Nagy rutinom nekem sincs benne, szerintem a legtöbb márkás tisztító megfelelő. Múltkor mi Wynns márkájút használtunk, ez eléggé szépre pucolta a motorbelsőt, eddig minden rendben vele. Ez pl 1.000 körül volt, de van Liqui-Moly-ban is, vagy 4500-ért, ami enyhe túlzás...
Nem tudom, hogy tudod-e, de ezeket olajcserekor kell a motorba önteni, ellentétben a szeleptisztítókkal. Ahány márka, annyi féle használati mód, van amelyikkel menni kell, de van olyan is, amelyikkel csak alapjáraton szabad pár percig járatni a motort... Erre figyelj oda!
Javasolt az is, hogy az olajcserét követő pár ezer km után (jóval idő előtt) cseréld le az olajat, ezzel a feloldott, de ki nem folyt mocsok is végleg távozik...
Mi kicsit prosztóbb megoldást alkalmaztunk: maradt otthon 1 liter olaj, ami nem kellett semmibe sem. Az olaj leengedését követően felülről ezt még ráöntöttük, így kvázi kicsit kimosta még az oldószeres olaj után a motort és alulról is kifolyt rendesen a mocsok és az oldószeres olaj... Persze ez nem olyan, mint egy 1000km-es olajcsere, de szerintem nem annyira rossz megoldás. Jobb, mint a semmi...
Márkás olajszűrőt is kell venned, azon is el lehet a dolgokat bukni. Ami nekem bevált: Mann-Filter MAW68/1. Ez kb 1.700 Ft most. A gyári is jó, de az egy ezressel több.
Alco-t és gagyi társait mellőzni kéne...