Kb 2 órája megtörtént az olajcserém.
Köszönet Ricsinek a szakszerű munkáért.
Mikor látta , hogy 10W-40-es olaj van benne azt ő is túlzásnak tartotta ebbe a motorba, a szerviznek 5W-40-es illett volna beleönteni de biztos csak ez volt épp raktáron.
Mielőtt kicserélte a kocsiban olajat megmutatott egy flakon 15W-40 Motul versenyolajat és megszagolva annak valami egészen finom illata volt talán mint egy kávé. Állítólag azért mert kerámialapú. A 0W-40-es Castrol meg szinte szagtalan a Motulhoz képest, szebb is ránézésre de így elsőre a Motul minőségibb vonalat képvisel a Castrolnál , de ez a dobozán is látszott.
Lehet, hogy a következő olajam Motul lesz. Olajcsere előtt Ricsi teleöntötte az olajszűrőt, mielőtt a helyére felcsavarozta volna mondván így rögtön lesz olajnyomásom.
1 éve a márkaszerviz nem csinált ilyet. Az is igaz, hogy ezt nem minden autótípusnál lehet megtenni csak ott ahol lefelé áll az olajszűrő. Régi Celicáknál pl. felfelé áll.
Az autó hangja egy minimálisat csökkent, eddig se volt nagy hangja alapjáraton most ettől is kisebb lett. És talán a motor járásán érzem, azt, hogy finomabban jár menet közben, de lehet ez amolyan psziché.
Majd figyelem a fogyasztást, hogy mennyivel lesz kisebb.
Örülök, hogy ennyire élvezted az olajcserét, én is mindig élvezem majdnem. Kivéve a legutóbbit, mikor a bnőm nővérének a Matizába cseréltem olajat: leengedéskor a tartályba tett nagytölcsérbe beleesett a leeresztőcsavar, az megtelet hirtelen olajjal és vagy 1 liter olaj elfolyt a földre, ebből olyan fél liter a fejemen keresztül...
Elhiszem, hogy jó illata van a Motul olajnak, de ez nem jelent semmit sem. A doboza szintén nem ér nagy említést, ezek mind marketingeszközök. Szerintem az illata is direkt olyan, én azt is el tudom képzelni. Legközelebb női parfüm-szagú lesz az olaj és akkor arra gerjedsz majd...
Ami jó versenyre, az általában nem jó utcára. Erősen nem ajánlott semilyen 15W-xx-es olaj, marha sűrű hidegen. Lehet, hogy jó a pályára, de a mindennapokban nem az igazi.
A motor szebben jár hidegen a 0W-s friss olajjal, de ez érthető: az olaj hidegen hígabb most és friss. Ha legközelebb cseréltek, akkor is símábban jár majd kissé, mert friss az olaj. Ez gyertyacsere után a legszembetűnőbb amúgy.
Az olajszűrőt én nem szoktam feltölteni olajjal, csak a szélét kenem meg olajjal. Kb 1-2 sec ilyenkor és felépül a normál nyomás, nem hiszem, hogy ez olyan sokat számítana. Párszor kibírja, sokkal több káros hatás éri: hidegindítások, nagy meleg, szennyezett benzin, nagy RPM, stb...
A fogyasztásod szerintem nem fog túlzottan megváltozni, hiszen mindkét olaj nagyjából azonos viszkozitású üzemmelegen. Akkor lenne pár deci különbség, ha mondjuk 15W-50 helyett 0W-30-at használnál.
Én a helyedben nem erőltetném a Motult, mert versenyre való, nem utcára. Lehet bármilyen jó az illata vagy a színe vagy a doboza...
:excl:Ami a nagyobbik gond, hogy nincs bevizsgálva szinte egyik sem az ACEA és API szintekre. A Toyota pedig előírja, hogy minimum milyen szintet kell teljesítenie az olajnak.
És nem szabad annak sem bedőlni, hogy "meghaladja az API és ACEA szinteket". Nincs bevizsgálva, lehet, hogy meghaladja, de lehet, hogy nem.
Szerintem egyébként az utóbbi. Ugyanis a versenyolajak tekintetében mások az elvárások, nem számít a motor tisztító hatása annyira, úgyis szétszedik alapon. Nem számít, hogy kibír-e 15.000 km.t, mert addig lecserélik és sorolhatnám...
Viszont a versenyen jobbak a verseny-olajak, mint a többi olaj, de hétköznap nem. Más a kettő, nem szabad keverni. Nem hiszem, hogy vmiféle kerámiás cucc kellene a normál motorokba.
Túl jót akarsz a motorodnak, csak nehogy nagyobbat árts neki, mintha 10W-40-es olajat raknál mindig bele...
Na mentem aludni, mert holnap fel kell tudni kelni...