriáskonszern magának ezt?
Nem tudom, nincsenek erre vonatkozó infóim, még Urban Legend-et is csak a flakonozással kapcsolatban hallottam.
Esetleg lenne erre valami írásos anyagod, vagy csak a saját tapasztalatod és némi párhuzamvonás eredményeképpen jutottál erre a következtetésre? (nem támadlak, csak érdeklődöm!
)
Igen, simán el tudom képzelni, hogy a minőséget lerontják vagy mást tesznek bele, hogy ne legyen házon belüli konkurencia. Tudtommal egyébként az Edge megjelenése óta a Magnatec-et egy magyarországi cég gyártja itt helyben, csak a dobozolás és a cimkézés fűződik a Castrol-hoz.
Írásos anyagom nincsen, ezek az üzleti titok kategóriába tartoznak, nem fogják sehol sem hivatalosan közzé tenni. Tapasztalatom volt ezzel az olajjal. Évekig használtuk több autóban, majd az Edge megjelenése után is berendeltük. A megszokott minőségi termék helyett egy olyan olajat kaptunk, amely elfáradt, megette az össze autó és 4-5e km alatt megfeketedett. Ugyan ezt mesélte el több szerelő ismerősöm is, akik nem webshopból rendelték az olajat, hanem a Bárdinál vették. Most vagy mindenki hamisat kapott vagy tényleg rossz széria volt az. Azóta nem próbáltam, nem is fogom, így egészen friss tapasztalatom nincsen ezzel kapcsolatosan.
3. Az Eneos infón nagyon szépen köszönöm, ezt nem tudtam. Viszont nálam sajna csak akkor játszhat, ha 10W-40-es is létezik belőle, erre nincsen valamiféle infód? Habár tudom, hogy a gugli a barátom....
A Dai-ba nem tennék 0W-xx olajat.
10W-40-es olajból szerintem az LM MoS2 adalékos olaja messze a legjobb, hiszen ez nem API SJ, mint a Fuchs, és tartalmazza a MoS2-t is...
A többi 10W-40-es olajban tudtommal nincsen MoS2 és minőségük is rosszabb, meg az API besorolásuk is. Az Eneos 0W-20-as MoS2-es olaját meg nem tenném bele én sem a Dai-ba, abba az 5W-40-es vagy 10W-40-es olaj való.
Ha MoS2-es olajat szeretnél, akkor szerintem legyen a 10W-40-es LM, ha nem feltétlenül kell a MoS2, akkor meg az 5W-40-es Eneos. Mindegyik jó választás valamiért. Egyik MoS2 tartalma, a másik jó minősége is a szintetikus mivolta az előny. Megnézve a 2 olajat, az 5W-40-es Eneos olcsóbb még, hidegen előnyösebb, én ezt választanám és letennék a MoS2-ről. De ha bevált, akkor azért le sem beszélnélek róla.