Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5147440 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7305 Dátum: 2010.05.13 12:49:45 »
Ezt a kamu marhaságot tudom honnan szedted, az autoteka2000.hu honlapjáról.


Nem talált.  :clap:Más ötlet ?
Szabad a gazda!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7306 Dátum: 2010.05.13 13:24:28 »
olajcsere.hu
         

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7307 Dátum: 2010.05.13 14:39:33 »
olajshop.hu :cool2: :cool2:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7308 Dátum: 2010.05.13 14:58:05 »
Mindhárom helyen szó szerint ugyanez van írva.  :1eye:
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7309 Dátum: 2010.05.13 15:00:13 »
Egymásról másolják ezt a semmitmondó baromságot...

Én is ki tudok ilyen dumákat találni. Teszkós olajra: annyira jó, hogy nincs még olyan szabvány, ami leírná ezt a minőséget, ezért sincsen rajta még jelölés. Túl jó a legjobb minősítéshez is!  [rohog]

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7310 Dátum: 2010.05.13 17:42:39 »

Versenyolaj pl: Motul 300V Competition 15W-50, Motul 300V Chrono 10W-40, Motul 300V High RPM 0W-20, Motul 300 Power 5W-40
Nos, ezek azok, amiknek nincsen se API, se ACEA minősítésük. Nem hogy túlszárnyalja azokat, de nem is teljesíti!


MOTUL 300 V POWER 5W40 2 l
Leírás

DUPLA ÉSZTER TECHNOLÓGIÁS TELJESEN SZINTETIKUS

300V POWER minden évszakban használható, teljesen szintetikus, észter bázisú, motorsportban használatos olaj, amit turbófeltöltős vagy többszelepes nagyteljesítményű Otto és Diesel motorokhoz fejlesztettek ki. Az autósportban főleg rövid szakaszokon használatos.
# Dupla észter technológia : maximális filmstabilitás, optimális tapadókészség, nagy hőmérsékletszilárdság
# Nagyon jó hidegindítási tulajdonságok. Nagyon alacsony hőmérsékleten is optimális kenés. Lényegesen csökkentett súrlódási ellenállás a motorban.
# A nagy nyomásálló képesség szélsőséges hőmérsékleti viszonyok mellett is kiváló kenésbiztonságot garantál.
# Az észter bázis akár 10 oC-kal is csökkentheti az üzemi hőmérsékletet a felső tartományokban, egyúttal nagyon jó tapadást nyújt a fémfelületekhez.
# Az 5W-40-es viszkozitás a magasabb fordulatszám tartományokban hozzájárul a kívánatos teljesítmény eléréséhez, stabil olajnyomást és jobb olajátöblítést eredményez.
# Teljesen nyírásstabil, nincs nyírási veszteség, állandó olajnyomás minden üzemi körülmények mellett.

Szabvány: Meghaladja az ACEA & API előírásokat


Akkor vagy te mondtál lukat vagy a leírás . Melyik ?
Ez vicc...  [rohog]

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7311 Dátum: 2010.05.13 17:45:49 »
Hamarosan 1 éves Yaris D-4D motorba (kb. 1/3 rövid városi közlekedés, 2/3 országút, szinte semmi autópálya) melyik olajat ajánlanátok inkább:
Mobil1 ESP Formula 5W-30 vagy ESSO Ultron ESP Formula 5W-30?
A Mobilnak alacsonyabb a folyáspontja, magasabb a lobbanáspontja és megfelel az API SL/SM, ACEA C3, A3/B3/B4 normáknak.
Az ESSO viszont API SL, ACEA C2, A5/B5, de a viszkozitása (hideg és meleg oldalon is) picit alacsonyabb.
Jelenleg Mobil1 van benne, fogyasztás jelentéktelen, utántöltést nem igényelt.
Nem DPF-es? Mert akkor a C2-es kell bele.  :hmmmm:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7312 Dátum: 2010.05.13 17:57:58 »
A tény és tárgyszerűség kedvéért:

Brand Name   SAE Viscosity Grade   Service Category   Current Expiration Date
1100                    10W-40                                    SL           June 15, 2010
2100 POWER   10W-30                                   SL/CF   June 15, 2010
2100 POWER +   10W-40                                   SL/CF   June 15, 2010
2100 POWER + DIESEl 10W-40                               CF           June 15, 2010
2100 POWER + ESSENC10W-40                                SL   June 15, 2010
2100 POWERLIGHT   10W-40                                SL/CF   June 15, 2010
4000 MOTION           10W-30                                SL/CF   June 15, 2010
4000 MOTION           15W-50                                SL/CF   June 15, 2010
4000 MOTION           15W-40                                 SL/CF   June 15, 2010
4100 MULTIDIESEL   10W-40                                CF   June 15, 2010
4100 POWER            15W-50                                SL/CF   June 15, 2010
4100 TURBOLIGHT   10W-40                                SL/CF   June 15, 2010
6100 SYNERGIE           15W-50                                SL/CF   June 15, 2010
6100 SYNERGIE +   10W-40                                SL/CF   June 15, 2010
8100 ECO-CLEAN   5W-30                                SM/CF   June 15, 2010
8100 ECO-LITE           0W-20                                SM/CF   June 15, 2010
8100 ECO-NERGY   5W-30                                SL/CF   June 15, 2010
8100 X-CESS           5W-40                                SM/CF   June 15, 2010
8100 X-MAX           5W-40                                SM/CF   June 15, 2010
H-TECH 100 PLUS   0W-20                                SM/CF*   June 15, 2010
H-TECH 100 PLUS   5W-30                                SM/CF*   June 15, 2010
H-TECH MULTI STANDARD   5W-40                        SL/CF            June 15, 2010
MOTUL TEKMA ULTIMA   10W-40                        CH-4,CI-4   June 15, 2010
SPECIFIC CRDI DIESEL   5W-40                         SL   June 15, 2010
SYNERGIE                   5W-40                                 SL/CF   June 15, 2010
SYNERGIE DIESEL   5W-40                                 CF   June 15, 2010
SYNERGIE ESSENCE   5W-40                                 SL   June 15, 2010
SYNERGIE I-ECO DIESEL   5W-30                         CF   June 15, 2010
SYNERGIE I-ECO ESSENCE   5W-30                          SL   June 15, 2010
TEKMA MEGA            15W-40                            CH-4,CI-4   June 15, 2010
TEKMA MEGA X            15W-40                            CH-4,CI-4   June 15, 2010
TEKMA MEGA X            10W-40                            CH-4,CI-4   June 15, 2010

   * - Energy Conserving        ** - CI-4 Plus
forrás: API.org

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7313 Dátum: 2010.05.13 18:01:15 »
Beszéltem egy "olajos"- sal, szal az Eneos úgy japán, ahogy én.
És a Motulhoz képest sehol sincs rákérdeztem erre is, úgyhogy Motult veszek a váltóba.  :D :D
Az Eneos a Nippon csoport márkája, tehát neves, komoly gyártó. Ami felettébb érdekes, hogy miként tudja Magyarországon, az importőr a rárakódó terhek után (termékdíj 85.- HUF/ L, ÁFA, OKKOKBI engedélyeztetés, biztonságtechnikai adatlapok stb.), ilyen nyomott áron viszonteladókon keresztül,kisker áron értékesíteni????  :?: Ezt próbáltam megtudni tőled privátban, de csak mellébeszélést kaptam, alátámasztás helyett, pedig, itt a fórumon ez sokunkat érdekelt volna...  :yes: Az egyik megfejtés a szokásos lehet, egy európai gyártóval töltetik le, persze akkor már nem ua az olaj van a kannákban...  :hmmmm:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7314 Dátum: 2010.05.13 18:32:56 »
A 0W-20-as és a 0W-50-es az "Made in Japan", a többi "Made in EU". Szóval tutira itt gyártják ezeket valahol az EU-ban. Persze ez nem jelenti azt, hogy rossz lenne...

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7315 Dátum: 2010.05.13 18:57:27 »
A 0W-20-as és a 0W-50-es az "Made in Japan", a többi "Made in EU". Szóval tutira itt gyártják ezeket valahol az EU-ban. Persze ez nem jelenti azt, hogy rossz lenne...
Ezt már írtad, korábban, olvastam.  ;) Nekem az ár-érték viszonnyal van a problémám...  :hmmmm: Tutinet tudja a frankót, de a kis gonosz, nem mondja meg...  :cry:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7316 Dátum: 2010.05.13 19:09:25 »
A http://eolcs.api.org/ oldalon sok érdekes olajat találni. (Toyota 0W20, 5W30, Honda 0W20, Mazda 5W20...)
Többek között az Eneost is, sajnos nem egészen olyan néven van mint nálunk.

LM olajakat viszont nem találtam, bár lehet elnéztem. :hmmmm:
Ezen felbuzdulva megnéztem a német LM oldalt, amin szerepelnek API minősítések.
Elkezdtem összehasonlítani a Mobil1 0W20, 0W30 és az LM Synthoil Longtime Plus 0 W-30olajok adatlapját.
Érdekes, az LM majdnem  Mobil1 0W20 viszkozitással rendelkezik 100C-on. a forráspontja viszont kicsit alacsonyabb.  
HTHS viszkozitási értéke 2!.  Hm , elég üzemanyag takarékos választásnak tűnik, már amennyiben az adatlap a valóságot tükrözi (API).
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.13 19:29:03 írta Agyarka »

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7317 Dátum: 2010.05.13 19:24:50 »
Ezt a kamu marhaságot tudom honnan szedted, az autoteka2000.hu honlapjáról.
Nem talált.  :clap:Más ötlet ?
Szabad a gazda!
Nem akarok beleszólni, csak rágugliztam: http://www.motul.hu/index.php?p=termekek&ps=szt&termek=47

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7318 Dátum: 2010.05.13 19:27:36 »
Hamarosan 1 éves Yaris D-4D motorba ....
Nem DPF-es? Mert akkor a C2-es kell bele.  :hmmmm:
Yarisban is már van DPF-es? A műszaki leírásban/ árlistán még nem láttam.
Az Auris 1,4 D-4D -nél meg 2010 utolsó negyed évétől rendelhető.
Ettől függetlenül az Esso ESP tudja a C2-őt, a Mobil1 0W30 nem rendelkezik ilyen minősítéssel.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.13 19:31:11 írta Agyarka »

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7319 Dátum: 2010.05.13 19:30:26 »
Egymásról másolják ezt a semmitmondó baromságot...

Én is ki tudok ilyen dumákat találni. Teszkós olajra: annyira jó, hogy nincs még olyan szabvány, ami leírná ezt a minőséget, ezért sincsen rajta még jelölés. Túl jó a legjobb minősítéshez is!  [rohog]

Akkor miért em írtok nekik, hogy öreg hülyeségeket terjesztetek. Vagy ott a fogyasztóvédelem, vásárlók könyvét elkéred beírsz 2 pld-ban kérsz rá 1 db pecsétet egyik pld. nálad marad és lehet beküldeni a helyi megyei vagy regionális fogy. védelmi hivatalhoz. Aztán ha nem megy tovább és 30 napon belül kötelesek válaszolni.