Autótékás 5W-30-as olaj, ismerősnek lett véve tékából.
Olajnyomás alapjáraton hidegen +2 Celsius fokban : 7 kg/cm2 !!!! (bar)
Mikor fölmelegszik az olaj 90 fokra egy 10-15 perces autópályázás után akkor alapjáraton 2 bar-ra esik az olajnyomás , 2000 -es fordulaton már 5.5 bar és 3000-as fordulaton 6 bar lesz a műszer szerint. Nem gagyi műszer.
Ez lehetséges egy 5W-30-as olajnál Mobil1 ESP formula Autótékától véve ![He? ???](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/huh.gif)
?
(1.4-es VVTI motor). Motorból melegen furcsa klatty-klatyy hang hallatszik.(olajcsere előtt ez nem volt)
Ez valami 20W-60-as olaj lehet.
Lehet, hogy tényleg xart árulnak ezek ?
A hivatalos repair manual szerint:
(- A motorba 5W-30-as viszkozitású olaj kell, ami 10W-30-cal helyettesíthető.)
- Meleg motor esetén az olajnyomásnak minimum 0,3 BAR-nak kell lennie.
- 3.000-res fordulaton (üzemmelegen) az olajnyomás: 3.0-5,5 BAR között kell, hogy mozogjon.
Ez ugye összefüggésben áll az ökölszabállyal, miszerint ahány ezer a fordulat, annyi BAR-nak kell lennie
minimum az olajnyomásnak. Persze csak addig, amíg a megkerülő-szelep ki nem nyit, ezután a nyomás (és az áramlás) nem fokozódik tovább. Kb 5.000-res fordulaton eléri az 5,5 BAR-t az olajnyomás, ekkor a megkerülő-szelep kinyit és e fölötti tartományban sem az olaj áramlása, sem a nyomása nem változik már.
Az olajnyomásmérő gomba helyére (olajszűrő mellett) kell a műszert betekerni, majd így melegíteni a motort üzemmelegre. Meleg motor esetén a fent említett értékeknek kell kijönni.
Hideg motor esetén nem mérvadó az érték, akkor már 2.000-res fordulaton is lehet 5-5,5 BAR az olajnyomás a sűrű olaj miatt.
7 BAR-os nyomás nem lehet, mert az olajmegkerülő szelep már 5,5-6 BAR körül leold. Ekkor az olaj a megkerülő szelepen visszaáramlik a karterba, így nem a teljes mennyiség kerül áramoltatásra. Ergo se hideg, se meleg motornál sincsen 7 BAR-os nyomás.
Szerintem a műszer a hibás vagy rosszul mértétek ki a nyomást.
[a csatolmányt egy admin törölte]