Szünet vége, 2.felvonás
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
castrolmintabolt.hu
Érdeklődésemre az ottani olajdoki a következőket írta:
"Az 1999-2001 közötti 4ZZ-FE motorokhoz a Toyota elsődleges ajánlása SAE 5W-30-as, API SH, SJ teljesítményszintű motorolaj. A 2002-2007 között gyártott motorokra ez annyiban módosult, hogy API SJ-EC vagy SL-EC üzemanyag-takarékos kategóriák is megengedettek. Mindkét kocsihoz a Castrol hazai piacon új termékét, a Magnatec 5W-30 A3/B4 motorolajat javaslom, amely API SM/CF teljesítményszintű (az API rendszerben az SM műszaki követelményei az előző, vagyis SH, SJ, SL kategóriák műszaki kívánalmait túlteljesítik, így használata a korábbi követelmények helyett engedélyezett). A feltöltési mennyiség 3,7 liter, cserperiódus 15 000 km/ 1 év (amelyik hamarabb teljesül). Az olajfogyasztás problémáját a motorolajok típusának változtatásával csak kis mértékben lehet befolyásolni, de reméljük, némileg csökkenni fog. Várjuk mintaboltunkban!"
Így megvettem 2 kannát a fent említett olajból, továbbá 2 liter SMX-S váltóolajat az E12 váltójába. Az olajfogyasztó E11 motorjában már a minimumon járt (újra) az Eneos szintje, így beleöntöttem jó másfél litert az újonnan vett Castrolból. Jött egy kb 800 km-es hét, ebből 500 km kemény autópálya, tartós 140-150, nagy fordulattal. A korábbi táv, ahol 3000 km-re fogyott több mint másfél liter, nem tartalmazott pályát, csak város, illetve falvak közötti utak szerepeltek benne, legfeljebb 100-as tempóval.
Nagy olajfogyasztást vártam a pályás úttól, de meglepetésemre alig a harmada fogyott csak a teljes mennyiségnek, pedig kemény volt a szakasz.
Hogy ez mennyiben köszönhető a frissen beleöntött Castrolnak vagy más, eddig figyelembe nem vett tényezőnek, nos erre azt hiszem, csak akkor derül(het) fény, ha ez az Eneos-os keverék végre távozik a motorból a fáradtolajak közé és belekerül tisztán a Castrol. De addig még el kell telnie egy kis időnek...
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)