Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140823 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9990 Dátum: 2010.12.12 14:54:40 »
Sziasztok újra srácok!!! :sorcerer:

Barátom autójukba ami egy 94-es suzuki 1literes 3 hengerrel (és 65e km-t mutat az óra de csak 100-ig mér utána átfordul szóval őszerinte az a 65 165 már kb. ,használtan vették) most KELL olajat cserélni!! De nem egyszerű este sajnos: A mostani olaj előtt 5évig volt benne az előzö oil 20e km-en át.... :cry: :cry: Veszünk motoröblítőt mert azt hiszem ide már ajánlatos (oljadoki pl nemrég olvastam hogy egy rendszeresen karbantartott 98-as fordhoz ajánlott 90e km-re) bár én nem vagyok híve az öblítőnek.
A mostani olaj a suziba  alig  több fél évesnél és ha láttátok volna hogy milyen kőolaj fekete színe van áááááá!!!!! :eek: Szóval SOS öblítés és csere lesz, most jön a nagy kérdés milyen olaj legyen? :)
Én szerény véleményem Castrol 10w-40 Magnetac.

Elküldöm azért a gépkönyve szerintit minősítéseket(amik már rég nem élnek :D )

Hát köszönöm a segítségeket!! :tc:



[a csatolmányt egy admin törölte]
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9991 Dátum: 2010.12.12 15:07:28 »
Formula3000 mennyire jó cég? Én máskor rendeltem tőlük és korrektek voltak, és a termékkel sem volt gond. Egy haverom mindig tőlük rendel, csak rájuk esküszik. Ha náluk veszek Mobil olajat az rendben van, vagy inkább Lavina kft Vácon? Ez utóbbi útbaesik, de szerint drágább.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TZoli

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9992 Dátum: 2010.12.12 15:29:23 »
Lavinában nem tudom mennyibe kerül, nem járok hozzájuk, Unixban van, igaz nem sok (belelátok a raktárkészletükbe), és 4400forint/liter :wacko:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9993 Dátum: 2010.12.12 15:34:15 »
Formula3000 mennyire jó cég? Én máskor rendeltem tőlük és korrektek voltak, és a termékkel sem volt gond. Egy haverom mindig tőlük rendel, csak rájuk esküszik. Ha náluk veszek Mobil olajat az rendben van, vagy inkább Lavina kft Vácon? Ez utóbbi útbaesik, de szerint drágább.
Én többször rendeltem már tőlük, idáig semmi gond sem volt. Csak jött a Téka, amin nincsen szálítási költségem.
De nagy valószínűséggel visszaszokom.  :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9994 Dátum: 2010.12.12 15:38:50 »
Formula3000 mennyire jó cég? Én máskor rendeltem tőlük és korrektek voltak, és a termékkel sem volt gond. Egy haverom mindig tőlük rendel, csak rájuk esküszik. Ha náluk veszek Mobil olajat az rendben van, vagy inkább Lavina kft Vácon? Ez utóbbi útbaesik, de szerint drágább.
Én évekig tőlük vettem a Total Quartz 9000-et, szűrőket és az előző autóm klubjából még sokan mások és sohasem volt gond velük, sem az áruval. Tapasztalatom szerint megbízhatóak.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9995 Dátum: 2010.12.12 16:41:00 »
Ja, a francia kapcsolat.. :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

celicáss

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9996 Dátum: 2010.12.12 17:04:13 »
Autótékás 5W-30-as olaj, ismerősnek lett véve tékából.
Olajnyomás alapjáraton hidegen +2 Celsius fokban : 7  kg/cm2 !!!! (bar)
Mikor fölmelegszik az olaj 90 fokra egy 10-15 perces autópályázás után akkor alapjáraton 2 bar-ra esik az olajnyomás , 2000 -es fordulaton már 5.5 bar és 3000-as fordulaton 6 bar lesz a műszer szerint. Nem gagyi műszer.

Ez lehetséges egy 5W-30-as olajnál Mobil1 ESP formula Autótékától véve ???????
(1.4-es VVTI motor). Motorból melegen furcsa klatty-klatyy hang hallatszik.(olajcsere előtt ez nem volt)
Ez valami 20W-60-as olaj lehet.

Lehet, hogy tényleg xart árulnak ezek ?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9997 Dátum: 2010.12.12 18:05:04 »
Nini.. :whistling:
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9998 Dátum: 2010.12.12 19:02:24 »
CelicáSs:  :hmmmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

TSityu

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9999 Dátum: 2010.12.12 19:07:15 »
Szerintem Tuti(ra  :D) nem az olaj a hibás, megnézetném a műszer bekötését, esetleg a szenzor működését.  :hmmmm:

Autotéka én veled vagyok.  :wub:


barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10000 Dátum: 2010.12.12 20:32:41 »
Autótékás 5W-30-as olaj, ismerősnek lett véve tékából.
Olajnyomás alapjáraton hidegen +2 Celsius fokban : 7  kg/cm2 !!!! (bar)
Mikor fölmelegszik az olaj 90 fokra egy 10-15 perces autópályázás után akkor alapjáraton 2 bar-ra esik az olajnyomás , 2000 -es fordulaton már 5.5 bar és 3000-as fordulaton 6 bar lesz a műszer szerint. Nem gagyi műszer.

Ez lehetséges egy 5W-30-as olajnál Mobil1 ESP formula Autótékától véve ???????
(1.4-es VVTI motor). Motorból melegen furcsa klatty-klatyy hang hallatszik.(olajcsere előtt ez nem volt)
Ez valami 20W-60-as olaj lehet.

Lehet, hogy tényleg xart árulnak ezek ?
A hivatalos repair manual szerint:
(- A motorba 5W-30-as viszkozitású olaj kell, ami 10W-30-cal helyettesíthető.)
- Meleg motor esetén az olajnyomásnak minimum 0,3 BAR-nak kell lennie.
- 3.000-res fordulaton (üzemmelegen) az olajnyomás: 3.0-5,5 BAR között kell, hogy mozogjon.

Ez ugye összefüggésben áll az ökölszabállyal, miszerint ahány ezer a fordulat, annyi BAR-nak kell lennie minimum az olajnyomásnak. Persze csak addig, amíg a megkerülő-szelep ki nem nyit, ezután a nyomás (és az áramlás) nem fokozódik tovább. Kb 5.000-res fordulaton eléri az 5,5 BAR-t az olajnyomás, ekkor a megkerülő-szelep kinyit és e fölötti tartományban sem az olaj áramlása, sem a nyomása nem változik már.


Az olajnyomásmérő gomba helyére (olajszűrő mellett) kell a műszert betekerni, majd így melegíteni a motort üzemmelegre. Meleg motor esetén a fent említett értékeknek kell kijönni.
Hideg motor esetén nem mérvadó az érték, akkor már 2.000-res fordulaton is lehet 5-5,5 BAR az olajnyomás a sűrű olaj miatt.

7 BAR-os nyomás nem lehet, mert az olajmegkerülő szelep már 5,5-6 BAR körül leold. Ekkor az olaj a megkerülő szelepen visszaáramlik a karterba, így nem a teljes mennyiség kerül áramoltatásra. Ergo se hideg, se meleg motornál sincsen 7 BAR-os nyomás.

Szerintem a műszer a hibás vagy rosszul mértétek ki a nyomást.

[a csatolmányt egy admin törölte]

celicáss

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10001 Dátum: 2010.12.12 21:27:09 »
Lett szólva az Autótékás tulajnak, ő kikérte magának azt, hogy bármi is lenne az olajjal és eleve nevetségesnek tartja az olyan érveket amik mondjuk egy 10 éves motorba a 0W-s meg az 5W-s olajokat preferelják, szerinte Európa nagy részén egy sima  10W-40-es elég kell legyen -20 fokig, addig szivattyúzható ez az olaj de még a 30 évvel gyártott traktorolaj is -14 fokig szivattyúzható tehát használható volt traktorban.
A mai olajok közül a Mobil 1 ESP Formula 5w-30 teljesíti a legtöbb és legszigorúbb normákat őszerinte, ez eddig min szép csak tényleg az van e  a kannában ?
Elmondása szerint benne van a versenysportban (gokart, rally) van tapasztalata az olajokkal így a műszer lehet a hibás .

De mi van ha a műszer jót mutat ?????
Valószínű akkor megelőztek egy motorkárosodást és azonnal le kell cserélni egy normális olajra. És persze soha többet Autoteka, de majd kiderül.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10002 Dátum: 2010.12.12 21:48:36 »
.... Webáruház, saját ház, lakás és ennyi. Egyszerű....
Ismerős?  ;) Most őket szidod  :D

celicáss

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10003 Dátum: 2010.12.12 21:50:40 »
.... Webáruház, saját ház, lakás és ennyi. Egyszerű....
Ismerős?  ;) Most őket szidod  :D

még a kérdés nem állítás

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #10004 Dátum: 2010.12.13 11:28:14 »
Sziasztok újra srácok!!! :sorcerer:

Barátom autójukba ami egy 94-es suzuki 1literes 3 hengerrel (és 65e km-t mutat az óra de csak 100-ig mér utána átfordul szóval őszerinte az a 65 165 már kb. ,használtan vették) most KELL olajat cserélni!! De nem egyszerű este sajnos: A mostani olaj előtt 5évig volt benne az előzö oil 20e km-en át.... :cry: :cry: Veszünk motoröblítőt mert azt hiszem ide már ajánlatos (oljadoki pl nemrég olvastam hogy egy rendszeresen karbantartott 98-as fordhoz ajánlott 90e km-re) bár én nem vagyok híve az öblítőnek.
A mostani olaj a suziba  alig  több fél évesnél és ha láttátok volna hogy milyen kőolaj fekete színe van áááááá!!!!! :eek: Szóval SOS öblítés és csere lesz, most jön a nagy kérdés milyen olaj legyen? :)
Én szerény véleményem Castrol 10w-40 Magnetac.

Elküldöm azért a gépkönyve szerintit minősítéseket(amik már rég nem élnek :D )

Hát köszönöm a segítségeket!! :tc:



Jólvan akkor, hallgatás belegyezés C.M. 10w-40...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J