A múlt héten cserélték le az olajat a kocsiban, mobil1 5w-30 esp formulát kapott végül, amelynek címkéjén az van, hogy shc technology.
Mivel motorcserés volt 4,2 liter ment bele. Most meg észrevettem, hogy a földön olajcseppek vannak a kocsi alatt. Először a betonon látszott, de raktam alá papírt azon még jobban kivehető, hogy tényleg olaj. A legjobb az egészben ,a szervízben kérdezték vittem-e tömítőgyűrűt, mondtam hogy nem ,erre pedig kellett volna. Ennyiben maradt, ezek szerint ment vissza a régi. Ennek ekkora jelentősége van? Már 1-szer cseréltek ott olajat akkor nem kérték és utána rendben volt. Elvileg ezt a tömítőgyűrűt mindig cserélni kéne vagy mikor hogy?
A választott olaj jó, ezzel semmi gond, sokáig elmegy a gép ezzel.
A tömítő alátétet mindig kell cserélni, én a Toyotánál veszem, olyan 210 Ft körül van a darabja. Előnye, hogy méretpontos és jó minőségű, az alu mindkét felén spéci papírbevonat is van, hogy jobban "felüljön". Az olajcserekor szűrőt és tömítőalátétet mindig kell cserélni. Nem tudom, hogy ki szerelte a kocsidat, de jó nagy gyökér, ha így megcsinálja.
Amúgy sok maszek felhevíti, majd hirtelen vízben lehűti az alátétet, ez ekkor kilágyul és 1-2x újra használható. Amúgy filléres dolog, kár ezen spórolni.
Az olajcseppek biztosan a leeresztő-csavartól jönnek? Ezt jó lenne biztosra tudni.
Ha ott ereszt, akkor javasolatoma következő:1. Option: Vidd vissza és mondd meg nekik, hogy nem lesz balhé, ha megcsinálják. És meg kell azt is kérdezni tőlük, hogy ők miért nem cseréltek maguktól. (Nem márkaszervíz esetén, miután tuti, hogy nem szoktak számlát adni: "ha okés lesz, akkor nem jön az APEH".)
2. Option: Leereszted egy tiszta vmibe az olajat, az előzőleg megvásárolt tömítőalátétet beteszed, majd visszaöntöd az olajat a motorba. Persze ehhez kellenek körülmények is.