Alapvetően egyetértek. Kivéve a fogyasztást, mert az igenis nagyban (több decis nagyságrendben) tudja befolyásolni az olaj. Főleg városi használatban. Na persze most nem arra gondolok, hogy lesz-e mérhető fogyasztás-különbség egy Castrol vagy egy Mobil 0 W 30 olaj használata függvényében - mert minden bizonnyal nem lesz. De pl. egy 5 W 30 vagy 0 W 30 között már nagyon is lehet.
Én eddig 5W-30-as olajat használtam, most 0W-30-as Edge van a kocsimban. Direkt figyeltem, de semmi féle fogyasztáscsökkenés nem történt, ami érzékelhető.
Laboratóriumi körülmények között lehet, hogy mérhető vmennyi csökkenés, de nem hiszem, hogy decikről lenne itt szó. Max fél decit tudok elképzelni, de akkor is sokat mondtam.
Ha a paramétereit megnézed az 5W-s és a 0W-s olajnak, alig van köztük némi különbség. Üzemi hőmérsékleten szinte ugyan olyan sűrű mind a kettő, sőt a 0W-s Edge picit sűrűbb, míg 40 fokon 1 % az eltérés a viszkozitásukat tekintve.
A 0W-s dermedéspontja alacsonyabb, de ez nem tudom, hogy mennyit számít itt Mo.-n. A szulfáthamu tartalma kisebb az 5W-snek, ezért az jobb ebből a szempontból.
A kettő olajat összevetve nem biztos, hogy jobb a 0W-s az 5W-snél az adatok alapján. Amennyivel hígabb picit a 0W-s, annyival magasabb a szulfáthamu tartalma...
* SAE besorolás: 5W-30
* Viszkozitás 40°C-on: 73.2 mm2/s
* Viszkozitás 100°C-on: 11.9 mm2/s
* Viszkozitási index (VI): 160
* Relatív sűrűség (15°C-on):850 kg/m3
* Semlegesítési szám (TBN): 6.0 mgKOH/g
* Lobbanáspont (zárttéri): 209°C
* Dermedéspont: –42°C
* Szulfáthamu tartalom: 0.6 tömeg%
* SAE besorolás: 0W-30
* Viszkozitás 40°C-on: 72.0 mm2/s
* Viszkozitás 100°C-on: 12,2 mm2/s
* Viszkozitási index (VI): 167
* Súrúséf: 838 kg/m3
* Semlegesítési szám (TBN): 10.3 mgKOH/g
* Lobbanáspont: 212°C
* Dermedéspont: –54°C
* Szulfáthamu tartalom 1.00 tömeg%