Ez az , amit nem értek : a "mi éghajlatunk" , az időnként 37-38 fokos hőmérsékleteket jelent :roll: ... Hogy én Magyarországra nem tennék semmilyen autóba 30-as olajat (gépkönyv ide , gépkönyv oda!) , az is biztos :!:
Én úgy tudom, hogy ez a második szám csak egy adott – talán 80 C fok? – hőfon mondja meg a viszkozitást és arról nem szól, hogy a fölött hogy viselkedik. Míg egy félszint olaj utána jelentősen gyengébb, a fullszint még jó darabig tartja a szintet.
Javítsatok ki ha nem jól tudom!
Asszem arról van szó , hogy mi az a felső hőmérséklet , amelyen az adott olaj még teljesíti az adott teljesítményszinthez meghatározott paramétereket . Az BIZTOS , hogy minél alacsonyabb ez a szám , annál alacsonyabb az a külső hőmérséklet , amelyen még "hozza a tudását" az adott olaj . De az is biztos , hogy a full-szint olaj úgy általában jobb hőtűrő , ezért igaz lehet az elgondolásod . Lehet , hogy nincs igazam , amikor ódzkodok a 30-as olajoktól , elvégre valószínűleg csakugyan nem hülyék a gyártók akkor , amikor ilyen olajat ajánlanak az autóikba . Ez kicsit olyasmi lehet nálam , mint másoknál a félelem a 0W olajoktól a "túl híg"-szöveggel :roll:
Mindazonáltal , egyvalamit megjegyeznék . A verseny-optimalizált olajok (pl. Castrol Racing Syntec , Valvoline Racing) kivétel nélkül 50-es vagy pláne 60-as nyári viszkozitással rendelkeznek . Hogy miért ? Deklaráltan a jobb hőtűrés érdekében . Számomra ez a tény továbbra is elgondolkodtató :idea: !
Ezzel együtt , ez a táblázat voltaképpen el kell , hogy oszlasson minden kételyt ...
... csak azt nem értem , hogy ha az 5W30-5W40 és a 0W30-0W40 olajok nyári hőmérséklet-határa azonos , akkor mi a fenéért van rajtuk eltérő jelölés