Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5135550 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5550 Dátum: 2009.12.15 11:58:36 »
nekem is teljesen jó a váltó a minuszokban is, bár az első szabadonfutó kicsit nehezebben működik, amíg be nem melegszik a hajtás. -akár 4-5 másodperc is lehet, amig szét, vagy összekapcsol.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

uttoro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
  • 2002 Toyota Problema 1.4 VVTi Sedan fapad
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5551 Dátum: 2009.12.15 14:35:06 »
Kész, teljesen összezavarodtam :D

Most beszéltem MFToyotáékkal, és a szervizes kolléga biztosított arról, hogy teljesen jó olaj a 10W40 a vvti-be, a könyvben az általánosítás miatt van írva 5W30. Meg a félszintetikus is tökéletes a láncos motorhoz. Én hiszek neki. Mielőtt telefonáltam, meg voltam győződve arról, hogy 5W30 és csak full synt.   :wacko:

:confused:

Ha úgy érzed ura vagy az autónak, egészen biztos, hogy lassan vezetsz.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5552 Dátum: 2009.12.15 14:39:33 »
Pont az "általános" olaj a 10W40, mert az "úgyis-mindenbe-jó"... :censored:
A jól működő, nem olajfogyis vvt-i legjobban a 0W30, 5W30-at szereti! Méghozzá abból is azt, ami minősítések szempontjából tökéletesen megfelel a gyári előírásoknak, esetleg túl is teljesíti azokat! Ha az én régebbi motoromba is fullszint kell, nehogy már a te újabb motorodba másféle kelljen...
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5553 Dátum: 2009.12.15 14:44:50 »
uttoro

Azt döntsd el, hogy kinek hiszel jobban. Az autógyár ajánlásának, vagy másnak. Ennyi.

Ettől teljesen függetlenül: az 5 W hidegben jobb, mint a 10 W; a 30 melegben (modern, jó állapotú motorban) jobb, mint a 40; és a full-szint jobb, mint a rész-szint.

Tovább nem ragozom - mindent leírtunk már sokszor. A te döntésed, innentől  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5554 Dátum: 2009.12.15 14:47:20 »
Ha az én régebbi motoromba is fullszint kell, nehogy már a te újabb motorodba másféle kelljen...
Nem KELL. Csak jobb. "Csak"  ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5555 Dátum: 2009.12.15 14:49:30 »
Motul 5w30powa :punk:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5556 Dátum: 2009.12.15 15:22:18 »
Most beszéltem MFToyotáékkal, és a szervizes kolléga biztosított arról, hogy teljesen jó olaj a 10W40 a vvti-be, a könyvben az általánosítás miatt van írva 5W30. Meg a félszintetikus is tökéletes a láncos motorhoz. Én hiszek neki. Mielőtt telefonáltam, meg voltam győződve arról, hogy 5W30 és csak full synt.   :wacko: :confused:
Én két hét múlva megyek hozzájuk, és magam viszem az olajat (Mobil 1 ESP Formula 5W-30). A szervizes azért mondja, hogy jó bele az is, mert egyrészt nem tilos a könyv szerint, másrészt mindenki mindenen spórolni akar, márpedig a 10W-40 közel feleannyiba kerül, mint az 5W-30.
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5557 Dátum: 2009.12.15 19:46:37 »
Pont témánál: ma volt a Seat szervizen. Mikor hozom el, mondja a srác, hogy 10w-40 ment bele, mondván, ez is teljesíti az előírásokat. Pont most, hogy jönnek a -20 fokok! Főleg úgy, hogy eddig mióta hozzájuk hordjuk a cégeseket (idén március) nekem mindig 5w40 Statoil ment bele, ami szintén gyári előírás, és főleg úgy, hogy a motor az egyik legjobb állapotú része a kocsinak. Majd 200ezer van benne, és két csere között semmi :!: olajat nem eszik 5w40-ből. Komolyan gondolkodtam, hogy kicseréltetem...Főleg, hogy ért is hozzá a srác. De könyörgöm, egy 160ezres végösszegű szerviznél (volt vezérlés csere, lesz teljes hátsó fék csere, meg a szűrök, etc) minek akar nekem (a cégemnek) 2000 forintot (vagy ötöt) spórolni egy ilyen döntéssel. Vagy miért nem nyáron?!?  :censored:
Gabe 254.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5558 Dátum: 2009.12.15 19:48:26 »
Me' nem ért hozzá.
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5559 Dátum: 2009.12.15 19:49:07 »
Lehet eddig is 10W-40 ment bele, csak kiszámlázták a drágább 5W-40-est; aztán most kvázi "bevalotta", hogy mit raknak bele. :devil:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5560 Dátum: 2009.12.15 19:52:25 »
Mindkettő kizárva. Egyszerűen csak azt hitte, hogy A: nem mond semmit, hogy "10w40" vagy B: tényleg spórolni akart...
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5561 Dátum: 2009.12.16 08:11:23 »
Nincs ebben rosszhiszeműség. Tényleg spórolni akarnak az ember helyett; ezekben a mostani időkben szvsz ezt jobban elvárják a népek, mint valaha. Csak az a baj, hogy ez a fajta spórolás tényleg megbosszulja magát hosszú távon. Mínusz 15-20-ban már tényleg nagyon nem mindegy, hogy mi van a motorban; persze nem mindegy nulla-plusz 5-nél sem, de ilyenkor még kevésbé.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5562 Dátum: 2009.12.16 08:17:04 »
ja. az ügyfélen spóroltak a maguk javára. ne álmodozzunk már
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5563 Dátum: 2009.12.16 09:05:54 »
ja. az ügyfélen spóroltak a maguk javára. ne álmodozzunk már
Ez nem álmodozás. Szerinted a drágább olajon nem keresne ugyanúgy? Összegben kifejezve még többet is. És az talán nem az én javamra spórolás, amikor pl. le akar beszélni a légszűrő-cseréről? Van ilyen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5564 Dátum: 2009.12.16 11:17:22 »
Szerintem nem neked akarnak spórolni ;) Szerintem veszik hordó számra a 10W-40-est, mert azt a 20 éves Toyotába is bele lehet rakni, meg még az új is elmegy vele. 5W-sből meg 1 hordót vesznek. Azon nincs akkora haszonkulcs. Sajnos pénz orientált világban élünk. Nem tom, kinek mennyiért számlázza ki a szerviz a 10W-40et, de annyiért a benzinkúton is megkapod.
Ahova én jártam, és most már hivatalos Toyota, és Lexus szervíz lett, ott is 10W-40 Magnatec volt raktáron 4 literes kiszerelésben 1 raklappal. Azt könnyebb elsütni a buta vevőnek. Nekik meg érdekük, hogy 150-200ezer után motorgenerál, ha csillaggarázsban tartod az autót, és netán még siecc is a munkahelyedre reggel  :cry:
Laco 73 :D