Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5138253 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6600 Dátum: 2010.03.23 07:38:25 »
A másik oldala a történetnek, hogy az kerek legyen /véleményem szerint/: Az pedig talán lehet az "összeesküvés elmélet", mert kinek az érdkeke az, hogy egy autó akár 20 éves korára is fitt maradjon ?  Ma csupán a környezetvédelmi szempontok diktálnak, amelyhez igazodnak a gyártók is. /azért ez helyes, de nem lehet minden céllal szentesíteni az eszközt//Lassan a kipufogócső felér egy lélegeztető géppel/ Ez a gépjárműipar ----- nekünk meg szórakozás.
Ennél azért összetettebb az ábra, mert bár a gyártó tényleg elsősorban azt szeretné, ha az emberek minél több új kocsit vennének, azért ennek az is az egyik eszköze, ha jó híre van, magyarul ha az van a köztudatban, hogy a kocsijai tartósak. Ezt kell összhangba hozni sok más tényezővel, költségekkel, környezetvédelmi elvárásokkal stb... Mindent egybevéve, én nem hiszek a tervezett avultatásban, bár az kétségtelen tény, hogy nem 20 évre és nem félmillió kilométerre tervezik a kocsikat, a Toyota sem - lévén az átlagos autó messze nem ér meg ilyen kort/futást. A gyártók nemigen kalkulálnak úgy kb. 12 évnél és úgy kb. 250 ezer km-nél hosszabb élettartammal, bár itt fognak előjönni a különbségek, mert ha egy gyár nagy hangsúlyt fektet arra, hogy ezen az időn/távon belül az autó ne szivassa halálra a gazdáit, akkor az nyilván ezen az időn/távon túl is tovább fogja bírni, ha vigyáznak rá. Témához visszatérve: a mai viszonylatban már nagyon rövid 15 ezer km-es olajcsere-intervallum is egyértelműen az egyik eszköze annak, hogy az autó a lehetőség szerint minél később hibásodjon majd meg. Bárki bármit is állít, bármilyen olajat is alkalmaz, egy fix 30 ezer km-es intervallum (és ugye elég sok márkánál van ilyen) BIZTOS, hogy gyorsabb motorkopást eredményez, mint egy 15 ezres. Itt valósul meg az az eset, hogy az adott gyártónak fontosabb, hogy a potenciális újautó-vásárló előtt villoghasson a hosszú szervízintervallumokkal, mint az, hogy a kocsi motorja később mikor szorul majd felújításra.

Nemrégiben volt pl. az AutoBildnél 100 ezer km-es nyúzóteszten egy 2.0 dízel Renault Laguna. Olajcsere 30 ezrenként. A teszt végén szétszedték a motort, és láss csodát: előrehaladott kopás a vezérműtengelyen és a hajtókar-csapágyakon, a prognózis szerint a motor aligha futott volna el még egyszer 100 ezret (hozzátenném: főleg, ha továbbra is csak 30 ezrenként cserélték volna benne az olajat).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6601 Dátum: 2010.03.23 10:30:18 »
Mindent egybevéve, én nem hiszek a tervezett avultatásban, bár az kétségtelen tény, hogy nem 20 évre és nem félmillió kilométerre tervezik a kocsikat, a Toyota sem - lévén az átlagos autó messze nem ér meg ilyen kort/futást.
Nem tudom ebben mennyire van igazad, de pl. a Sony-nál erre vannak külön mérnökök - ilyet ismerek is. Nem hiszem hogy egyedül vannak ezzel. Csak amíg egy TV-nél elég ha a garancia idő végéig működik, egy autónál ennél több az elvárás.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6602 Dátum: 2010.03.23 10:40:21 »
Hát azért nagyon dühös lennék, ha 2évente cserélgetnem kellene a TV-ket.  :nono:
music     

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6603 Dátum: 2010.03.23 11:40:48 »
Nem azt jelenti, hogy garancia után 2 nappal tönkremengy. Arra terveznek, hogy a garancia időn belül lehetőleg ne menjen tönkre, de után már igen. Nekem 3 Sony Discman is tönkre ment - és ráadásul egyikben sem a mechanika. Az egyik garancia után fél évvel adta meg magát. A másik cirka egy évvel húzta tovább. A harmadik bírt garancia idő után 2 évet - ez viszont annak idején a csúcs model volt. Ezt odadatam az uokaöcsémnek - nem működött elmmel, csak táppal, a javításra meg minimum 5e Ft-os ajánlatot adtak. Unokaöcsém megcsinálta, csak meg kellett tisztítani valami érintkezőt. Azt ő onnal befutatta, azóta nem oxidálódik. Biztos nem gondoltak rá. ;)
Na de ez itt elég off.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6604 Dátum: 2010.03.23 11:55:08 »
Valóban off... Beszélgessünk-ben válaszolok rá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6605 Dátum: 2010.03.24 14:04:52 »
Sziasztok!

Úgy néz ki vettem egy 2002-es Avensist 2.0benzin Sol (papírmunka folyik már). Milyen olajat rakjak bele?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6606 Dátum: 2010.03.24 14:07:37 »
Sziasztok!

Úgy néz ki vettem egy 2002-es Avensist 2.0benzin Sol (papírmunka folyik már). Milyen olajat rakjak bele?
Eneos 5W-30 vagy Mobil1 ESP Formula 5W-30 vagy LM TopTec 4300 5W-30 vagy Q8 Techno 5W-30 vagy Toyota Genuine Motor Oil 5W-30...

Én az Eneost és a Mobil1-et javaslom elsődelegesen, mert mindegyik szintetikus és jó áron beszerezhető az internetes webshop-okban. (Pl.: olajshop.hu, autoteka2000.hu)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6607 Dátum: 2010.03.24 14:12:22 »
Naszóval tuti valós az a kilencvenx ezer km? Hogy hajtod a kocsit (nagyon, semennyire), mennyit mész általában egy évben, sok a hidegjárat és sokat állsz dugóban vagy nem? Milyen van benne most (szervizkönyvet nézd majd meg illetve a normálisabb szerelők fel szokták matricázni az aktuálisan belerakott olaj típusát a motortérben)?

         

diegho

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6608 Dátum: 2010.03.24 14:18:49 »
Naszóval tuti valós az a kilencvenx ezer km? Hogy hajtod a kocsit (nagyon, semennyire), mennyit mész általában egy évben, sok a hidegjárat és sokat állsz dugóban vagy nem? Milyen van benne most (szervizkönyvet nézd majd meg illetve a normálisabb szerelők fel szokták matricázni az aktuálisan belerakott olaj típusát a motortérben)?



Tuti 92600km, Reálsz Buda-nál vette újonnan az első tulaj, csak náluk volt szervizelve, most meg tőlük veszem. Évi kb 10ezer km-t megyek, főleg rövidebb távokra 2-3km. Soha nem hajtom, tudom pedig néha kéne, de a Carinám is egyszer látott tőlem 4000feletti fordulatot. Hogy milyen van benne nem tudom, az autó még Budaörsön van én meg itthon.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6609 Dátum: 2010.03.24 14:20:10 »
Akkor mindenképp 0W30 vagy 5W30, semmiképp se tegyél bele vastagabbat!
A 0W a sok hidegjárat és nagyon rövid út miatt kell. Azokból válassz, amiket fentebb BRS írt.  :)
         

diegho

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6610 Dátum: 2010.03.24 14:26:04 »
Akkor mindenképp 0W30 vagy 5W30, semmiképp se tegyél bele vastagabbat!
A 0W a sok hidegjárat és nagyon rövid út miatt kell. Azokból válassz, amiket fentebb BRS írt.  :)

Köszi. Eneos 5W-30 lesz a befutó 5800 a 4liter.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6611 Dátum: 2010.03.24 14:27:42 »
Jó választás (igazából a fentiek közül bármelyik az). Occsó' oszt' és jó. :D Évente csere és kész.  :)
         

htpc

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
  • auris aquatis 1.4 VVTI
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6612 Dátum: 2010.03.24 17:05:36 »
Ehhez mit szóltok?   :hmmmm:

MOBIL SUPER FE 5W-30

Szombaton olajcsere lesz.

"1.4 VVTI"
auris aquatis

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6613 Dátum: 2010.03.24 17:48:39 »
Ehhez mit szóltok?   :hmmmm:

MOBIL SUPER FE 5W-30

Szombaton olajcsere lesz.

"1.4 VVTI"
Félszintetikus, de használható. ACEA A1-es, ami azt jelenti, hogy híg 30-as, tehát a fogyasztáscsökkentésre van optimalizálva a nagy teljesítmény helyett... Nem egy csúcs olaj, nem mennék vele 15e km-t el, az tuti. De mondjuk 6-8e km-ig tutira nem fárad el vagy kezdi el enni a kocsi. Olcsó és közepes, azonban hasonló árban vannak sokkal magasabb szinteket tudó olajak is. Pl. Eneos 5W-30.

Ha A1-es olaj kell, akkor inkább a Mobil1 0W-30-ast válasszad, mert az full synt, igaz drágább is. Az LM TopTec 4300 is ilyen olaj, igaz, ez még drágább.

Ha egy normál 5W-30-as olajra vágysz (nem kell, hogy takarékos és nagyon híg A1-es 30-as legyen), akkor inkább Mobil1 ESP Formula 5W-30-ast vagy Eneos 5W-30-ast válasszál. Ezek mind a sűrűbb 30-asok közül valók, igaz, az ESP tudja a takarékos A5-ös szintet is... Normál vezetésre ezek tökéletesek, bírják a nagyobb terhelést is, de még a fogyasztás is kedvező velük.

Én a VVT-i motoromban használtam ESP-t és Eneost is, elsődlegesen én ezeket javaslom.


Amennyiben hajtósabb használatnak van kitéve a motor (tartós 180, néha pályaverseny, utcai racing, zúzós vezetés gyakran), akkor a 0W-40-es vagy az 5W-40-es olajak az ajánlottak. Ezek közül a Mobil1 0W-40-et és az Eneos 5W-40-et ajánlanám.

htpc

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
  • auris aquatis 1.4 VVTI
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6614 Dátum: 2010.03.24 18:13:15 »
Bocsi, de ez nem félszintetikus.

http://www.gunk.hu/5w-30/mobil-super-fe-5w-30.html

Ehhez mit szóltok?   :hmmmm:

MOBIL SUPER FE 5W-30

Szombaton olajcsere lesz.

"1.4 VVTI"
Félszintetikus, de használható. ACEA A1-es, ami azt jelenti, hogy híg 30-as, tehát a fogyasztáscsökkentésre van optimalizálva a nagy teljesítmény helyett... Nem egy csúcs olaj, nem mennék vele 15e km-t el, az tuti. De mondjuk 6-8e km-ig tutira nem fárad el vagy kezdi el enni a kocsi. Olcsó és közepes, azonban hasonló árban vannak sokkal magasabb szinteket tudó olajak is. Pl. Eneos 5W-30.

Ha A1-es olaj kell, akkor inkább a Mobil1 0W-30-ast válasszad, mert az full synt, igaz drágább is. Az LM TopTec 4300 is ilyen olaj, igaz, ez még drágább.

Ha egy normál 5W-30-as olajra vágysz (nem kell, hogy takarékos és nagyon híg A1-es 30-as legyen), akkor inkább Mobil1 ESP Formula 5W-30-ast vagy Eneos 5W-30-ast válasszál. Ezek mind a sűrűbb 30-asok közül valók, igaz, az ESP tudja a takarékos A5-ös szintet is... Normál vezetésre ezek tökéletesek, bírják a nagyobb terhelést is, de még a fogyasztás is kedvező velük.

Én a VVT-i motoromban használtam ESP-t és Eneost is, elsődlegesen én ezeket javaslom.


Amennyiben hajtósabb használatnak van kitéve a motor (tartós 180, néha pályaverseny, utcai racing, zúzós vezetés gyakran), akkor a 0W-40-es vagy az 5W-40-es olajak az ajánlottak. Ezek közül a Mobil1 0W-40-et és az Eneos 5W-40-et ajánlanám.
auris aquatis