Teljesen meg tudlak érteni emiatt egyébként. Szerintem a mi klímánkra egy szintetikus 5W-s olaj teljesen megfelelő, kár erőltetni a 0W-set, ha nincsen az embernek humora korábban cserélgetni.
Mondjuk márka függő is, mert ha Mobil-ból jó 40-est szeretnél, akkor a Mobil1 0W-40-es, amit használhatsz, a többi 40-es nem Mobil1, csak Mobil, ami arra utal, hogy alacsonyabb minőségű, besorolású az Exxon szerint.
Eneosból meg az a bajom, hogy nincsen híg 30-as csak sűrű, ha hígabbat szeretnék, akkor csak a 0W-20-as van. Persze az USA-ban A1-es az 5W-30-as Eneos, itt meg nem...
Amit nem értek még teljesen, hogy Castrol Edge-ből miért van külön 5W-40-es is, meg 0W-40-es is. Alig van különbség a kettő között, szinte ugyan az a két olaj. Elvileg mindegyik jó oda, ahová a másik, gyakorlatilag teljesen csereszabatosak. Lehet, hogy a 0W-s élettartama rövidebb és ezért van külön 5W-s is? (Még a BMW, VW és MB minősítéseik is megegyeznek.)
Mondjuk én szeretek szerelni, meg olajat is cserélni, mindig várom már, hogy cserélhessem. Egyedül fizetni nem szeretek az olajért és a szűrőért, a többi részét élvezem.
Gondolkodtam egyébként azon is, hogy a gépkönyvem miért az 5W-30-as olajat írja ajánlottnak és miért nem a 0W-30-at, mikor a diesel motorhoz mellékelt táblázatban (egy oldallal előtte) meg szerepel a diesel motorhoz a 0W-30-as olaj is, mint ajánlás nagy hidegben. Szóval nem arról van szó, hogy akkoriban nem létezett vagy terveztek a 0W-s olajakkal, hanem arról, hogy szándékosan nem a 0W-30-as olajakat ajánlották valamiért. És szerintem ez a valamilyen ok az, hogy hamarabb elfárad és nem bírja ki csökkenés nélkül a kívánatos 15e km-es periódust, amíg az 5W-30-cal ilyen gond általában nincsen. Persze lehet, hogy ez hülyeség, csak hangosan gondolkodom.
Amúgy sokat szidjuk a Castrol-t, meg sok rosszat is hallani felőle, azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Magnatec-et szidják mindenhol, nekem is azzal volt bajom csak, a 0W-30-as Edge bevált, jól is fogyasztott vele a kocsim. Ettől függetlenül nem erőltetném, ha nem muszáj, bár most is Castrol váltóolajam van (SMX-S 75W-85), igaz, azért, mert más márka nem nagyon kínál ilyen viszkozitású olajat. Ez meg hiába hígabb, teljesíti az előírt API GL-4-es szintet, tehát nem okozhat erős kopást vagy nagy bajt a hígabb mivolta miatt.