...vagyis ős-4ZZ, így könnyen lehet a típushibaként számon tartott olajfogyasztás áldozata.
Márpedig valszeg itt lesz a kutya elásva. (És igen, sokat tett hozzá a 10W40!) A megoldás 200 ezer forintodba fog fájni, amikor rászánod magad.
Az biztos, hogy a 10W-40-es melegen sűrűbb, ezért kevésbé fogy elvileg, mint a 30-as olaj.
Az már kérdéses, hogy más márkából ténylegesen mennyi fog majd fogyni. Ezt egy teljes csere után lehet csak megtapasztalni. Érdekes minden esetre a dolog.
Azért nem fogom elkapkodni a motorgenerált. Először kipróbálom különféle 5W-30 olajokkal, hogy miként is van ez a fogyás.
Utána még mindig ott vagyok, hogy ameddig a kritikusnak vélt 1 liter/1000 km mennyiség fogy, ez nagyjából 2000 forint 1000 km-re.
Vagyis a generál költsége 100ekm alatt térül meg alsó hangon. (Most induljunk ki abból, hogy nem a hátsó főtengely-szimering szívat
)
Most van 185 ezer az autóban. Nem mondom, jó kis autó, és ki is nézek belőle még jónéhány évet...de azért elgondolkodik az ember
Persze ha idővel elszaporodnak az olajfaló manók, akkor borul az elméletem
De egyelőre várom a következő olajcserét, hogy végre más olaj mehessen bele. Kíváncsi vagyok