Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5142086 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3375 Dátum: 2008.09.12 15:28:55 »
Meleg szívvel ajánlom neked a Castrolt! Egy éve használom az Edge-t és eddig semmi negatívat nem tudok elmondani róla.

Menj fel a hivatalos honlapjára (castroledge.hu) és meg is tudod nézni h mit ajánlanak az autódhoz.

Üdv
Ezek az olaj dolgok itt szvsz hitkérdések, ha vki használt már új motorba 100-200-300e km keresztül adott olajat, majd aztán darabokra szedte a motort, s végigmérte a kopásokat, stb, akkor ő már elmondhatja, h van tapasztalata az adott olajjal, de ha vki több olajjal megcsinálja ezt, az kérem jelezze nekem tapasztalatait  :devil:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

kari

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
  • Toyota Auris TS Hybrid 2016
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3376 Dátum: 2008.09.12 21:15:23 »
köszönöm a válaszokat, tekintve, hogy 10km-re van a munkahelyem, lehet kipróbálom a 0w-30-as olajat

jelenleg liqui moly 5w-30-ast használok (E12 Corolla D-4D), szerintetek érdemes kipróbálni a
Mobil 1 Fuel Economy Formula 0w-30-as olajat?

Ha nagyon sokat mész rövid távokon hideg motorral városban, akkor szerintem a válasz: igen!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3377 Dátum: 2008.09.14 16:31:58 »
Szerintetek melyik tesz jobbat a motornak?
Ha egy jó minőségű Castrol Magnatec 5W-40-es szintetikus olajat lecserélek mondjuk olyan 8.000 km-nél vagy ha 10-12.000 km-nél egy Castrol Edge 0W-30-at?
Tudom, hogy a legjobb, ha az Edge-et lecserélem 5.000-nél, de ez sokba lenne. Ezért is kérdezem, hogy mi a véleményetek a dologról.
Nem annyira a "legüberebbnek" titulált olajat gyakrabban vagy a legjobbnak tartott olajat kissé később.

Gyanítom, hogy a motornak jobb egy gyakrabban bekövetkező csere, mint egy picivel jobb oil. Az olaj nem öregszik el, nem lesz annyira koszos sem, ha gyakrabban cserélem, talán jobb ez a megoldás. Meg igazából ki tudja biztosra, hogy az Edge jobb-e, mint mondjuk egy Magnatec?! Az is lehet, hogy nagyjából ugyan az, csak az Edge-et nyomatja 1000-rel a marketing, aztán megvesszük, mert drágább, jobbnak tartott, azán közben meg nem is jobb, mint a Magnatec...

Amúgy az Edge 0W-30 10.800 pénzbe van nekem, a Mobil1 ESP 5W-30 9.300 pénz. Fater kocsijába kell majd nem sokára olajat cserélni. Szerintem Mobil1 lesz a kettő közül. Vagy Magnatec.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3378 Dátum: 2008.09.14 19:29:40 »
Meleg szívvel ajánlom neked a Castrolt! Egy éve használom az Edge-t és eddig semmi negatívat nem tudok elmondani róla.

Menj fel a hivatalos honlapjára (castroledge.hu) és meg is tudod nézni h mit ajánlanak az autódhoz.

Üdv
Ezek az olaj dolgok itt szvsz hitkérdések, ha vki használt már új motorba 100-200-300e km keresztül adott olajat, majd aztán darabokra szedte a motort, s végigmérte a kopásokat, stb, akkor ő már elmondhatja, h van tapasztalata az adott olajjal, de ha vki több olajjal megcsinálja ezt, az kérem jelezze nekem tapasztalatait  :devil:

Valamilyen szinten tényleg hitkérdés, legalábbis a Castrol vs. Liqui Moly tutira kvázi az. A viszkozitás-kérdés már jóval egzaktabb, bár itt leírtakból kiderül, hogy azért ez sem jelent teljesen egyértelmű választást, lévén ugye láttunk adatokat, melyek szerint bizonyos 5 W 30-as olaj alig rendelkezik rosszabb mutatókkal, mint más 0 W 30-as, stb.

Szóval annyi szögezhető le, hogy ha az embernek kedves az autója, akkor az olajon ne spóroljon, márkás olajat használjon, és abból pedig válassza legalább az autógyár által ajánlott legjobb viszkozitást - ez gyakorlatilag 5 W 30-as olajat jelent a legtöbb mai/pár évvel ezelőtti Toyota-típus esetében.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3379 Dátum: 2008.09.14 19:31:14 »
köszönöm a válaszokat, tekintve, hogy 10km-re van a munkahelyem, lehet kipróbálom a 0w-30-as olajat

jelenleg liqui moly 5w-30-ast használok (E12 Corolla D-4D), szerintetek érdemes kipróbálni a
Mobil 1 Fuel Economy Formula 0w-30-as olajat?

Ha nagyon sokat mész rövid távokon hideg motorral városban, akkor szerintem a válasz: igen!

Lehet, hogy mi is ilyenre váltunk majd jóbarátném Coriján a legközelebbi csere során. Hétközben az is sokat megy rövid (3-4 km-es) utakon, és bár fedett helyen, de hőmérséklet szempontjából a szabad ég alatt parkol (sátorgarázs), magyarul télen nagyon lehűl a motorja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3380 Dátum: 2008.09.14 19:37:24 »
Szerintetek melyik tesz jobbat a motornak?
Ha egy jó minőségű Castrol Magnatec 5W-40-es szintetikus olajat lecserélek mondjuk olyan 8.000 km-nél vagy ha 10-12.000 km-nél egy Castrol Edge 0W-30-at?
Tudom, hogy a legjobb, ha az Edge-et lecserélem 5.000-nél, de ez sokba lenne. Ezért is kérdezem, hogy mi a véleményetek a dologról.
Nem annyira a "legüberebbnek" titulált olajat gyakrabban vagy a legjobbnak tartott olajat kissé később.

Gyanítom, hogy a motornak jobb egy gyakrabban bekövetkező csere, mint egy picivel jobb oil. Az olaj nem öregszik el, nem lesz annyira koszos sem, ha gyakrabban cserélem, talán jobb ez a megoldás. Meg igazából ki tudja biztosra, hogy az Edge jobb-e, mint mondjuk egy Magnatec?! Az is lehet, hogy nagyjából ugyan az, csak az Edge-et nyomatja 1000-rel a marketing, aztán megvesszük, mert drágább, jobbnak tartott, azán közben meg nem is jobb, mint a Magnatec...

Az Edge biztosan jobban kíméli a hideg motort, tehát ez a jobb választás. De az említett csere-intervallumok abszolút fölöslegesek, ugyan már, 5 ezer  :eek: ?? Minek? Ráérsz a Magnatecet is 15 ezrenként cserélni (vagy évente, de szvsz évente is csak akkor, ha ezalatt belekerül legalább 12-13 ezer km) - az Edge-t pedig végképp; azt én 15 ezernél előbb semmiképp nem cserélném le!

Értsük már meg, józanul végiggondolva, hogy egy mai korszerű olajat, ami egy mai korszerű, jó állapotú motorban dolgozik, nem kell olyan sűrűn lecserélni, mint anno a régebbi nyugati, vagy pláne a keleti autókban a 15 W 40-es ásványi olajat  :excl: Eleve az olaj is sokkal jobban ellenáll az öregedésnek, ráadásul az elöregedését elsősorban előidéző kémiai igénybevételnek is sokkal kevésbé van kitéve.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3381 Dátum: 2008.09.14 20:11:01 »
Az Edge biztosan jobban kíméli a hideg motort, tehát ez a jobb választás. De az említett csere-intervallumok abszolút fölöslegesek, ugyan már, 5 ezer  :eek: ?? Minek? Ráérsz a Magnatecet is 15 ezrenként cserélni (vagy évente, de szvsz évente is csak akkor, ha ezalatt belekerül legalább 12-13 ezer km) - az Edge-t pedig végképp; azt én 15 ezernél előbb semmiképp nem cserélném le!

Értsük már meg, józanul végiggondolva, hogy egy mai korszerű olajat, ami egy mai korszerű, jó állapotú motorban dolgozik, nem kell olyan sűrűn lecserélni, mint anno a régebbi nyugati, vagy pláne a keleti autókban a 15 W 40-es ásványi olajat  :excl: Eleve az olaj is sokkal jobban ellenáll az öregedésnek, ráadásul az elöregedését elsősorban előidéző kémiai igénybevételnek is sokkal kevésbé van kitéve.

Az összes olaj elkezd sötétedni 6-7.000 km után, ez is arra utal, hogy megtelik szennyeződésekkel az olaj. Lehet, hogy az alapolaj sokáig stabil, de megtelik szennyező anyagokkal. Ergo nem az igazi a dolog már, jobban kopik a motor is, ha mikroszemcsés az olaj.

Mellesleg meg az összes szintetikus olaj stabil alapolajjal rendelkezik ugyan, de mindegyiknél az adalékolás a gyenge láncszem. Nem az alapolaj fárad el, hanem az adalékanyagok párolognak ki az olajból. És máris nem olyan tökéletes a hatás, mint kéne, hogy legyen...

Tudományos cikkek szerint az autóban vagy hideg garázsban álló olaj is "elfárad", kicsapódnak a hidegben állástól az összetevők. Tehát, ha nem ment a kocsi egy év alatt, csak 100 km-t, akkor is fáradt benne az olaj már.

Amúgy meg mindenkinek a maga dolga, hogy mikor cserél olajat, de én szeretném, ha minél többet futna el a kocsim anélkül, hogy enné az olajat vagy fel kellene újítani a motorját.

Az meg hogy az Edge jobban kíméli a motort, abban sem vagyok biztos, pont ezt szerettem volna felvetni, hogy honnan tudjuk, hogy melyik a jobb? A marketingszövegből, a felcimkézésből? Mindegyik teljesíti már az API SM minőségi szintet.

A haverom Civic-jét eléggé hajtottuk még pár éve és elment 240.000 km-t motorfelújítás nélkül. A felújítást végző ember szerint a Civic-ek 90%-a 160.000 km-nél gyűrűzésre szorul. Ez egyfelől következik a nagy fordulatszámból, a használat módjától, de a használt motorolajtól is. Hogy az olajat milyen gyakran cseréli le az ember és mire.
Szerintem nagyon sok múlik az olajon, ha jót használunk és időben cseréljük, akkor sokkal több km-t megy el a kocsi.

A Toyota is úgy adja meg a csereperiódust (a többi márkához hasonlóan), hogy az adott alkatrész eléggé elhasználódjon már, de még ne okozzon hibát biztosan, de túl gyakran se kelljen cserélni. 15.000 km-t ad meg az olajra, 60.000 km-t a gyertyára, 45.000km-t a légszűrőre. Láttál már 60.000 km-es gyertyát? Már tök nagy a hézag, hiányzik az elektródákból egy sarok, stb. A légszűrő annyi km alatt úgy megtelik, hogy alig megy át rajta vmi is. Szerintem az olaj is ilyen. 15.000 km-re már eléggé el van fáradva.
És ha lecserélem teszem azt 10.000 km-enként, akkor csak jót teszek a kocsival, mint amikor a gyertyát sem hagyom 60.000 km-ig benne...

Mellesleg több szakértő is azt mondja, hogy a gyártók szeretik kitolni a szervízciklust, de a gyakoribb szervíz sokkal jobb lenne. Pl több gépész javasolja az 5.000 km-enkénti olajcserét, ha telik rá, pláne, ha néha versenyzésre is használják az autót. Ha versenyeznek is vele, akkor szerintük 2-3.000 km utá érdemes olajat cserélni.

Szerintem üzleti érdek is van a dologban. Ha nem megy el a kocsi 300.000 km-t, csak 200.000 km-t, az sem baj az image-nek, de a gyárnak jobb, mert előbb veszel új kocsit. Ez is benne van, mikor megadnak egy szervízperiódust.

Mellesleg vannak érdekes dolgok ezzel kapcsolatban: A Megane olaját 30.000 km-enként kell cserélni. Szerintem nincs az az olaj, ami ennyi km-t kibírna gond nélkül. Itt is csak arról van szerintem szó, hogy a 30.000 km jobban hangzik, meg előbb vesz új kocsit a tulaj...

Ami engem illet, én nem cserélek 5.000 km-ként olajat, de nem várom meg a 15.000 km-t, mert szerintem 10.000 km az ideális. Addig még nem lesz korom fekete az olaj, ergo nincs tele korommal, etc. Én nem hiszek a longlájfban, meg a hosszú csereperiódusban. Én a gyakori peiódusban hiszek, ettől lesz a motornak longlife.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3382 Dátum: 2008.09.14 20:28:44 »
barna.czukor

Ahogy gondolod. Ha összehasonlítod a Toyota olajcsere-periódusát más márkákéval, láthatod, hogy mennyire a túlbiztosításra játszanak. Én legalábbis így látom, de te ezek szerint nem. Mindegy. Én annyit tudok, hogy az eleve 147 ezret futott, akkor 15 éves autómban általában kb. 18 ezrenként cserélem le az olajat (átlagosan), és rész-szintetikus 10 W 40-es olajat használok; ennek ellenére most, 25 évesen, 362 ezer km-rel a motor nem eszik több olajat, nem megy xarabbul, nem fogyaszt több üzemanyagot stb., mint mikor megvettem. És ez egy nyolcvanas évek elején konstruált motor, és nem egy csúcs-olaj. Ja, és csillaggarázsban áll a kocsi, és a kilométereinek kb. 30 %-át városban, 4-5-6 km-es utakon teszi meg. Ennek fényében szvsz óriási pénzkidobás 10 ezrenként lecserélni egy fullszint olajat egy modern konstrukciójú, ráadásul igen keveset futott autóban, amit közúton használnak - de, mondom, mindenki arra adja ki a pénzét, amire akarja. Én inkább arra fordítanám a megtakarított összeget, hogy csúcs gumikat vegyek a kocsira, amik maximális biztonságot nyújtanak.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.14 20:30:43 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3383 Dátum: 2008.09.14 23:03:23 »
barna.czukor

Ahogy gondolod. Ha összehasonlítod a Toyota olajcsere-periódusát más márkákéval, láthatod, hogy mennyire a túlbiztosításra játszanak. Én legalábbis így látom, de te ezek szerint nem. Mindegy. Én annyit tudok, hogy az eleve 147 ezret futott, akkor 15 éves autómban általában kb. 18 ezrenként cserélem le az olajat (átlagosan), és rész-szintetikus 10 W 40-es olajat használok; ennek ellenére most, 25 évesen, 362 ezer km-rel a motor nem eszik több olajat, nem megy xarabbul, nem fogyaszt több üzemanyagot stb., mint mikor megvettem. És ez egy nyolcvanas évek elején konstruált motor, és nem egy csúcs-olaj. Ja, és csillaggarázsban áll a kocsi, és a kilométereinek kb. 30 %-át városban, 4-5-6 km-es utakon teszi meg. Ennek fényében szvsz óriási pénzkidobás 10 ezrenként lecserélni egy fullszint olajat egy modern konstrukciójú, ráadásul igen keveset futott autóban, amit közúton használnak - de, mondom, mindenki arra adja ki a pénzét, amire akarja. Én inkább arra fordítanám a megtakarított összeget, hogy csúcs gumikat vegyek a kocsira, amik maximális biztonságot nyújtanak.
Ha más márkákat nézek, akkor ugyan ezeket a periódusokat láttam vagy nagyobbakat, ami ugye azt jelenti, hogy azok még tovább használják az adott alkatrészeket. Nem is helyeslem, szerintem céltudatosan nem akarják a kocsikat "rendben tartani", hogy előbb cseréljék le őket.

Szerencsés vagy, hogy az autód motorja ennyire strapabíró, örül neki, bárcsak az enyém is majd így bírná. De nem hiszem, hogy a mai agyonhajszolt motorok is ennyit elmennének. De majd kiderül. Csak nekem azért gyanús, hogy több embertől hallottam, hogy a VVT-i motorja elkezdte 160.000 km-nél enni az olajat. És nem a sz*r széria.

Hiperérzékeny vagyok a motorra, különösen mióta volt ez az olajfogyis-motorcserés action, nagyon nem szeretném, ha újra szívnék vele, mindent megadok neki, ha besz*rik újra, akkor nem rajtam múlik majd... (Mert úgy is vezetem.)

OFF
A csúcs gumikat én is szeretem, nem is szoktam a gumikon spórolni. Bár eddig nagyon kevés gumi hozta az elvárásoknak magfelelő tudást, teljesítményt, stb.
Másfelől meg 185/65R14 méretben nem is nagyon lehet normálisabb gumikat kapni. Ami jó: Michelin Energy, Goodyear Hydragrip (De csak hátra, mert túl puha. Most ez van, elől kopik nagyon.), Pirelli P6, azt ennyi kb. Azért ez is eléggé idegesítő, hogy nincs normálisabb gumi ebben a méretben, mint pl: Michelin Pilot Primacy (HP), P Zero-s Pirelli, SportContact, PremiumContact, etc...
Most téli gumit kell majd vennem, ahogyan az ADAC tesztjét is néztem, a Pirelli ebben a mezőnyben is az egyik legjobb...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3384 Dátum: 2008.09.14 23:40:23 »
Ha más márkákat nézek, akkor ugyan ezeket a periódusokat láttam vagy nagyobbakat, ami ugye azt jelenti, hogy azok még tovább használják az adott alkatrészeket. Nem is helyeslem, szerintem céltudatosan nem akarják a kocsikat "rendben tartani", hogy előbb cseréljék le őket.

Szerencsés vagy, hogy az autód motorja ennyire strapabíró, örül neki, bárcsak az enyém is majd így bírná. De nem hiszem, hogy a mai agyonhajszolt motorok is ennyit elmennének. De majd kiderül. Csak nekem azért gyanús, hogy több embertől hallottam, hogy a VVT-i motorja elkezdte 160.000 km-nél enni az olajat. És nem a sz*r széria.

Hiperérzékeny vagyok a motorra, különösen mióta volt ez az olajfogyis-motorcserés action, nagyon nem szeretném, ha újra szívnék vele, mindent megadok neki, ha besz*rik újra, akkor nem rajtam múlik majd... (Mert úgy is vezetem.)

Ez, amit a más márkákról írtál, számomra kicsit az összeesküvés-elmélet kategória  ::) ... Jó, az 50 ezret (mert ugye ilyen is van) már én is túlzásnak tartom, de szerintem 20 ezer messze, bőven elég lenne bármilyen modern motorra nézve, kiváló olaj használatát feltételezve. A 15 ezret én túlbiztosításnak tartom.

Ezzel összhangban, szerintem nem az extra strapabírást bizonyítja a Camry motorjának viselkedése, hanem azt, hogy a korábbi olajcsere fölösleges lenne. Ebbe a motorba API SD (!!!) olajat írt elő anno minimálisan a Toyota (és 7500 km-enkénti olajcserét) - tőlem megkapja az API SJ-t, de jóval tovább kell bírnia - és bírja is. Ami azt illeti, az olajamat maga a Liqui Moly úgy hirdeti, hogy 20 ezer km-es csere-intervallumra alkalmas. Na mármost, ha ehhez hozzáveszem azt, hogy ugye az LM-nek is az az érdeke, hogy én minél gyakrabban vásároljak olajat, és ennek ellenére 20 ezerre hirdeti az élettartamot - akkor ennek hitelt lehet adni. Én legalábbis hitelt adok neki.

Az olajfogyasztást meg sosem tartottam katasztrófának vagy hibának - bizonyos mértéken belül, persze. Csak bámulom, hogy mennyien paráznak itt (is) rajta. Ha egy 150 ezret futott motort megeszik 1000 km-en 2-3 deci olajat, az nekem teljesen természetes dolog. Persze félre ne érts, nem baj, ha nem eszik ennyit, elvégre anyagilag kedvezőbb így - de ha eszik, azt is elfogadom. Amúgy a Camrym ennyit evett, mikor megvettem - és most is ennyit eszik.

Egyébként félre ne érts, szászor jobb dolog a te maximalista hozzáállásod, mint nagyon sok másé, aki magasról tojik az egész olajtémára, és azt sem tudja, mi a különbség ásványi és szintetikus olaj közt, csak az ár érdekli... Sokkal szimpibb a te gondolkodásod, csak éppen szerintem ilyen jó olajokat ilyen sűrűn kicserélni (pláne, hogy még kíméletesen is vezeted a kocsit) túlzás, szükségtelen, nem árt de nem is használ... stb, szóval pénzkidobás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kari

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
  • Toyota Auris TS Hybrid 2016
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3385 Dátum: 2008.09.15 12:39:02 »
Hol és mennyiért veszed Mobil 1 Fuel Economy Formula 0w-30-as olajat?
Én 3100,-Ft/liter áron találtam az olajshop-nál.

jelenleg liqui moly 5w-30-ast használok (E12 Corolla D-4D), szerintetek érdemes kipróbálni a
Mobil 1 Fuel Economy Formula 0w-30-as olajat?

Kicsit nagyobb D4D motorban használom, tökéletes! :D



schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3386 Dátum: 2008.09.15 15:49:43 »
Ami engem illet, én nem cserélek 5.000 km-ként olajat, de nem várom meg a 15.000 km-t, mert szerintem 10.000 km az ideális. Addig még nem lesz korom fekete az olaj, ergo nincs tele korommal, etc. Én nem hiszek a longlájfban, meg a hosszú csereperiódusban. Én a gyakori peiódusban hiszek, ettől lesz a motornak longlife.
Mért nem cseréled akkor 7500km-enként és akkor a szervízperiódusaid sem borulnak fel :1eye:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3387 Dátum: 2008.09.15 16:00:00 »
Ami engem illet, én nem cserélek 5.000 km-ként olajat, de nem várom meg a 15.000 km-t, mert szerintem 10.000 km az ideális. Addig még nem lesz korom fekete az olaj, ergo nincs tele korommal, etc. Én nem hiszek a longlájfban, meg a hosszú csereperiódusban. Én a gyakori peiódusban hiszek, ettől lesz a motornak longlife.
Mért nem cseréled akkor 7500km-enként és akkor a szervízperiódusaid sem borulnak fel :1eye:

Szerintem a 7.500 km túl gyakori, várok 10.000 km-ig. Azért 7.500 km szerintem is túl gyakori már... Meg drága is lenne, ha jó olajat veszek.

Amúgy nem zavar, ha felborul a rend, ugyanis a fejemben (és egy adatbázisban a gépen) van az összes csere, illetve minden fontos dolog időpontja, engem nem tud megkeverni semmi sem, vagyok olyan fanatikus.

A gyertyákat 30.000 km-ként cserélem, azt megjegyzem, a többit meg amikor szükségesnek érzem. Mondjuk pl a légszűrőt 20.000 után, de ha nagyon koszos lenne, akkor előbb, azért rá szoktam mindenre nézni. A fékolajat évente egyszer cserélem le, azt meg tudom, hogy mikor volt cserélve.

Van egy saját SQL adatbázisom, abban tárolom az összes módosítást, bejegyzést, stb, km és időpont szerint is. Lehet rendezgeti az adatokat, bármit keresek, mindent tudok a dologról. Imádok ezzel ***akodni... :cool2:  :yes:

Mikor a szakma (informatika) és az autó találkozik, akkor borzasztó dolgok tudnak kisülni...  :devil: (Én állat SQL-t használok, más meg a szervízkönyvet vagy egy egyszerű excel táblázatot max.)

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3388 Dátum: 2008.09.15 16:11:27 »
Szerintem a 7.500 km túl gyakori, várok 10.000 km-ig. Azért 7.500 km szerintem is túl gyakori már... Meg drága is lenne, ha jó olajat veszek.
:clap: :devil: "7,5e az gyakori, 10e az pont jó, 15e az hosszú idő" :devil: cseréld amikor jólesik, csak érveid szvsz szubjektívek, de kinek nem azok :whistling:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3389 Dátum: 2008.09.15 16:18:57 »
Szerintem a 7.500 km túl gyakori, várok 10.000 km-ig. Azért 7.500 km szerintem is túl gyakori már... Meg drága is lenne, ha jó olajat veszek.
:clap: :devil: "7,5e az gyakori, 10e az pont jó, 15e az hosszú idő" :devil: cseréld amikor jólesik, csak érveid szvsz szubjektívek, de kinek nem azok :whistling:

Jól van na, tudom! Úgy vagyok vele, hogy a 15.000 km sok, minden féle képpen legkésőbb 10.000 km-nél lecserélem az olajat. Lehet, hogy előbb, attól is függ, hogy akkor épp mennyi pénzem lesz, meg lesz e kedvem autót szerelni. Tegnap pl már úgy voltam vele, hogy legszívesebben lecseréltem, pedig 1.500 km van benne.  :yes:
Aki fanatic, az tudja, hogy hogyan van ez... :devil:

Sokszor nem azért szerel az ember autót, mert muszáj, hanem mert jól esik. Ha épp nincs mit csinálni, akkor lemosom, polírozom... ::)

Az olajat is akkor cserélem, mikor már nem bírom ki csere nélkül. Ekkor megjegyzem és számon tartom a km-állást.