Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5135859 alkalommal)

0 Felhasználó és 21 vendég van a témában

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7410 Dátum: 2010.05.18 21:28:57 »
"Az IS220d számos innovatív tiszta dízel technológiát használ. Egy példa erre a rendkívül fejlett dízel koromrészecske és nitrogén-oxid csökkentő (DPNR) katalizátor, amely egyszerre csökkenti a káros nitrogénoxid (NOx) gázok, a részecskék, hidro-karbonátok és szén-monoxid kibocsátását. Ez az első
motor a világon, amely képes erre.Ebből következően az IS220d könnyedén teljesíti a szigorú EuroIV
emissziós szabványt."

Megjelent:2006-ban!



A DPNR nem egyenlő DPF szerintem...  :no:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7411 Dátum: 2010.05.18 23:17:24 »

Akkor vagy Te okoskodsz úgy hogy nem tudod, vagy a barátod nem tudja milyen az autója. Ugyanis a D-CAT (Avensis vagy Verso mindegy) a 2AD-FHV motor, és az bizony DPF-es. A 2AD-FTV motor pedig a gyengébbik 2,2-es és az volt itthon DPF nélkül. Más piacokon volt DPF-el is kérhető. Lényeg a lényeg, a D-CAT az DPF-es! Jah és persze a Lexus is.

Hogy tovább okoskodjak...  :D Ezt olvasd el, hivatalos Toyota dokumentum, amely leírja, hogy a D-CAT és a DPF technológia nem ua.  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.18 23:21:56 írta R6Rider »

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7412 Dátum: 2010.05.18 23:29:43 »
Hát sztem olvasd el még 1x :)

Tudomásom szerint Xanyi tudja jól :)  ...mondjuk nem is szokta rosszul tudni :)
2.2 Dcat az mind részecskeszűrős.
2.2 d4d (150le) az van vele és nélküle is. Nálunk a nélküli változatot forgalmazták ausztriában pl választható volt.

A DPF az egy "egyszerű" diesel partikel filter, ez "csak" részecskét szűr.
A toyota DPNR: az egy "továbbfejlesztett" részecskeszűrő. Nem csak a szilárd részecskéket szűri ki (majd égeti el), hanem egy előkatalizátorként csökkenti a káros gázok kibocsátását.

A DPNR nem = DPF, hanem több annál, de a DPNR és a DPF is részecskeszűrő :)
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.18 23:37:06 írta Zénóka »


R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7413 Dátum: 2010.05.18 23:35:46 »
Hát sztem olvasd el még 1x :)

Tudomásom szerint Xanyi tudja jól :)  ...mondjuk nem is szokta rosszul tudni :)
Én értem, csak azt mond meg, miért van D-CAT Toyota dízel motor, és DPF motor is, ill. D-CAT+DPF???  :hmmmm:

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7414 Dátum: 2010.05.18 23:42:17 »
Olvasd vissza írtam még hozzá néhány gondolatot.

Az olajtáblázatok pontosságáról nem akarok állást foglalni. Sztem keverik, hogy 2.2 az nem biztos, hogy D-cat. Sokféle tipus létezik sok motorral előfordul. Mint látod a DPF-et is helytelenül tűntetik fel DPNR helyett.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.18 23:44:00 írta Zénóka »


Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463


R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7416 Dátum: 2010.05.18 23:53:47 »
Hát sztem olvasd el még 1x :)

Tudomásom szerint Xanyi tudja jól :)  ...mondjuk nem is szokta rosszul tudni :)
2.2 Dcat az mind részecskeszűrős.
2.2 d4d (150le) az van vele és nélküle is. Nálunk a nélküli változatot forgalmazták ausztriában pl választható volt.

A DPF az egy "egyszerű" diesel partikel filter, ez "csak" részecskét szűr.
A toyota DPNR: az egy "továbbfejlesztett" részecskeszűrő. Nem csak a szilárd részecskéket szűri ki (majd égeti el), hanem egy előkatalizátorként csökkenti a káros gázok kibocsátását.

A DPNR nem = DPF, hanem több annál, de a DPNR és a DPF is részecskeszűrő :)
Ok, köszi az infót.  :flowers: A Toyota mindkét verziót alkalmazza, a 2.2 motornál a D-CAT-ot, a többinél kínál DPF lehetőséget. A két megoldás technológiájában van eltérés, ezért fordulhat elő, hogy a D-CAT motorhoz nem írja elő a C2 szabványt, csak a B1-et? Elképzelhető hogy a D-CAT rendszer más működési elve miatt nem érzékeny a SAPS tartalomra?  :hmmmm: Ellenben a DPF-es Toyota motorokhoz közepes SAPS tartalmú olajat ír elő a gyár. Ezért lehetséges, hogy a témát indító Lexus dízelébe sem kell a C szabványnak megfelelő olaj??  :?: Egükém igazán lehetne olyan kedves, és megoszthatná velünk a gépkönyvi előírást...  :flowers: Most már valóban kíváncsi lennék rá...  ::)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7417 Dátum: 2010.05.18 23:57:00 »
ÁÁÁ. Itt az emberek nem nyitják ki a gépkönyvüket sosem, másoknak kell mindig kitalálni, hogy mi kell a kocsiba...

A klub Gyöngye is x év után eszmélt rá, hogy nem 40-es, hanem 30-as olaj a gyári ajánlás. :ph34r: És még folyatja is.  :flowers:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7418 Dátum: 2010.05.19 00:23:14 »
ÁÁÁ. Itt az emberek nem nyitják ki a gépkönyvüket sosem, másoknak kell mindig kitalálni, hogy mi kell a kocsiba...

A klub Gyöngye is x év után eszmélt rá, hogy nem 40-es, hanem 30-as olaj a gyári ajánlás. :ph34r: És még folyatja is.  :flowers:
:D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7419 Dátum: 2010.05.19 07:47:27 »
Na czukor azért lesz még veled beszédem! :tt2: :devil: Amúgy nálam abba kötöttek bele, hogy 10W30 a hivatalos gyári ajánlás, hidegebb éghajlatra javasolják az 5W30-at. És mit is folytatok?  :devil:
         

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7420 Dátum: 2010.05.19 08:02:00 »
Na czukor azért lesz még veled beszédem! :tt2: :devil: Amúgy nálam abba kötöttek bele, hogy 10W30 a hivatalos gyári ajánlás, hidegebb éghajlatra javasolják az 5W30-at. És mit is folytatok?  :devil:
Folyatsz, drága... :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7421 Dátum: 2010.05.19 08:07:07 »
Aha, már iszom a kávémat. :ph34r: :clap: Kötekedős banda :devil:, jövő hónapban olajcsere és kartertömítés csere is.
         

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7422 Dátum: 2010.05.19 08:29:54 »
Aha, már iszom a kávémat. :ph34r: :clap: Kötekedős banda :devil:, jövő hónapban olajcsere és kartertömítés csere is.
Részemről merő jóindulat...  :flowers:  :D Kenési problémák megoldásában állok rendelkezésedre!   ;) :lol:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7423 Dátum: 2010.05.19 09:45:02 »
Aha, már iszom a kávémat. :ph34r: :clap: Kötekedős banda :devil:, jövő hónapban olajcsere és kartertömítés csere is.
Nagyon helyes! :clap:

Szeretünk, de azért néha kell egy kis ejnye-bejnye, különben nem lenne az a tömítés kicserélve!  :D :flowers:

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7424 Dátum: 2010.05.19 13:11:43 »

Akkor vagy Te okoskodsz úgy hogy nem tudod, vagy a barátod nem tudja milyen az autója. Ugyanis a D-CAT (Avensis vagy Verso mindegy) a 2AD-FHV motor, és az bizony DPF-es. A 2AD-FTV motor pedig a gyengébbik 2,2-es és az volt itthon DPF nélkül. Más piacokon volt DPF-el is kérhető. Lényeg a lényeg, a D-CAT az DPF-es! Jah és persze a Lexus is.

Így elsőre furcsa a stílusod... ::) A bizonytalanságomat ez a grimasz jelezte:  :hmmmm: Az elgondolkodás, tanakodás jelképeként.  :eek: Ha viszont, igazad van, és az említett Lexus DPF-el szerelt, akkor a beszélgetés kiindulási alapját jelentő állításom igaz, miszerint a gyári előírással nem szinkron C1 minősítésű olaj, nem való bele. Az érdekes nem zavar, hogy a tulajdonos maga sincs tisztában azzal a kérdéssel, amit itt tisztázni próbálunk - ismét hangsúlyozom - segítő szándékkal.  :flowers: Ha én abban a kitüntető helyzetben volnék, hogy egy ilyen gyönyörű, minőségi, 10 milliós autóremek tulaja lennék, ezt a kérdést alaposan körül járnám. Így is megteszem, mivel érdekel, kapcsolódik a munkámhoz, illetve segíteni próbálok.  :)
Ha amit szent meggyőződéssel leírsz, ellenvetést nem tűrve igaz, akkor nézd már meg ezt az olajkalauzt pl. (az összesben így találod), vajon miért van külön 2.2 D4D D-CAT, és 2.2 D4D D-CAT + DPF típus is???  :eek:

Aki ismer, pontosan tudja menyire vagyok tisztában a műszaki dolgokkal, főleg az autómmal.
Azért, mert kérdezek nem azt jelenti, hogy nem tudom. (úgy jó a fórum, ha pereg  :tt2:)
Sőt a 400oldalas használati utasítás nagy részét is ismerem.
Látom sikerült rávilágítani részemről egy kényes kérdésre.