Dieselbe hiba a 10W-40-es olaj, benzinsesbe csak igenytelenseg.
A D4D eloirasa a B1, amivel egyik 40-es olaj sincsen koszono viszonyban sem. Ha suru 30-as lenne az olaj (B3/B4), akkor sem lenne elvileg megfelelo, de az meg nem gaz annyira, plane ha eszi mar a higabb 30-as (B1) olajat a kocsi. De a 40-es olaj egyertelmuen tul suru, messze van ez mar az ajanlott B1-es szinttol. En ilyet semmi keppen nem tennek bele a szerviz reszerol sem, mert ez mar nem csak a spololas kerdese, hanem a hibak eseteben a jogi felelosseg kerdese is...
Benzinesbe mehet elvileg, bar a gepkonyv konkretan ezt nem irja, csak a 10W-30-as es a 15W-40-es olajat. Bar ahova a 15W-40 jo, oda a 10W-40 is elvileg. Ettol fuggetlenul mindegyik igenytelen megoldas, amely nem a motor erdekeit kepviseli. Egy jo 5W-s olaj messze nagyobb futast tesz lehetove, meg melegebb eghajlatokon is. Ugyanis az 5W-s olajok nem csak hogy higabbak, hanem minosegre is jobbak altalaban.
Mi mikor a mszervizbe vittuk az E12-est, akkor mindig ott 5W-40-es Magnatec-et kapott, nem is volt akkor ez rossz valasztas, mert sportosan vezettunk akkoriban. Mikor en vittem az olajat, akkor 0W-40-et vagy 5W-40-et kapott, nekunk meg egyik kocsiban sem volt sosem 10W-s olaj. Lehet, hogy azota mar igenytelenebbek lettek, azidotajt (3-4 eve) nem volt meg divat a 10W-s olaj. Legalabbis nem Veszpremben es Kaposvaron, ahova vittem. Meg lehet, hogy nekem nem is mertek beletenni rosszabbat, mert tudtak, hogy igenyes vagyok es mindenbol a legjobbat akarom.
Az E12-es azota is ujszeru allapotu es nem eszik 1 mm-nyi olajat sem. Ez nem a veletlen, hanem a rendszeres gondozas, apolas es szeretet eredmenye, ami ugyan penzbe kerult, de ezt nem sajnaltuk tole sosem...