Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5136420 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3405 Dátum: 2008.09.16 19:42:30 »
Iridiumos?

Jah, de a 120 nekem is soknak tűnik, sztem a vezérléssel együtt kicserélem majd, tehát 100nál :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3406 Dátum: 2008.09.16 19:56:10 »
Néhány észrevétel az utolsó két lapnyi Hsz-t átolvasva:

A Francia autók 30E szervízciklusa - különös tekintettel az olajcserére is -  misztikum PR és marketingfogás. Én gyakorló ScenicII tulaj vagyok és 15E-ként cserélek.  No nem azért, mert az olaj nem bírná ki a 30E periódot. (a Renaultokhoz az ELF kifejezetten fejlesztett egy bizonyos tíopusú olajat, ami valóban kibír 30E km-t.) Hanem azért, mert elsősorban a dieselek turbója fokozottan érzékeny a telítettségi fokra. Ez alatt nem azt értem, hogy az olaj tűrőképessége változik, az önmagában nem, hanem az általa elnyelt és lebegtetett korom és a savas kémhatásért felelős egyéb vegyületek olymértékben felszaporodnak, hogy hosszú távon - hangsúlyozom, hosszú távon a turbó élettartamának jelentős csökkenését okozzák. És ez általában az összes common rail-turbó motorra igaz.

Lehet is bőven olvasni a Népítéleteknél a turbó hibáról. Dehát az user sosem felelős, mindíg a francia kocsi a xar.Ez az egyik oka, amiről írtam, a másik meg a helytelen használat, de ez másik lapra tartozik.

Hirtelen ennyi.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3407 Dátum: 2008.09.16 21:20:44 »
Mivel ennyiszer megismétled, mégiscsak megkérdezem: mégis miféle módszer ez, hogy a folyadék színe alapján döntöd el, hogy cserés? Nem valami egzakt, és akkor még nagyon finoman fogalmaztam. A fékfolyadékra a gyár meghatároz egy csereintervallumot, amit valszeg a szemrevételezésnél kicsit pontosabb módszerekkel állapítottak meg. Ennél sűrűbben, ráadásul LÉNYEGESEN sűrűbben (évente, uramatyám, ettől még mindig guvad a szemem) kicserélni a fékfolyadékot atomfölösleges, pénzkidobás, ráadásul a környezetbe is több mérgező anyagot juttatsz így.

A kuplungfolyadékot meg nem is kell cserélni a gyár szerint. Úgyhogy annak az évenkénti cseréjére végképp nem tudok mit mondani, mert nem találok rá megfelelő jelzőt  :whistling:

A folyadék színe nem tökéletes megállapítási mód semmire sem, de azért nagyjából elárul pár dolgot. Szerintem ha egy sárgás színű folyadék feketés lesz, akkor az attól még lehet jó vmire, de ténykérdés, hogy nem olyan, mint az új. És ha valami fekete, az azért fekete, mert belekerült vmi pl korom a motorolajba vagy elöregedett benne vmi. Különben nem váltana színt, nem színváltós matchbox ez. És ha egy motorolaj nagyon fekete, akkor sok benne a szennyező anyag már, ergo nem jó a motornak.
Ha egy fékfolyadék túl sötét, akkor az is azt jelenti, hogy vmi belekerült, különben mitől lenne fekete. Amúgy leeresztve látszanak benne lebegő darabkák is mindig mindegyik kocsinál.


A fékfolyadékot nem is km alapján szokták sokszor cserélni, hanem eltelt idő alapján. Ugyanis nem a használattól meg tönkre annyira, inkább az idő telésétől, ugyanis a fékfolyadék magába szívja a levegő nedvességét, ha mész vele, ha nem. A legtöbb szakértő amúgy 2 évenkénti fékfolyadék cserét javasol vagy 60.000 km-t. A Toyotának pedig nem igazán van erre pontos szervízciklusa, ők is csak úgy kb-ra cserélik ki a fékfolyadékot (Veszprém), a jobb helyeken kimérik egy műszerrel, hogy mennyi a forráspontja.

A környezetszennyezésről annyit, hogy a fékfolyadék tökéletesen oldódik vízben, nyugodtan a lefolyóba is önthető, vízben oldva nem igazán árt semminek sem. Messze nem olyan toxikus, mint egy motorolaj vagy egy Vénusz étolaj.

A kuplungba ugye fékfolyadék kell, ugyan azon az elven működik, mint  fék. A lényeges különbség annyi, hogy nincs hőterhelésnek kitéve a munkahenger és a fékfolyadék ott. De ugyanúgy felvizesedik, elöregszik, levegősödik, mint a fékrendszerben.

A cseréje sok kocsinak a kuplungnyikorgását megoldotta már az ismeretségi körömben. Amúgy minimális mennyiségű fékfolyadékot igényel a csere, amúgy is marad az 1 literes dobozban még 2-3 dl folyadék fékfolyadék csere után. Ez még pont elég a kuplungba, és akkor a dobozt nem is kell tartogatni otthon.

Egyébként érdekes, de a kuplungba lévő fékfolyadék fél év után már sokkal sötétebb és szemmel láthatóan koszosabb. És mondom, sok kocsi kuplungnyikorgása ezzel a cserével meg is szűnt.

Szerintem nem történik semmi komoly amúgy, ha nem cseréled le, de ha lecseréled, akkor csak jót teszel a kocsinak.

Amúgy a Toyotának erre nincs is tényleg csereperiódusa, de én ezt gáznak tartom inkább, nem pedig arra következtetek, hogy sosem kell cserélni, ugyanis örökös életű olaj nincsen.

Kérdeztem a Toyotát, hogy milyen gyakran kell cserélni, fingjuk se volt róla. Ugyanúgy azt sem tudják, hogy a benzinszűrőt milyen gyakran kell az E11/12/15-ben cserélni. Mindenhol hülyék hozzá. A legtöbb helyen azt sem tudják, hogy hol a szűrő, a motortérben keresik a szerelők. Pedig az ülés alatt van hátul, egybeépítve a benzinszívattyúval... :devil:

Mellesleg a csereperiódusokkal kapcsolatos vitát nem szeretném folyatatni, mindegyikőnk elmondta a véleményét. Szerinted mindent később kell, szerintem előbb kell. Közös nevező úgy sem lesz, úgy látom. Én előbb cserélek mindent, te vagy mások később. Én ártani nem fogok a kocsinak ezzel, max használok neki, de kevesebb pénzem lesz. Ennyi röviden.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3408 Dátum: 2008.09.16 22:04:35 »
Barna.czuckor bocs, de szerintem kicsit túldramatizálod a dolgot, és nagyon szélsőséges ez a fajta hozzáállás, azt meg végképp hülyeségnek tartom, hogy a gyártók azért írnák így elő az olajcserét, hogy idő előtt tönkremenjen a motor és később a javításból profitáljanak..főleg mikro a kisebb, sűrű szervizekből jobban lehet akasztani, egyszerű munka. Én maximálisan biztos vagyok benne hogyha a 15e km vagy 1 év van előírva, az bőven jó, főleg egy olyan olajjal, ami az előírtnál magasabbb szintet is teljesít. Szóval az idő előtti olajcsere, egyrészt pénzkidobás - ez a te dolgod, másrészt az energiaforrásokkal való pocsékolás, amivel viszont mindenkinek a jövőre való tekintettel kellene figyelnie. Persze, hogy elsötétedik az olaj, mivel annak feladata a szennyeződéseket lebegtetni is, egy a sok közül. Az olajszűrő sem véletlen dolog. Mégvalami. Ha dízel autóval volt dolgod, akkor olajcserénél észrevehetted, hogy annak meg már rögtön, olajcserénél megindítás után, mikor beszintezed és nézed a nívót, tök fekete az olaj... Ez teljesen normális, nem kell miatta 10 másodpercenként olajcserét végezni, ugyanis ennyi bőven elég neki, hogy befeketedjen, és rá sem ismersz majd. Ha sértőnek tűnök, elnézést, nem ez a szándékom, csak elképzelhető kicsit rosszul tudom magam kifejezni, de szerintem a lényeg kivehető. Reakciókat természetesen várok! mindenhonnan!
ja, mégvalami: van ahol persze az előírás nem helytálló: pl fűkaszámnál 4ütemű, 50üzemóra a csereperiódus, és 1 deci (!!!) olaj megy bele.mivel hegyen vágom, és elég rendesen kapja is ott az ívet, ezért 4-10 óra között cserélem is, mivel egyrészt látom hogy szükséges (fémrészecskék), és nincs olajszűrője, nem hagyom a saját maszatjába forogni, másrészt ez olyan kis mennyiség, hogy semmi...
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.16 22:09:27 írta G86 »
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3409 Dátum: 2008.09.16 22:27:01 »
Elképzelhető, hogy túldramatizálom a dolgokat, de inkább legyek ilyen, mint hagyag, aki nem ápolja az autóját. Én már bármit el tudok képzelni az autógyártók részéről, aki az olyan vízhőfok-mérőt kitalálta, hogy 60-95 fokig pont középen áll a mutató, átverve az autóst, az bármire képes... ::)

Szerintem azért az autógyártó cégeknek nem érdekük hogy 25 évig menjen a kocsid, tudatosan korlátozzák az élettartamot. Vannak úgynevezett élettartamtervezők (közgazdászok), akik kiszámolják, hogy az adott réteg hány év múlva tud új kocsit venni, mikor kell minek tönkre mennie. És ez nem blöff, hanem ezt tényleg így csinálják. Ez persze nem azt jelenti, hogy minél előbb szét szeretnék, hogy hulljon a kocsi (bár kicsit igen), hanem olyasmi, hogy nyiszorog az ülés 3 év után, meg hogy nem megy el 350.000 km a motor, csak 250.000-et.
Ezt azért írom, hogy az ilyen dolog fátyola alatt határozzák meg a szervízperiódusokat is. Elképzelhető, hogy ha mindent kissé hamarabb cserél az ember, akkor tovább megy a gép is.

Persze ezek a dolgok már erősen a "hit" kategóriába esnek, mindenki mást hisz, másban hisz, másnak hisz. Én már nem hiszek vakon senkinek, semminek sem. Jó autó a Toyota, de ez is egy profitorientált cég, nagyon rutinosak és ügyesek, de nem a jóindulat vezérli őket sem, hanem a pénz. Ez így is van jól, ez a kapitalizmus. És én ebből indulok ki alapvetően.

A másik a motorolaj színe. Lehetséges, hogy igazatok van, de az is, hogy részben nekem is. Azért egy benzines autó olaja nem lesz 10 km után sötét, míg a dieselé lehet. Ennek is megvan a magyarázata. A diesel sokkal többet kormol, ezért a motorban is több a korom. Az olaj leeresztését követően pedig a friss olaj a motorba maradt koromtól azonnal sötét lesz.
De az, hogy egy olaj sötétebb, azért utal arra, hogy mennyi a lebegtetett szennyeződés. Ha nagyon sötét, akkor tele van kormommal és más szeméttel.

Mellesleg több szervíz-vezetőtől is azt hallottam, hogy az új D4D-s motorok nagyon túl vannak hajtva a lóerő- és nyomatékháború jegyében. A 177Le-s diesel motorokat eléggé gyakran javítják pl garanciában és nem ritka a 40.000 km-t futott motor cseréje sem. Sok szervízes a D4D tulajdonosoknak a 7.500 km-es olajcserét javasolja, nem véletlenül. Aki nem hiszi, járjon utána! - ahogy a mese tartja.
Én minden esetre sosem vennék mai diesel autót, mert szerintem mindegyik xar, a régi Carina E korabeli dieselek még sokat elmentek, de a maiak kritikán aluliak. És ez minden márkára értendő. És a sok szervízes ebben is egyetért.

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3410 Dátum: 2008.09.16 23:16:27 »
Én már bármit el tudok képzelni az autógyártók részéről, aki az olyan vízhőfok-mérőt kitalálta, hogy 60-95 fokig pont középen áll a mutató, átverve az autóst, az bármire képes... ::)

Ezt pont nemrég vetettem fel a Corolla topikban, mondjuk sztem lehet még több is, mint 95 fokig "nem mér" az óra, mert ha hajtottam a Corit vagy sokat dugóztam, (ugye ez a két üzemkörülmény tudja feltornázni a hőmérsékletet) akkor se volt hajlandó megmozdulni...

Más kérdés hogy egy átlag felhasználót mennyire kell "zavarni" egy óra állandó mozgolódásával, tehát ha nagyon szatirikus akarok lenni: kit érdekel hogy pontosan hány fok van, ha amúgy üzemszerű a működés, bár kérdés: akkor egyáltalán minek teszik bele, a Yarisznál is simán működik a hideg víz kék ikon, normál üzem nincs ikon, aztán a piros ha gáz van.

Mondjuk akárhogy csavarjuk: ez a lódítás hogy mindig középen áll a mutató, nem szép dolog, mondjuk nemcsak a Toyota csinálja...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3411 Dátum: 2008.09.16 23:40:47 »
Én már bármit el tudok képzelni az autógyártók részéről, aki az olyan vízhőfok-mérőt kitalálta, hogy 60-95 fokig pont középen áll a mutató, átverve az autóst, az bármire képes... ::)

Ezt pont nemrég vetettem fel a Corolla topikban, mondjuk sztem lehet még több is, mint 95 fokig "nem mér" az óra, mert ha hajtottam a Corit vagy sokat dugóztam, (ugye ez a két üzemkörülmény tudja feltornázni a hőmérsékletet) akkor se volt hajlandó megmozdulni...

Más kérdés hogy egy átlag felhasználót mennyire kell "zavarni" egy óra állandó mozgolódásával, tehát ha nagyon szatirikus akarok lenni: kit érdekel hogy pontosan hány fok van, ha amúgy üzemszerű a működés, bár kérdés: akkor egyáltalán minek teszik bele, a Yarisznál is simán működik a hideg víz kék ikon, normál üzem nincs ikon, aztán a piros ha gáz van.

Mondjuk akárhogy csavarjuk: ez a lódítás hogy mindig középen áll a mutató, nem szép dolog, mondjuk nemcsak a Toyota csinálja...
Bizony, nem szép dolog ez, egyenes átverés. És ebben az a legborzasztóbb, hogy azt sem tudod, hogy bemelegedett-e a motorod rendesen vagy csak úgy féligmeddig. Hogy a magas hőfokot "csalja el" vagy ha hideg a motor, azt is. De hogy őszinte legyek, szerintem elcsalja a hideget is egy kicsit, elképzelhető, hogy még nem üzemmeleg a motor, de már középen van a cájger. És ekkor mondjuk abban a tudatban hajtod a kocsit, hogy már meleg és jobban kopik a motor a kelleténél.

És abból adódóan gondolom ezt, hogy a fater kocsija kb fele annyi idő alatt eléri a középállást, mint az én kocsim. Jó, más konstrukció kissé, de két 1,4-es VVT-i motor között nem lehet ekkora különbség szerintem. Úgy gondolom, hogy a fateréban még nem is melegedett be a motor, de már középállásban táncol.

Amúgy gondolkodott már vki azon, hogy a "csalást" hogyan lehetne kiütni? Valószínűleg sehogy, csak az óra újrachippelésével.

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3412 Dátum: 2008.09.17 00:08:11 »
És ekkor mondjuk abban a tudatban hajtod a kocsit, hogy már meleg és jobban kopik a motor a kelleténél.

Mondjuk hajtani a kocsit inkább üzem-meleg motorolajnál szabad, bár ezt biztos Te is tudod, az meg azért jóval később következik be, mint a hűtővíz, ha csal-ha nem az óra...

leszilaci

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3413 Dátum: 2008.09.17 08:49:27 »
Kérdeztem a Toyotát, hogy milyen gyakran kell cserélni, fingjuk se volt róla. Ugyanúgy azt sem tudják, hogy a benzinszűrőt milyen gyakran kell az E11/12/15-ben cserélni. Mindenhol hülyék hozzá. A legtöbb helyen azt sem tudják, hogy hol a szűrő, a motortérben keresik a szerelők. Pedig az ülés alatt van hátul, egybeépítve a benzinszívattyúval... :devil:

Mellesleg több szervíz-vezetőtől is azt hallottam, hogy az új D4D-s motorok nagyon túl vannak hajtva a lóerő- és nyomatékháború jegyében. A 177Le-s diesel motorokat eléggé gyakran javítják pl garanciában és nem ritka a 40.000 km-t futott motor cseréje sem. Sok szervízes a D4D tulajdonosoknak a 7.500 km-es olajcserét javasolja, nem véletlenül. Aki nem hiszi, járjon utána! - ahogy a mese tartja.
Én minden esetre sosem vennék mai diesel autót, mert szerintem mindegyik xar, a régi Carina E korabeli dieselek még sokat elmentek, de a maiak kritikán aluliak. És ez minden márkára értendő. És a sok szervízes ebben is egyetért.

kutya legyek ha értem...egyszer hülyék, és nem értenek hozzá, máskor meg igen is nagyon jól megmondják???
 :eek:
olyan ellentmondásos ez, nem?
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.17 08:52:51 írta leszilaci »

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3414 Dátum: 2008.09.17 10:23:12 »
Szuper. Ismét rászántam 2 órát az életemből visszaolvasgatásra, de értelme nem sok volt. Reméltem, hogy találok táblázatot, vagy érvelést, hogy ki miért használja ezt vagy azt a márkát és típust, de lényegében semmi. Egyedül talán az ragadt meg, hogy ha túl híg olajat használok (96. carina E) felodhatja az olajsarat, ami esetleg eddig valami repedést tömített, és olajfolyásom lesz a csere után (5W a 10W helyett). Az is tény, hogy a Toyota kiskönyben levő táblázat a 10W-30-at -18oC-tól ajánlja. Ennél hidegebb meg azé' má' ne legyen! De nem is szokott igazán. Szóval abszolúte nem értem, hogy mi indokolná, hogy 5W-t öntsek bele. Előzőleg Castrol Magnatec 10W-40-est töltöttem, s úgy látom, most is ezt fogok.
Kérdéses még számomra, hogy mivel tudhat többet egy 3000 Ft-os olajszűrő egy 6-7-800 forintosnál? Valóban 3x, 4x jobb? Talán 3x, 4x több piszkot szűrne ki? Nem hiszem. Beszéltetek még valami alátétről...hát, arról aztán meg foggalmam sincs. Hol van ez?

Más téma: kérem, írja meg valaki, hogy mi a szeánsza egy olajcserének szűrővel együtt! Mert ugye járatni kell a motort a leengedés előtt, hogy a felmelegedés álltal hígabb legyen, és könnyebben kifollyon. De ha bemelegszik a leömlő, tuti nem tudom kivenni a szűrőt, mert olyan rossz helyen van, hogy tuti összeégetném magam vele. Ki hogy szokta?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3415 Dátum: 2008.09.17 10:32:18 »
De hogy őszinte legyek, szerintem elcsalja a hideget is egy kicsit, elképzelhető, hogy még nem üzemmeleg a motor, de már középen van a cájger. És ekkor mondjuk abban a tudatban hajtod a kocsit, hogy már meleg és jobban kopik a motor a kelleténél.

Erre csak annyit, hogy a faterek OFF HDi autojaban van olajhomero is. Dizel, ergo a viz is lassaban melegszik. De amikor a viz elerte az uzemi hofokot (az elozoek alapjan ez lehet kb 60 fok is) akkor az olajhomerseklet kozeleben nincs az uzeminek (azon homerseklet ertekek is fel vannak tuntetve!!!). Miota ezt lattam, kesobb kezdem nyuzni a motorokat.....


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3416 Dátum: 2008.09.17 10:36:26 »
Erre csak annyit, hogy a faterek OFF HDi autojaban van olajhomero is. Dizel, ergo a viz is lassaban melegszik. De amikor a viz elerte az uzemi hofokot (az elozoek alapjan ez lehet kb 60 fok is) akkor az olajhomerseklet kozeleben nincs az uzeminek (azon homerseklet ertekek is fel vannak tuntetve!!!). Miota ezt lattam, kesobb kezdem nyuzni a motorokat.....

Az üzemi víz inkább 90fok ::) az olaj meg 100körül jó, nekem is van a Pugba olajhőm. mérő, kb. 10perc kell hogy elérje az üzemit, miután a víz már beállt 90C-ra :excl:

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3417 Dátum: 2008.09.17 10:47:37 »
Kérdéses még számomra, hogy mivel tudhat többet egy 3000 Ft-os olajszűrő egy 6-7-800 forintosnál? Valóban 3x, 4x jobb? Talán 3x, 4x több piszkot szűrne ki? Nem hiszem.

Szűrőből érdemes a gyárit venni, az utángyártottnak más lehet az átfolyása, ami lehet csak urban legend, de most ezer vagy 3ezer forintnál nincs értelme hazardírozni.

Idézet
Beszéltetek még valami alátétről...hát, arról aztán meg foggalmam sincs. Hol van ez?

Alátét a leeresztő-csavarnál van, amit illik minden olajcserénél kicserélni, max párszáz forintos tétel...

Idézet
Más téma: kérem, írja meg valaki, hogy mi a szeánsza egy olajcserének szűrővel együtt! Mert ugye járatni kell a motort a leengedés előtt, hogy a felmelegedés álltal hígabb legyen, és könnyebben kifollyon. De ha bemelegszik a leömlő, tuti nem tudom kivenni a szűrőt, mert olyan rossz helyen van, hogy tuti összeégetném magam vele. Ki hogy szokta?
Ezt nem tudom, volt hogy csonthideg motornál cseréltem olajt, volt hogy várni kellett hogy hűljön mert szanaszét égetett, majd jön valami szaki és megmondja a tutit ::)



lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3418 Dátum: 2008.09.17 10:58:20 »
Erre csak annyit, hogy a faterek OFF HDi autojaban van olajhomero is. Dizel, ergo a viz is lassaban melegszik. De amikor a viz elerte az uzemi hofokot (az elozoek alapjan ez lehet kb 60 fok is) akkor az olajhomerseklet kozeleben nincs az uzeminek (azon homerseklet ertekek is fel vannak tuntetve!!!). Miota ezt lattam, kesobb kezdem nyuzni a motorokat.....

Az üzemi víz inkább 90fok ::) az olaj meg 100körül jó, nekem is van a Pugba olajhőm. mérő, kb. 10perc kell hogy elérje az üzemit, miután a víz már beállt 90C-ra :excl:

Tudom, hogy 90 korul van, de itt az elozoekben elhangzott, hogy 60 es 95 kozott ugyanazt mutatja.
Annyit akartam irni, hogy  vizet  a mero allasa miatt mar uzemmelegnek gondolod (ami lehet csak 60 a valosagban) es elkezded nyomni. Erre csak ratesz egy lapattal, hogy az olaj meg plane nincs meg kozeleben sem az uzemmelegnek.  :nono:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3419 Dátum: 2008.09.17 16:07:38 »
Hát, nem hiszem h az gondot okozna ha a hőfokmérő épp már beállt középre és úgy hajtósabban megyek. Már volt olyan is hogy közép és 0 között odaléptem neki 6ezerig, bár ez feltételezem nem túl szerencsés, de már járt az autó előtte vagy 3-4 percet. Na szóval barna.czukor kicsit túlliheged a dolgot az olajcserével kapcsolatban. Tényleg felesleges, pénzkidobás, pocsékolás. Ha jót akarsz az autódnak, ne azon gondolkozz, hogy olcsóbb olajat cserélj benne sűrűbben, hanem inkább végy drágábbat, és cseréld előírásszerűen, semmiképpen sem hamarabb. Az tény, hogy a mai autókat egyre inkább élettartamra gyártják, de azért, mert te 15 helyett 10nél vagy ne adj isten 7ezernél olajat cserélsz, nem jelent semmit. Szóval nagyon szélsőséges gondolkodás. Bizonyos dolgokban én is ilyen voltam, , de már beláttam, hogy nincs értelme semmiből sem túlzásokba esni. Egy egészséges törődni akarás az oké, de nálad már nem ezt érzem. Az autó motorja csak egy dolog, és szerintem pont az bírja a legtovább, ha a karbantartási ütemerv be van tartva. Gondolj csak inkább bele, hogy millióegy drága elektromos kütyü van az autódban, ami elromolhat, és idővel el is romlik, hiába cserélsz olajat idő előtt. Vagy a futómű elemei, rugó, lengéscsillapító, lengőkarszilentek stb. Karosszéria elkezd rohadni, felcsapódott kavicstól, vagy csak simán, mert rosszul kezelték, stb.... Vagy bármi más! Szóval én ajánlom neked a jobb olajat használd, csere az előírás szerint, és ne szarabbat, hogy azt sűrűbben cseréled, amivel feleslegesen terheled a környezeted, és használod az energiaforrásokat pocsékolva. Nagyjából ennyi.