Szerintem 5w-30 vagy ha semmiképpen nem akarsz azoknak hinni, akik az autót tervezték, akkor is max 5w-40 de full sint. (pl valvoline 5w40 a metróban 10900/5l)
5w-50 et semmiképpen nem tennék bele. Az igaz, hogy a másik fél szintetikussal összehasolva ennek valóban nagyobb a hötürése, de ez nem az 50 miatt van hanem mert teljesen szintetikus. Amúgy egy érdekes példa, hogy a valvoline honlapjáról letöltve az 5w-30 adatait jól látszik, hogy egy 5w-50 es olaj adataival hasonlítva a lobbanáspontjuk vagy egyezik, vagy általában a 30-as olaj nyer néhány Celsiusal. (222 Celsius)
A valvoline-é meg van pdf-ben, a mobilét megkeresem, ha érdekel elküldöm mailban.
A nagy külömbség a két olaj között az a viszkozitásukban van. Egyszerüen fogalmazva az üzemi h?mérsékleten (90-150Celsius) a 30-as olaj viszonylag híg, még az 50-es elég sürü. Ha "elméletben" tovább melegítenénk elég egyszerre döglene meg mind a kettö.
Az VVt-i illesztései olyan szorosak, hogy jobb neki a hígabb olaj, mind élettartam, mind fogyasztás szempontjából.
Gyakorlati oldalról nézve a yarisomban elejétöl kezdve 5w-30, illetve 0w-30 van és a nyáron horvátország oda-vissza 1 nap alatt klímával, 35-40 fokban végig 150-160 at autózva egy deka olajat nem fogyasztott és azóta sem. Pedig akkor már tul volt a 150 ezren. (most 193e)