Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140783 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9960 Dátum: 2010.12.06 15:04:16 »
Lassabban melegszik be és egyszerűen nem teljesíti az olaj az előírásokat valszeg. Most nem halsz bele te se, de többet ne hagyd, hogy ilyen  :censored: tegyenek a kocsidba.
Csak meg kell nézni a gépkönyvében feltüntetett lehetséges olajadatokat. Biztos vagyok benne, hogy sem a viszkozitás, sem a különböző szabványokba való besorolása nem egyezik meg ennek a 10W40-es olajnak a gyári 5W30-éval.
Csöndben jegyzem meg, hogy több helyen is olvastam hozzáértőktől, hogy a gyári ajánlástól maximum 1 dologban lehet eltérni gond nélkül (pl. 5W30 helyett 5W40, vagy 0W30)  :yes:
És, ahogy írod is, kleingy, az egyéb előírásokat sem teljesíti ez a frissen beletöltött olaj. Ezeket, pedig nem hiába adta meg a gyár!!!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9961 Dátum: 2010.12.06 15:06:25 »
Marmint a TMH-tol. Azert kicsit gyanus, hogy minden markaszervizben 5000 Ft folott van. Egy markaszerviznek sincs annyi uzleti erzeke szerinted, hogy inkabb ne tenne ra 3000Ft hasznot, csak 1000Ft-ot es akkor sokkal tobb fogyna?  ;) Ez kizart.  :no:
Nem tudom, nem látok bele, de szerintem még bőven megérjük itt mindnyájan azt az időt, amikor a szervizek megfiztehetőbb rezsivel fognak dolgozni. 10.000 helyett mondjuk 4-5000Ft-ért. Mert ennyit még ki is fizetnék. És szerintem nem én vagyok ezzel egyedül.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9962 Dátum: 2010.12.06 15:12:55 »
En sem latok bele. Csak felvazoltam egy masik forgatokonyvet.  :) Nem mindig olyan kristalytiszta a keplet, mint ahogy ebbol a szogbol latszik, ezert nem kellene rogton palcat torni a markaszervizek felett a 10w40 olaj miatt.
Ami pedig az arakat illeti, sztem a Toyota markaszervizei meg is igy boven az olcsobb tartomanyban vannak. Kerdezoskodj kicsit mennyibe kerul egy (maradjunk japannal) Mazda, Mitsubishi vagy Honda szervize.  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9963 Dátum: 2010.12.06 15:19:10 »
Dieselbe hiba a 10W-40-es olaj, benzinsesbe csak igenytelenseg.

A D4D eloirasa a B1, amivel egyik 40-es olaj sincsen koszono viszonyban sem. Ha suru 30-as lenne az olaj (B3/B4), akkor sem lenne elvileg megfelelo, de az meg nem gaz annyira, plane ha eszi mar a higabb 30-as (B1) olajat a kocsi. De a 40-es olaj egyertelmuen tul suru, messze van ez mar az ajanlott B1-es szinttol. En ilyet semmi keppen nem tennek bele a szerviz reszerol sem, mert ez mar nem csak a spololas kerdese, hanem a hibak eseteben a jogi felelosseg kerdese is...

Benzinesbe mehet elvileg, bar a gepkonyv konkretan ezt nem irja, csak a 10W-30-as es a 15W-40-es olajat. Bar ahova a 15W-40 jo, oda a 10W-40 is elvileg. Ettol fuggetlenul mindegyik igenytelen megoldas, amely nem a motor erdekeit kepviseli. Egy jo 5W-s olaj messze nagyobb futast tesz lehetove, meg melegebb eghajlatokon is. Ugyanis az 5W-s olajok nem csak hogy higabbak, hanem minosegre is jobbak altalaban.

Mi mikor a mszervizbe vittuk az E12-est, akkor mindig ott 5W-40-es Magnatec-et kapott, nem is volt akkor ez rossz valasztas, mert sportosan vezettunk akkoriban. Mikor en vittem az olajat, akkor 0W-40-et vagy 5W-40-et kapott, nekunk meg egyik kocsiban sem volt sosem 10W-s olaj. Lehet, hogy azota mar igenytelenebbek lettek, azidotajt (3-4 eve) nem volt meg divat a 10W-s olaj. Legalabbis nem Veszpremben es Kaposvaron, ahova vittem. Meg lehet, hogy nekem nem is mertek beletenni rosszabbat, mert tudtak, hogy igenyes vagyok es mindenbol a legjobbat akarom.

Az E12-es azota is ujszeru allapotu es nem eszik 1 mm-nyi olajat sem. Ez nem a veletlen, hanem a rendszeres gondozas, apolas es szeretet eredmenye, ami ugyan penzbe kerult, de ezt nem sajnaltuk tole sosem...

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9964 Dátum: 2010.12.06 15:30:11 »
Az E12-es azota is ujszeru allapotu es nem eszik 1 mm-nyi olajat sem. Ez nem a veletlen, hanem a rendszeres gondozas, apolas es szeretet eredmenye, ami ugyan penzbe kerult, de ezt nem sajnaltuk tole sosem...
Én sem sajnáltam volna rá, sőt. Az árajánlat kérésekor külön rákérdeztem az olajra, és rá is kérdeztem a felárra (+1000 Ft/l). Amikor ma odaértem, teljesen kiment a fejemből a dolog, a munkafelvevő pedig meg sem említette. Egyébként megnéztem a manualt, és valóban, 1ND-TV motorhoz 5W-30 a leginkább ajánlott, illetve 10W-20-at ír még, és 15W-40-ez, ez utóbbit csak akkor, ha nem megy -10 alá a hőmérséklet :-)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9965 Dátum: 2010.12.06 15:31:48 »
En sem latok bele. Csak felvazoltam egy masik forgatokonyvet.  :) Nem mindig olyan kristalytiszta a keplet, mint ahogy ebbol a szogbol latszik, ezert nem kellene rogton palcat torni a markaszervizek felett a 10w40 olaj miatt.
Ami pedig az arakat illeti, sztem a Toyota markaszervizei meg is igy boven az olcsobb tartomanyban vannak. Kerdezoskodj kicsit mennyibe kerul egy (maradjunk japannal) Mazda, Mitsubishi vagy Honda szervize.  ;)
Oké, hogy japók között nincs elszállva a Toyo, de! Ez a lényeg szempontjából nem lényeg, mert engem csak a Toyo szerviz árai érdekelnek. A többi annyi, amennyi. És erre mondom azt, hogy nekem ez a rezsidíj egyszerűen nem megfizethető. Ennek ellenére Toyoszervizes szaki szervizeli az autómat  :devil: ...mert azért amire szüksége van az autómnak, azt hozzáértő kéztől kapja már...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9966 Dátum: 2010.12.06 15:35:10 »
En magam szervizelem. Eleg olcso igy az oradij.  :D

A zasszony Civic-je is az en hataskorombe tartozik, meg az E12 is, meg meg sok kocsi. Mindenkinek olcso igy, egyedul en nem latom nagy hasznat a dolognak, ha csak az elvezeti faktort es a tapasztalatszerzest nem nezem.  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9967 Dátum: 2010.12.06 15:39:46 »
Az E12-es azota is ujszeru allapotu es nem eszik 1 mm-nyi olajat sem. Ez nem a veletlen, hanem a rendszeres gondozas, apolas es szeretet eredmenye, ami ugyan penzbe kerult, de ezt nem sajnaltuk tole sosem...
Én sem sajnáltam volna rá, sőt. Az árajánlat kérésekor külön rákérdeztem az olajra, és rá is kérdeztem a felárra (+1000 Ft/l). Amikor ma odaértem, teljesen kiment a fejemből a dolog, a munkafelvevő pedig meg sem említette. Egyébként megnéztem a manualt, és valóban, 1ND-TV motorhoz 5W-30 a leginkább ajánlott, illetve 10W-20-at ír még, és 15W-40-ez, ez utóbbit csak akkor, ha nem megy -10 alá a hőmérséklet :-)
A D-4D gépkönyvébe is ábrázolva vannak az ajánlott olajtípusok hőmérsékleti zónák szerint? Mert eszerint a "mi" éghajlatunkban igenis az 5W30 a leghelyesebb viszkozitás. Nekem eszembe sem jutna d-4d-be 10, netán 15W40-es olajat önteni, őszintén nem értem a szervizt.
Mindegy, nagyon már nem tudsz, mit csinálni, szerintem ha elmész xezer km-et cseréld le az olajat normális minőségű, megfelelő gyári előírásokat teljesítő típusra és kész. Attól nem kell félni, hogy ennyitől megragad, vagy kiesik a motor, csak ha folyamatosan nem az előírt minőségű olajat kapja, akkor idő előtt lehet komolyabb probléma a motorral. Gondolj bele, téli hideg előtt (most) sűrű olajat tesznek a motorodba, hogy még nehezebben melegedjen be a motorod, ami egyébként se egy gőzkazán...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9968 Dátum: 2010.12.06 15:42:07 »
En magam szervizelem. Eleg olcso igy az oradij.  :D

A zasszony Civic-je is az en hataskorombe tartozik, meg az E12 is, meg meg sok kocsi. Mindenkinek olcso igy, egyedul en nem latom nagy hasznat a dolognak, ha csak az elvezeti faktort es a tapasztalatszerzest nem nezem.  :hmmmm:
Ez is egy teljesen jó megoldás, én gyakorlatilag 3500-4000Ft-ot fizetek a hozzá nem értésemért és a kényelemért cserébe. Ez így nekem is megéri. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9969 Dátum: 2010.12.06 16:41:31 »
Ez a tendencia nagyon szomorú. :no: Sokszor kitárgyaltuk már itt, hogy a Toyotákba milyen olaj a gyári előírás, ezt kötelezően az összes márkaszerviznek is be kellene tartania...  :yes: Döbbenetes, hogy a gyári ajánlású ACEA B1(B5) 5W30 motorolaj helyett 10W40 B3/B4 olajat tesznek a D4D motorokba...  :ph34r: Mit raknak a DPF-es dízelekbe, szintén 10W40 olajat?  :devil: A Toyota Koto pl. tudom, hogy gyári olajat tesz az autókba, ha nem visz az ügyfél. Így is lehet.  :)

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9970 Dátum: 2010.12.07 15:58:29 »
Azert kicsit gyanus, hogy minden markaszervizben 5000 Ft folott van.
Nekem 4100 Ft/l áron rakták be a Toyota 5W30 olajat.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9971 Dátum: 2010.12.07 19:28:52 »
Helló, g6 írta a következőket:

"Most, hogy 15W-40 után a mi corollánk tőlünk már a harmadik olajcsere alkalmával jó minőségű szintetikus ill félszintetikus 5W-30, most 0W-30-cal volt, úgy tűnik elértünk oda, hogy nem eszik belőle semmit! "

Már elméletben halootam azt, hogy a 0w30 olajok kitakarítanak, és az olajfogyasztás is megszűnik egy idő után. Én a Te írásodból is ezt értelmezem ki. Erősítsd meg, ha így van Köszi.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9972 Dátum: 2010.12.07 19:34:23 »
Jó hogy egyetértetek mert minden szakirodalomban benne van ez is. Más kérdés, hogy bizonyos (jófajta) motoroknál ez a fogyasztás annyira kis mértékű, hogy szemmel láthatóan nem észrevehető. Most, hogy 15W-40 után a mi corollánk tőlünk már a harmadik olajcsere alkalmával jó minőségű szintetikus ill félszintetikus 5W-30, most 0W-30-cal volt, úgy tűnik elértünk oda, hogy nem eszik belőle semmit! :) Az a kb 2-4 deci ami meg elfogyott régen 15ezer km alatt az is minimális :)  Arról nem is beszélve h kipucolta a motort! :) Most még 10ezer után is egész elfogadható színe van az olajnak a nívón.

Helló mindenkinek most ismerkedem a fórummal.
g86 erősítsd meg, hogy tényleg a 0w30 megszüntette az oljfogyásodat. Már korábban olvastam, h a 0w-sek jól takarítanak és egy idő után rendbeteszi a motort. javul a hűtés, a keringés a hézagolás.
Prius 2 - a mosolygós autó.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9973 Dátum: 2010.12.07 20:10:19 »
A 0W-s azt jelenti, hogy hidegen jobban folyik az olaj, azaz közelebb áll az olaj viszkozitása az ideálishoz, mint egy 5W-s vagy 10W-s esetében. A szabvány szerint 5 fokkal hidegebben lesz az a kritikus hőmérséklet, mikor még indítható a motor egy 5W-s olajhoz képest, 10 fokkal pedig egy 10W-shez képest.

Üzem-melegen ugyan olyan sűrű egy 0W-40-es, 5W-40-es és egy 10W-40-es olaj. Így miután már bemelegedett a motor, elvileg ugyan olyan sebességgel áramlik az olaj, ugyanúgy hűt, stb.

Ami miatt mégis a 0W-s és az 5W-s olajakat érdemes használni a jobb hideg tulajdonságaikon túlmenően az az, hogy jobb minőségűek, mint a 10W-s és 15W-s társaik. Ez a viszkozitástól függetlenül igaz; stabilabb, tisztább és minőségibb egy 5W-s vagy 0W-s olaj, mint egy 10W-s vagy 15W-s.

Az 5W-s és a 0W-s olajak általában szintetikusak vagy hidrokrakkoltak (majdnem szintetikus teljesítményű), míg egy 10W-s vagy 15W-s olaj sima ásványi (gyenge molekulaszerkezet, nem annyira tiszta) vagy szintetikus anyagokkal adalékolt ásványi, azaz félszintetikus.


Az olajfogyást a melegoldal (jobb oldali szám) növelésével lehet mérsékelni általában, azaz olyan olajat alkalmazunk, ami üzem-melegen sűrűbb, így kevesebb olaj kerül az égéstérbe...
Pl. 30-as helyett 40-es olajat használok, ha fogy már a 30-as olaj.

A 15W-s olajok általában annyira rossz minőségűek, hogy egy 0W-s vagy 5W-s olaj használata megváltás a motornak. Sokkal jobban tisztítanak ezek és stabilabbak is -- azon túlmenően, hogy hidegen sokkal jobban kennek. Sokszor még ha hígabbak üzemi hőfokon az említett olajok, akkor is kevésbé fogynak egy 15W-shez vagy 20W-shez képest, mert annyival jobb minőségűek azoknál.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.07 20:15:13 írta B.S. »

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #9974 Dátum: 2010.12.07 20:39:02 »
Na, Barna leírt kb mindent... Az autónak előtte se volt különösebb olajfogyasztása, vagyis 15W-40 ből nem tudom mit evett, meg aztán mikor mi vettük akkor 10W-40 volt benne de azt 10e km után lecseréltem. Nem volt mérhető fogyása azalatt a 10ezer alatt míg nálunk volt 10W-vel. Aztán beraktam az 5W30 esp formulát, evett belőle kb 2-4 decit (nemtom mennyi, a min-max közötti hosszúság kb 1/4-ét ette le.) Aztán volt benne 5W-30as híg A5ös Total, abból is kb hasonló, bár már kevesebb, most 0W-30 van egyelőre nem tűnt fel semmi. De eleve nem fogyott eddig se igazán, mert ez is szinte alig észrevehető az az 1/4 résznyi.
Az viszont hogy egy eleve olajfogyasztós autót megjavítani nem fog az tuti. Én ezt az olajfogyasztás megszűnését úgy értem kb, hogy az autót hitvány ásványival használták, utánna ha nem károsodott tőle és jó minőségű szintetikussal használva abból már lesz esetleg mérhető olajfogyasztása, ami 1-2 jó minőségű olajcsere periódus után megszűnhet.